REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce
Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce

REKLAMA

REKLAMA

O przyznanie bezzwrotnej dotacji ze środków unijnych mogą teraz ubiegać się mikroprzedsiębiorcy, którzy zamierzają zrealizować swój projekt na obszarze województwa małopolskiego. Drogą ku przyznaniu unijnej pomocy jest złożenie wniosku o dofinansowanie na zasadach określonych w dokumentacji konkursowej.

Unijna pomoc skierowana jest na działania, które przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw. Nie ma tu mowy o dowolności – projekty które zamierzamy realizować przy współudziale środków europejskich muszą wpisywać się w ramy określone w dokumentacji programowej.

REKLAMA

Jakie projekty mogą otrzymać dotację unijną?

Projekty zgłaszane przez mikroprzedsiębiorców do dofinansowania w ramach działania 2.1.A powinny polegać w szczególności na:
- rozbudowie i nabyciu przedsiębiorstwa,
- działaniach mających na celu dokonywanie zasadniczych zmian produkcji lub procesu produkcyjnego,
- zmianie stosowanych rozwiązań produkcyjnych, technologicznych, organizacyjnych na sprzyjające poprawie środowiska naturalnego oraz BHP,
- unowocześnieniu wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działalności gospodarczej,
- zmianie wyrobu i usługi, w tym także zmianie w sposobie świadczenia usług,
- modernizacji środków produkcji.

Dowiedz się także - Czy mogę odmówić podpisania informacji pokontrolnej w projektach innowacyjnych?

Projekty te powinny przyczyniać się do poprawy konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw, poprzez unowocześnienie sposobu ich działania i oferty produktowej lub usługowej.

W ramach konkursu nie będą mogły uzyskać dofinansowania następujące rodzaje projektów:
- projekty dotyczące branży handlu (detalicznego i hurtowego) lub branży turystycznej,
- projekty mikroprzedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą nie dłużej niż rok, polegające na świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz na wytworzeniu produktów cyfrowych niezbędnych do świadczenia tych usług,
- projekty polegające na wspólnych przedsięwzięciach technicznych i organizacyjnych, których efektem jest realizacja procesów biznesowych, obejmujących 3 lub więcej MŚP (tzw. Business-to-Business – B2B).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W jakiej wysokości mogę otrzymać unijną dotację?

REKLAMA

Maksymalny pułap wnioskowanej kwoty dofinansowania unijnego określony jest zawsze w dokumentacji konkursowej. Podawany jest zawsze w odniesieniu do wysokości kosztów kwalifikowanych w projekcie, tzn. takich które mogą zostać pokryte ze środków unijnych. Wszystkie koszty poniesione powyżej tego progu muszą zostać pokryte ze środków własnych beneficjenta projektu. W przypadku konkursu dla działania 2.1.A. maksymalny udział dofinansowania w wydatkach kwalifikowanych dla pojedynczego projektu inwestycyjnych mikroprzedsiębiorcy wynosi 40%. 

Pułap dofinansowania może zostać podniesiony o 5 punktów procentowych (do 45%) dla przedsiębiorcy, którego projekt jest zlokalizowany na terenie powiatu o wskaźniku przedsiębiorczości (mierzonym na poziomie powiatu) niższym niż 75% średniej dla województwa małopolskiego. Zalicza się do nich następujące powiaty: brzeski, dąbrowski, gorlicki, limanowski, nowosądecki, proszowicki, tarnowski.

Potencjalni beneficjenci działania 2.1.A mogą wnioskować o przyznanie unijnej pomocy w wysokości co najmniej 40 tys. zł, ale nie większej niż 400 tys. zł. Pamiętajmy także, że wypłata środków unijnych następuje tu na zasadzie refundacji po podpisaniu umowy o dofinansowanie.

Polecamy serwis Mała firma

REKLAMA

Wnioskodawca zamierza zrealizować projekt polegający na zakupie specjalistycznego sprzętu do swojego przedsiębiorstwa, dzięki czemu wzmocni swoją konkurencyjność na rynku. Aby taki zakup mógł być uznany za kwalifikowany musi nastąpić nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie do instytucji organizującej konkurs. Zwrot kosztów zakupu urządzenia odbywa się na zasadzie refundacji, co oznacza wprost, że takie urządzenie musi zostać najpierw zakupione ze środków własnych przedsiębiorcy, a następnie wydatek ten w wysokości określonej w umowie o dofinansowanie zostanie zwrócony beneficjentowi projektu. Refundacja następuje na podstawie wniosku o płatność do którego należy załączyć faktury zakupu lub inne dokumenty równoważnej wartości księgowej.

Dokumentacja konkursowa, w tym regulamin konkursu, wzór wniosku o dofinansowanie, wzory załączników, wzór umowy o dofinansowanie projektu oraz instrukcja wypełniania wniosku oraz załączników jest dostępna na stronie internetowej organizatora konkursu, pod adresem: http://www.mcp.malopolska.pl , w zakładce „Aktualne konkursy”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA