REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie dotacje dla małopolskich powodzian?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla małopolskich powodzian
Dotacje dla małopolskich powodzian

REKLAMA

REKLAMA

Od 15 grudnia 2010 roku przyjmowane są zgłoszenia do udziału w unijnym projekcie „Damy radę! Otwieramy własny biznes”. Dzięki udziałowi w projekcie osoby poszkodowane w wyniku tegorocznych powodzi otrzymają kompleksowe szkolenie i doradztwo z zakresu przedsiębiorczości, a najlepsi również dotację w wysokości do 40 tys. złotych na założenie własnego biznesu.

Powodzie, które nawiedziły Polskę w 2010 roku spowodowały zniszczenia szacowane przez ekspertów na kilka miliardów euro. To także dramaty wielu tysięcy rodzin, których mieszkania, gospodarstwa, zakłady pracy itd. zostały zniszczone przez żywioł. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, władze województwa małopolskiego przeznaczyły określoną pulę pieniędzy na wsparcie osób poszkodowanych w wyniku tegorocznych powodzi. Środki te pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego i są przyznawane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

REKLAMA

REKLAMA

Jakie są korzyści z udziału w projekcie?

Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie mają możliwość skorzystania z szerokiego spektrum wsparcia samozatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości. Udział w projekcie rozpocznie diagnoza potrzeb szkoleniowo-doradczych, która będzie prowadzona indywidualnie z każdym uczestnikiem projektu. Na podstawie diagnozy potrzeb beneficjenci podzieleni zostaną na grupy szkoleniowe dobierane pod kątem zbliżonych zdiagnozowanych potrzeb i profilu działalności. Diagnoza potrzeb pozwoli również na wstępne zaplanowanie wsparcia doradczego w zakresie przygotowania biznes planu.

Wsparcie szkoleniowo - doradcze

Następnie uczestnicy szkolenia biorą udział w kursie przedsiębiorczości, podczas którego poznają zasady zakładania działalności gospodarczej, projektowania strategii firmy, negocjowania, marketingu i sprzedaży, zagadnienia prawne i finansowe itd. Argumentem przemawiającym za udziałem w projekcie jest także możliwość skorzystania z doradztwa w zakresie pisania biznesplanów. Doradztwo to ma na celu udzielenie pomocy w zakresie przygotowania biznes planu firmy z uwzględnieniem wymogów konkursu biznes planów przeprowadzanego w ramach projektu. 

Dowiedz się również: Jak Unia Europejska wspiera przedsiębiorczych Warszawiaków

REKLAMA

Wsparcie finansowe

Po zakończeniu wsparcia szkoleniowo - doradczego zostanie ogłoszony konkurs na składanie wniosków o przyznanie środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości oraz wniosków o udzielenie podstawowego wsparcia pomostowego wraz z biznes planem. Oceny biznes planów dokonywać będzie Komisja Oceny Wniosków, w skład, której wejdą eksperci oceniający wnioski oraz koordynator projektu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosków na podstawie zawartej umowy zostaną przyznane środki finansowe do 40 tys. złotych. Środki zostaną wypłacone w postaci jednorazowej zaliczki po założeniu przez uczestnika projektu działalności gospodarczej. Osoby, którym zostanie przyznana dotacja na rozpoczęcie działalności gospodarczej będą mogły także uzyskać wsparcie pomostowe - środki kapitałowe przez 6 miesięcy, w wysokości 800 złotych, a w uzasadnionych przypadkach do 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności gospodarczej. W drugiej części artykułu zostaną przedstawione informacje na temat kto i na jakich zasadach może zostać uczestnikiem projektu.

Kto może zostać uczestnikiem projektu?

Projekt skierowany jest do osób, które:
- zamieszkają na terenie województwa małopolskiego (na etapie rekrutacji wymagane jest załączenie kopii dowodu osobistego lub oświadczenia o miejscu zamieszkania w przypadku gdy jest inne niż w dowodzie osobistym),
- zostały dotknięte skutkami powodzi i/lub osuwisk w 2010 roku (na etapie rekrutacji konieczne jest przedstawienie zaświadczenia z gminnego/miejskiego ośrodka pomocy społecznej poświadczającego otrzymanie zasiłku celowego dla osób, które zostały dotknięte skutkami powodzi/osuwisk w 2010 r.),
- zamierzają zarejestrować działalność gospodarczą na terenie województwa małopolskiego i prowadzić ją nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy,
- nie posiadały zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.

Podczas rekrutacji priorytetowo będą traktowane następujące osoby:
- kobiety,
- kobiety powracające oraz wchodzące po raz pierwszy na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dzieci,
- osoby do 25 roku życia (w tym studenci studiów dziennych),
- osoby po 45 roku życia,
- osoby zamieszkałe w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich oraz w miastach do 25 tys. mieszkańców zamierzające podjąć zatrudnienie w obszarach niezwiązanych z produkcja roślinna i/lub zwierzęca,
- osoby zamieszkujące wybrane obszary najbardziej dotknięte skutkami powodzi/osuwisk w 2010 roku (gminy Szczurowa [pow. brzeski], Wietrzychowice [pow. tarnowski] i Szczucin [pow. dąbrowski]),
- osoby długotrwale bezrobotne.

Polecamy serwis ABC funduszy unijnych

Jak wziąć udział w projekcie?

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinni niezwłocznie złożyć dokumenty rekrutacyjne w biurze projektu „Damy radę! Otwieramy własny biznes”.

Nabór uczestników do udziału w projekcie prowadzony jest w terminie od 15 grudnia 2010 roku do 5 stycznia 2011 roku. Formularz aplikacyjny wraz ze wzorami wymaganych oświadczeń można pobrać ze strony internetowej projektu http://www.damyrade.inbit.pl.

Formularz aplikacyjny ma charakter uproszczony i nie wymaga od kandydatów specjalistycznej wiedzy. Zasadniczą częścią nad którą należy przeanalizować jest opis pomysłu na działalność gospodarczą, w której należy opisać formę prawną planowanego przedsiębiorstwa, planowane miejsce zarejestrowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz szczegółowy opis pomysłu na biznes. W tej części powinniśmy opisać branżę w której zamierzamy działać, atrakcyjność oferowanych przez nas produktów/usług względem pozostałych konkurentów, działania promocyjne, które zamierzamy podjąć itd. Powinniśmy opisać także nasze dotychczasowe doświadczenia zawodowe, udowodnić, że mamy wystarczającą wiedzę i umiejętności do prowadzenia takiego biznesu, wskazać odbyte kursy i szkolenia w tym zakresie. W formularzu powinniśmy także wskazać planowane zatrudnienie w związku z uruchomieniem działalności gospodarczej oraz wszystkie koszty inwestycji.

Do formularza rekrutacyjnego powinniśmy także załączyć następujące typy dokumentów:
- kserokopię dowodu osobistego,
- oświadczenie o miejscu zamieszkania (jeśli jest inne niż w dowodzie osobistym),
- oświadczenie o braku możliwości założenia działalności gospodarczej bez wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
- oświadczenie zawierające deklaracje podjęcia działalności gospodarczej w obszarze niezwiązanym bezpośrednio z działalnością przedsiębiorstwa, z którym osoba aplikującą do projektu ewentualnie współpracuje,
- kserokopię dokumentu z gminnego/miejskiego ośrodka pomocy społecznej poświadczającego otrzymanie zasiłku dla osób poszkodowanych w wyniku powodzi/osuwisk od maja 2010 r.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy


Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA