REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce – część I

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce
Jakie dotacje dla przedsiębiorczych w Małopolsce

REKLAMA

REKLAMA

Teraz również najmniejsze firmy mają możliwość ubiegania się o dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych w województwie małopolskim. Premiowane będą projekty polegające m.in. na rozbudowie przedsiębiorstwa oraz wprowadzenia na rynek nowych produktów i usług. Na ten cel można otrzymać nawet do 400 tys. zł dotacji.

Możliwość otrzymania bezzwrotnej dotacji ze środków UE w zasadzie przesądza o popularności unijnych konkursów dla przedsiębiorców. Również w przypadku tego naboru należy się domyślać, że zapotrzebowanie mikroprzedsiębiorców na unijne środki przerośnie kilkakrotnie dostępną w ramach konkursu alokację, która wynosi ponad 30 mln zł. Tym nie mniej spora konkurencja nie powinna decydować o naszej rezygnacji z ubiegania się o te środki.

REKLAMA

Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013

Konkurs, o którym piszę powyżej organizowany jest w ramach programu regionalnego. Takie programy są wdrażane na poziomie każdego z 16 województw. Za ich sprawną organizację odpowiadają marszałkowie województw, w tym przypadku marszałek województwa małopolskiego. W jego imieniu nabór wniosków prowadzi Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości z siedzibą w Krakowie. MCP jest miejscem gdzie przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem unijnej dotacji składają wymaganą dokumentację aplikacyjną.

Przeczytaj również: Jak rozliczyć projekt badawczo-rozwojowy?

REKLAMA

W zależności od programu regionalnego wsparcie unijne otrzymują rozmaite instytucje życia społeczno-gospodarczego. W zależności od potrzeb danego województwa unijna pomoc może zostać przeznaczona na infrastrukturę drogową, oświatę, kulturę, energetykę czy przedsiębiorczość. Poszczególne obszary wsparcia zostały rozpisane w formie tzw. osi priorytetowych oraz działań. Pomoc dla przedsiębiorców w województwie małopolskim jest dostępna w ramach II Osi priorytetowej „Gospodarka regionalnej szansy”. Najmniejsze firmy, czyli posługując się terminologią unijną – mikroprzedsiębiorcy mogą starać się o unijne fundusze w ramach działania 2.1. MRPO. 

Podstawowymi dokumentem obowiązującym podczas przygotowania wniosku o dofinansowanie jest „Uszczegółowienie Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013”, w którym znajdziemy zasadnicze informacje dla ubieganych się o wsparcie, tj. rodzaje projektów, które mogą otrzymać unijną pomoc, minimalnej wartości projektów itd. Dokument ten jest dostępny pod adresem strony internetowej: http://www.mcp.malopolska.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W nawiązaniu do powyższego zapisu ubieganie się o unijną pomoc następuje na podstawie wniosku o dofinansowanie. Jest on składany w zgodzie z obowiązującym trybem i terminem naboru.

REKLAMA

Nabór wniosków o dofinansowanie projektów mikroprzedsiębiorców prowadzony jest w terminie od 22 października do 22 listopada 2010 r. Musimy pamiętać, że złożenie dokumentacji po tym terminie spowoduje odrzucenie wniosku z możliwości ubiegania się o dotację w ramach tego konkursu.

Wniosek o dofinansowanie jest formularzem, za pomocą którego opisujemy nasz projekt, zakładane wskaźniki, efektywność finansową oraz trwałość. Do wniosku załączane są również załączniki tzn. dokumenty za pomocą którego oceniający mogą stwierdzić wiarygodność przedstawionych przez nas informacji. Po złożeniu wymaganej dokumentacji jest ona przedmiotem dokładnej analizy i oceny. Najlepsze wnioski spełniające wymagania konkursowe otrzymują unijną dotację. Przyjrzyjmy się zatem jakie szczegółowe wymagania postawili oceniający przed mikroprzedsiębiorcami podczas tegorocznego naboru wniosków.

Kto może ubiegać się o dotację unijną?

O dofinansowanie swoich przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach działania 2.1.A mogą ubiegać się wyłącznie mikroprzedsiębiorcy, którzy realizują swoje projekty na terenie województwa małopolskiego. W naborze wniosków mogą wziąć udział przedsiębiorstwa już istniejące na rynku, przy czym nie ma znaczenia jak długo taka firma już istnieje. Przedsiębiorstwa inne niż mikro- nie mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego naboru.

Zapoznaj się z ABC funduszy unijnych

Przedsiębiorstwo, którego roczne obroty nie przekraczają 2 mln EUR, ale które zatrudnia więcej niż 10 osób zostaje automatycznie wyłączone z możliwości otrzymania dotacji w ramach tego naboru. Zachowanie progu zatrudnienia jest tutaj obowiązkowe. Przynależność do MŚP jest weryfikowana na etapie podpisywania umowy o dofinansowanie.

Należy również dodać, że w ramach tego naboru nie przewiduje się wsparcia dla wnioskodawców, którzy są ubezpieczeni w KRUS. Takie podmioty powinny szukać możliwości otrzymania unijnej dotacji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, o którym piszę w innych artykułach.

W przypadku małopolskiego konkursu dla mikroprzedsiębiorców, pozostałe informacje dotyczące zasad naboru projektów opisałem w drugiej części artykułu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA