REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dolnośląskie dotacje na prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej w firmach - część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje na prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej
Dotacje na prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze w grudniu br. rozpocznie się nabór wniosków o dofinansowanie projektów polegających na tworzeniu i modernizacji działów badawczo-rozwojowych w przedsiębiorstwach. Unijną dotację będzie można otrzymać na m.in. zakup urządzeń i aparatury oraz patentów i licencji niezbędnych do prowadzenia takiej działalności.

REKLAMA

Dolnośląskie dotacje na prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej w firmach to szansa dla przedsiębiorców, którzy chcieliby rozpocząć lub kontynuować na szerszą skalę działalność badawczo-rozwojową w swoich firmach, powinni zainteresować się możliwościami, jakie oferuje na ten cel Unia Europejska w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Wsparcie udzielane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i ma w założeniu wzmocnić pozycję przedsiębiorstw na lokalnym rynku poprzez poprawę ich konkurencyjności i innowacyjności.

REKLAMA

Unijna pomoc ma zachęcić przedsiębiorców do rozwijania działalności badawczo-rozwojowej, która w efekcie doprowadzi do stworzenia innowacyjnego produktu lub usługi. Mając na uwadze szczególny charakter tego typu projektów, unijne wsparcie może sięgnąć tu nawet do 60% wydatków kwalifikowanych w projekcie. Wszystkich, których zainteresowałem prowadzeniem takiej działalności, zachęcam do zapoznania się z dalszą częścią artykułu, w którym przedstawię kilka podstawowych informacji dotyczących zasad naboru projektów B+R w przedsiębiorstwach w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

RPO Województwa Dolnośląskiego

REKLAMA

Projekty z zakresu B+R w przedsiębiorstwach realizowane są na terenie województwa dolnośląskiego za pośrednictwem środków unijnych dostępnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Są to pieniądze, które zostały przydzielone na początku okresu programowania 2007-2013 wszystkim marszałkom województw w celu wzmocnienia konkurencyjności regionalnej. W zależności od potrzeb danego województwa, część środków została przydzielona na rozwój lokalnej infrastruktury drogowej, kanalizacyjnej, służbę zdrowia, edukacji i w końcu dla przedsiębiorców.

W przypadku RPO Województwa Dolnośląskiego projekty przedsiębiorców realizowane są w ramach I priorytetu zatytułowanego „Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw”. W ramach tego priorytetu przedsiębiorcy mogą starać się o unijną pomoc na realizację rozmaitych projektów m.in. w zakresie technologii informacyjnych, działań doradczych, czy co jest tematem tego artykułu – tworzenia i modernizacji działów B+R w przedsiębiorstwach.

Szczegółowe wymagania dotyczące wnioskodawców, czyli podmiotów uprawnionych do składania dokumentów aplikacyjnych określa dokumentacja programowa. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeczytaj także: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

W przypadku projektów realizowanych na terenie województwa dolnośląskiego w ramach RPO Województwa Dolnośląskiego, dokumentem obowiązującym wszystkich wnioskodawców jest „Szczegółowy Opis Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013”. Dokument ten zawiera wytyczne dla potencjalnych wnioskodawców dotyczące projektów, ich minimalnej wartości czy kwalifikowalności poszczególnych wydatków. Dokument ten jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://dolnyslask.pl

Wnioski o dofinansowanie projektów, w tym przypadku projektów z zakresu działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach składane są w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze. Zgodnie z aktualnym harmonogramem, nabór wniosków o dofinansowanie dla tego typu przedsięwzięć prowadzony będzie w miesiącu grudniu br.

Harmonogram składania wniosków o dofinansowanie określa terminy naboru dokumentacji aplikacyjnej dla poszczególnych działań określonych w programie regionalnym. Innymi słowy stanowi dla potencjalnych wnioskodawców cenna wskazówkę, czy i kiedy jest planowany kolejny nabór wniosków o dofinansowanie. Harmonogram podlega także cyklicznej aktualizacji dokonywanej przez władze województwa. Zawsze aktualny harmonogram znajduje się na stronach internetowych instytucji zaangażowanych w realizację programu tj.: http://dolnyslask.pl/ (zakładka „Nabory wniosków”) oraz www.dip.dolnyslask.pl (zakładka „Terminy naborów o dotacje”).

Polecamy: serwis Leasing

Szczegółowe zasady naboru i oceny projektów zostają doprecyzowane na etapie opublikowania ogłoszenia o konkursie i udostępnienia dokumentacji konkursowej. Wszyscy wnioskodawcy, którzy nie chcą jednak czekać biernie na ten moment już dzisiaj powinni zapoznać się szczegółowo z dostępnymi informacjami na temat tego działania. W związku z czym postaram się je przybliżyć w drugiej części artykułu, mając jednak na uwadze fakt, że mogą one ulec uszczegółowieniu w dokumentacji konkursowej. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA