REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kwalifikować zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców – część I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Na potrzeby realizacji projektu inwestycyjnego może zaistnieć konieczność zakupu samochodu ciężarowego. Czy w związku z tym koszty zakupu takiego pojazdu mogą zostać uznane za wydatek kwalifikowany i zostać zwrócone ze środków unijnych? A jeśli tak to na jakich zasadach? Czy dotyczą one również pojazdów używanych? Na te jak i pozostałe pytania postaram się odpowiedzieć w poniższym artykule.

Lubelscy przedsiębiorcy mogą ubiegać się o unijną dotację w ramach I i II osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubelskiego. W ramach programu wspierane są rożne przedsięwzięcia inwestycyjne związane m.in. z rozwojem i modernizacją przedsiębiorstw, prowadzeniem działalności turystycznej, dostosowaniem do wymogów ochrony środowiska jak również z zakresu badań i doradztwa. Na potrzeby realizacji projektu może pojawić się konieczność zakupu środka transportu. W świetle obowiązujących zasad koszt zakupu środka transportu może zostać uznany za wydatek kwalifikowany, ale po spełnieniu przez wnioskodawcę określonych warunków.

REKLAMA

Każdy wydatek, aby mógł być uznany za kwalifikowalny, musi być niezbędny dla realizacji celów projektu. Innymi słowy to wydatek, bez którego projekt nie mógłby zostać zrealizowany.

Zakup nowego środka transportu

Po pierwsze, koszt zakupu środka transportu może zostać uznany za kwalifikowany tylko w przypadku gdy przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych. Jest to zasada obowiązująca wszystkich wnioskodawców, którzy zamierzają realizować projekty w ramach programu regionalnego i planują w ramach projektu zakupić środek transportu.
Po drugie, w przypadku zakupu środka transportu przez podmiot nie wykonujący działalności w zakresie usług transportowych, wydatki na zakup środka transportu mogą być kwalifikowane jedynie w wypadku gdy środek transportu wpisuje się w rodzaje Klasyfikacji Środków Trwałych.

Przeczytaj także: Jak prawidłowo rozliczyć używanie prywatnego samochodu osobowego

REKLAMA

Rodzaje Klasyfikacji Środków Trwałych i warunki ich kwalifikowalności z punktu widzenia realizacji projektów zostały określone w „Wytycznych dla Wnioskodawców w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL 2007-2013”. Dokument ten dostępny jest na stronie internetowej Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości, pod adresem: http://www.lawp.lubelskie.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W przypadku pojazdów mechanicznych kwalifikowany jest zakup pojazdów samochodowych przystosowanych konstrukcyjnie do przewozu ładunków tj. zarówno samochody ciężarowe uniwersalne, jak i samochody ciężarowe o nadwoziach specjalizowanych (pojazdy samochodowe przystosowane konstrukcyjnie do przewozu jedynie określonych rodzajów ładunków), z zastrzeżeniem, że kwalifikowany jest jedynie zakup pojazdów o minimalnej ładowności 5 ton.

Polecamy serwis Samochód w firmie

To o czym musimy jeszcze pamiętać, to to, że zakup środka transportu nie jest wydatkiem kwalifikowanym w ramach Działania 1.6. „Badania i nowoczesne technologie w strategicznych dla regionu dziedzinach” oraz w ramach Działania 1.7. „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw przez doradztwo".

Zasady kwalifikowania używanych środków transportu zostały przedstawione w II części artykułu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

REKLAMA

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

REKLAMA