REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie dotacje dla małopolskich powodzian?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla małopolskich powodzian
Dotacje dla małopolskich powodzian

REKLAMA

REKLAMA

Od 15 grudnia 2010 roku przyjmowane są zgłoszenia do udziału w unijnym projekcie „Damy radę! Otwieramy własny biznes”. Dzięki udziałowi w projekcie osoby poszkodowane w wyniku tegorocznych powodzi otrzymają kompleksowe szkolenie i doradztwo z zakresu przedsiębiorczości, a najlepsi również dotację w wysokości do 40 tys. złotych na założenie własnego biznesu.

Powodzie, które nawiedziły Polskę w 2010 roku spowodowały zniszczenia szacowane przez ekspertów na kilka miliardów euro. To także dramaty wielu tysięcy rodzin, których mieszkania, gospodarstwa, zakłady pracy itd. zostały zniszczone przez żywioł. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, władze województwa małopolskiego przeznaczyły określoną pulę pieniędzy na wsparcie osób poszkodowanych w wyniku tegorocznych powodzi. Środki te pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego i są przyznawane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie mają możliwość skorzystania z szerokiego spektrum wsparcia samozatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości. Udział w projekcie rozpocznie diagnoza potrzeb szkoleniowo-doradczych, która będzie prowadzona indywidualnie z każdym uczestnikiem projektu. Na podstawie diagnozy potrzeb beneficjenci podzieleni zostaną na grupy szkoleniowe dobierane pod kątem zbliżonych zdiagnozowanych potrzeb i profilu działalności. Diagnoza potrzeb pozwoli również na wstępne zaplanowanie wsparcia doradczego w zakresie przygotowania biznes planu.

Wsparcie szkoleniowo - doradcze

Następnie uczestnicy szkolenia biorą udział w kursie przedsiębiorczości, podczas którego poznają zasady zakładania działalności gospodarczej, projektowania strategii firmy, negocjowania, marketingu i sprzedaży, zagadnienia prawne i finansowe itd. Argumentem przemawiającym za udziałem w projekcie jest także możliwość skorzystania z doradztwa w zakresie pisania biznesplanów. Doradztwo to ma na celu udzielenie pomocy w zakresie przygotowania biznes planu firmy z uwzględnieniem wymogów konkursu biznes planów przeprowadzanego w ramach projektu. 

Dowiedz się również: Jak Unia Europejska wspiera przedsiębiorczych Warszawiaków

REKLAMA

Wsparcie finansowe

Po zakończeniu wsparcia szkoleniowo - doradczego zostanie ogłoszony konkurs na składanie wniosków o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości oraz wniosków o udzielenie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z biznes planem. Oceny biznes planów dokonywać będzie Komisja Oceny Wniosków, w skład, której wejdą eksperci oceniający wnioski oraz koordynator projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosków na podstawie zawartej umowy zostaną przyznane środki finansowe do 40 tys. złotych. Środki zostaną wypłacone w postaci jednorazowej zaliczki po założeniu przez uczestnika projektu działalności gospodarczej. Osoby, którym zostanie przyznana dotacja na rozpoczęcie działalności gospodarczej będą mogły także uzyskać wsparcie pomostowe - środki kapitałowe przez 6 miesięcy, w wysokości 800 złotych, a w uzasadnionych przypadkach do 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. W drugiej części artykułu zostaną przedstawione informacje na temat kto i na jakich zasadach może zostać uczestnikiem projektu.

Kto może zostać uczestnikiem projektu?

Projekt skierowany jest do osób, które:
- zamieszkają na terenie województwa małopolskiego (na etapie rekrutacji wymagane jest załączenie kopii dowodu osobistego lub oświadczenia o miejscu zamieszkania w przypadku gdy jest inne niż w dowodzie osobistym),
- zostały dotknięte skutkami powodzi i/lub osuwisk w 2010 roku (na etapie rekrutacji konieczne jest przedstawienie zaświadczenia z gminnego/miejskiego ośrodka pomocy społecznej poświadczającego otrzymanie zasiłku celowego dla osób, które zostały dotknięte skutkami powodzi/osuwisk w 2010 r.),
- zamierzają zarejestrować działalność gospodarczą na terenie województwa małopolskiego i prowadzić ją nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy,
- nie posiadały zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Podczas rekrutacji priorytetowo będą traktowane następujące osoby:
- kobiety,
- kobiety powracające oraz wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci,
- osoby do 25 roku życia (w tym studenci studiów dziennych),
- osoby po 45 roku życia,
- osoby zamieszkałe w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców zamierzające podjąć zatrudnienie w obszarach niezwiązanych z produkcja roślinna i/lub zwierzęca,
- osoby zamieszkujące wybrane obszary najbardziej dotknięte skutkami powodzi/osuwisk w 2010 roku (gminy Szczurowa [pow. brzeski], Wietrzychowice [pow. tarnowski] i Szczucin [pow. dąbrowski]),
- osoby długotrwale bezrobotne.

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Jak wziąć udział w projekcie?

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinni niezwłocznie złożyć dokumenty rekrutacyjne w biurze projektu „Damy radę! Otwieramy własny biznes”.

Nabór uczestników do udziału w projekcie prowadzony jest w terminie od 15 grudnia 2010 roku do 5 stycznia 2011 roku. Formularz aplikacyjny wraz ze wzorami wymaganych oświadczeń można pobrać ze strony internetowej projektu http://www.damyrade.inbit.pl.

Formularz aplikacyjny ma charakter uproszczony i nie wymaga od kandydatów specjalistycznej wiedzy. Zasadniczą częścią nad którą należy przeanalizować jest opis pomysłu na działalność gospodarczą, w której należy opisać formę prawną planowanego przedsiębiorstwa, planowane miejsce zarejestrowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz szczegółowy opis pomysłu na biznes. W tej części powinniśmy opisać branżę w której zamierzamy działać, atrakcyjność oferowanych przez nas produktów/usług względem pozostałych konkurentów, działania promocyjne, które zamierzamy podjąć itd. Powinniśmy opisać także nasze dotychczasowe doświadczenia zawodowe, udowodnić, że mamy wystarczającą wiedzę i umiejętności do prowadzenia takiego biznesu, wskazać odbyte kursy i szkolenia w tym zakresie. W formularzu powinniśmy także wskazać planowane zatrudnienie w związku z uruchomieniem działalności gospodarczej oraz wszystkie koszty inwestycji.

Do formularza rekrutacyjnego powinniśmy także załączyć następujące typy dokumentów:
- kserokopię dowodu osobistego,
- oświadczenie o miejscu zamieszkania (jeśli jest inne niż w dowodzie osobistym),
- oświadczenie o braku możliwości założenia działalności gospodarczej bez wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
- oświadczenie zawierające deklaracje podjęcia działalności gospodarczej w obszarze niezwiązanym bezpośrednio z działalnością przedsiębiorstwa, z którym osoba aplikującą do projektu ewentualnie współpracuje,
- kserokopię dokumentu z gminnego/miejskiego ośrodka pomocy społecznej poświadczającego otrzymanie zasiłku dla osób poszkodowanych w wyniku powodzi/osuwisk od maja 2010 r.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA