REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak kwalifikować zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców – cześć II

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców
Zakup środków transportu w projektach lubelskich przedsiębiorców

REKLAMA

REKLAMA

Znamy już zasady kwalifikowania wydatków w przypadku zakupu nowego środka transportu. Jeżeli jednak zakup takiego pojazdu przewyższa nasze możliwości, może warto zastanowić się nad zakupem używanego środka transportu. One również mogą zostać uznane za wydatki kwalifikowane w projekcie i podlegać refundacji ze środków unijnych, ale pod warunkiem zachowania określonych zasad kwalifikowalności.

Zakup używanego środka transportu

REKLAMA

Zakup używanego środka transportu może zostać uznany za wydatek kwalifikowany po spełnieniu dwóch zasad, o których pisałem w I części artykułu tj. przedmiotem działalności gospodarczej  wnioskodawcy nie jest świadczenie usług transportowych oraz środek transportu powinien wpisywać się w rodzaje Klasyfikacji Środków Trwałych, o których mowa w Wytycznych. Jednakże w przypadku zakupu używanego środka transportu wnioskodawców obowiązują dodatkowe zasady, które należy spełnić, w celu uznania zakupu za kwalifikowany.  Po pierwsze, w okresie 7 lat poprzedzających złożenie wniosku o dofinansowanie środek transportu nie został zakupiony z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej.

REKLAMA

Zbywca używanego środków transportu musi wystawić nam deklarację określającą pochodzenie środka transportu i zawierającą informację dotyczącą daty i miejsca zakupu oraz danych nabywcy. W deklaracji tej zbywca środka transportu potwierdza, że w ciągu ostatnich 7 lat środek transportu nie został zakupiony ze środków pomocy krajowej lub wspólnotowej.

Po drugie, cena środka transportu nie powinna przekraczać jego wartości rynkowej, określonej na dzień zakupu i być niższa od ceny nowego środka transportu.

Podczas oceny projektu, wnioskodawca może zostać poproszony o przedstawienie wyceny nowego środka transportu.

Po trzecie, środek transportu musi posiadać właściwości techniczne niezbędne do realizacji przedsięwzięcia objętego dofinansowaniem oraz spełniać obowiązujące normy i standardy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakup używanych środków transportu nie powinien ograniczać się do zastąpienia wycofywanych środków transportu przez środki transportu o identycznych parametrach i osiągach.

Polecamy serwis: Samochód w firmie

Po czwarte, zakupiony środek transportu musi zostać włączony do ewidencji środków trwałych oraz wydatki poniesione na jego zakup muszą być traktowane jako wydatki inwestycyjne zgodnie z zasadami rachunkowości.

Po piąte, używany środek trwały musi zostać zakupiony przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

REKLAMA

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA