REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kwalifikować zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Na potrzeby realizacji projektu inwestycyjnego może zaistnieć konieczność zakupu samochodu ciężarowego. Czy w związku z tym koszty zakupu takiego pojazdu mogą zostać uznane za wydatek kwalifikowany i zostać zwrócone ze środków unijnych? A jeśli tak to na jakich zasadach? Czy dotyczą one również pojazdów używanych? Na te jak i pozostałe pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Lubelscy przedsiębiorcy mogą ubiegać się o unijną dotację w ramach I i II osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubelskiego. W ramach programu wspierane są rożne przedsięwzięcia inwestycyjne związane m.in. z rozwojem i modernizacją przedsiębiorstw, prowadzeniem działalności turystycznej, dostosowaniem do wymogów ochrony środowiska jak również z zakresu badań i doradztwa. Na potrzeby realizacji projektu może pojawić się konieczność zakupu środka transportu. W świetle obowiązujących zasad koszt zakupu środka transportu może zostać uznany za wydatek kwalifikowany, ale po spełnieniu przez wnioskodawcę określonych warunków.

REKLAMA

REKLAMA

Każdy wydatek, aby mógł być uznany za kwalifikowalny, musi być niezbędny dla realizacji celów projektu. Innymi słowy to wydatek, bez którego projekt nie mógłby zostać zrealizowany.

Zakup nowego środka transportu

Po pierwsze, koszt zakupu środka transportu może zostać uznany za kwalifikowany tylko w przypadku gdy przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych. Jest to zasada obowiązująca wszystkich wnioskodawców, którzy zamierzają realizować projekty w ramach programu regionalnego i planują w ramach projektu zakupić środek transportu.
Po drugie, w przypadku zakupu środka transportu przez podmiot nie wykonujący działalności w zakresie usług transportowych, wydatki na zakup środka transportu mogą być kwalifikowane jedynie w wypadku gdy środek transportu wpisuje się w rodzaje Klasyfikacji Środków Trwałych.

Przeczytaj także: Jak prawidłowo rozliczyć używanie prywatnego samochodu osobowego

REKLAMA

Rodzaje Klasyfikacji Środków Trwałych i warunki ich kwalifikowalności z punktu widzenia realizacji projektów zostały określone w „Wytycznych dla Wnioskodawców w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL 2007-2013”. Dokument ten dostępny jest na stronie internetowej Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości, pod adresem: http://www.lawp.lubelskie.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku pojazdów mechanicznych kwalifikowany jest zakup pojazdów samochodowych przystosowanych konstrukcyjnie do przewozu ładunków tj. zarówno samochody ciężarowe uniwersalne, jak i samochody ciężarowe o nadwoziach specjalizowanych (pojazdy samochodowe przystosowane konstrukcyjnie do przewozu jedynie określonych rodzajów ładunków), z zastrzeżeniem, że kwalifikowany jest jedynie zakup pojazdów o minimalnej ładowności 5 ton.

Polecamy serwis Samochód w firmie

To o czym musimy jeszcze pamiętać, to to, że zakup środka transportu nie jest wydatkiem kwalifikowanym w ramach Działania 1.6. „Badania i nowoczesne technologie w strategicznych dla regionu dziedzinach” oraz w ramach Działania 1.7. „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw przez doradztwo".

Zasady kwalifikowania używanych środków transportu zostały przedstawione w II części artykułu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA