REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak aplikować o środki unijne na wsparcie innowacyjności MŚP w województwie zachodniopomorskim – część II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jak aplikować o środki unijne?
Jak aplikować o środki unijne?

REKLAMA

REKLAMA

Podczas przygotowania wniosku o dofinansowanie powinniśmy skonfrontować nasz pomysł na „innowacyjność” z wymogami formalnymi stawianymi przed wnioskodawcami podczas oceny.

W poprzedniej części przedstawiłem sposób aplikowania o środki unijne w ramach naboru wniosków do poddziałania 1.1.3 oraz strukturę wniosku o dofinansowanie. Pamiętajmy, że zawartość poszczególnych sekcji powinna być zgodna z zaleceniami zawartymi w Instrukcji wypełnienia wniosku. W tej części przedstawię zawartość poszczególnych sekcji wniosku oraz sposób ich wypełnienia. 

REKLAMA

Sekcja A - Informacje ogólne o projekcie

W ramach tej sekcji wskazywane są podstawowe informacje o projekcie, który mamy zamiar realizować. Podajemy tu informacje (z listy rozwijanej) dotyczące numeru i nazwy osi priorytetowej, działania, poddziałania. Wskazujemy czy projekt podlega zasadom pomocy publicznej (domyślnie nie dotyczy) oraz czy wnioskodawca otrzymał pomoc publiczną i w jakiej wysokości na przedsięwzięcie o dofinansowanie, którego będzie się ubiegał w ramach ogłoszonego konkursu. W zależności od zaznaczonej odpowiedzi jesteśmy zobligowani do wypełnienia odpowiedniego załącznika (-ów) do wniosku. W tej sekcji wskazujemy ponadto okres realizacji przedmiotowego projektu oraz zgodność projektu z politykami horyzontalnymi UE

Okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 3 lata, tzn. że zarówno rzeczowe jak i finansowe zakończenie realizacji projektu musi zawierać się w tym okresie.

Również tutaj określamy czy dla projektu przeprowadzono postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko. Sekcja B - Informacje o Wnioskodawcy W tej sekcji zawarte powinny być podstawowe informacje dotyczące przedsiębiorcy wnioskującego o wsparcie, w tym kategorię MSP. 

Zobacz również: Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy, aby dane wskazywane we wniosku były spójne z dokumentami rejestrowymi tj. KRS lub EDG. Ponadto w tej sekcji wskazujemy osoby odpowiedzialne do kontaktu w sprawach bieżących związanych z przygotowaniem i realizacją projektu oraz osoby uprawnione do podpisania umowy o dofinansowanie. Również w tej części wniosku informujemy o doświadczeniu w realizacji podobnych przedsięwzięć.

Sekcja C - Opis projektu

W tej sekcji powinny znaleźć się informacje dotyczące lokalizacji projektu, ewentualnego wsparcia z Programu Rozwoju Obszaru Wiejskich 2007-2013 jak również cel projektu i jego zgodność z celami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zasadniczą część tej sekcji stanowi opis przedsięwzięcia, który powinien być również określony za pomocą wskaźników mierzalnych na poziomie produktu i rezultatu.

Opis musi jednoznacznie identyfikować przedmiot projektu, jasno określać jego zakres i główne etapy realizacji.

Oczywiście w tej części wniosku nie powinno zabraknąć uzasadnienia naszego pomysłu oraz rezultatów jego wdrożenia w życie. Pamiętajmy również o określeniu liczby nowych miejsc pracy, które zostaną utworzone w przedsiębiorstwie w wyniku realizacji projektu nie później niż w okresie 12 miesięcy od zakończenia realizacji projektu. Podane wartości będą automatycznie przeliczane z polem E.4 tworząc wskaźnik "Wartość dofinansowania z RPO/liczba nowych miejsc pracy", który określa jaka kwota dofinansowania z RPO przypada średnio na każde nowe miejsce pracy stworzone w wyniku realizacji projektu w okresie nie późniejszym niż 12 miesięcy od daty zakończenia projektu. Im wartość wskaźnika jest mniejsza, tym więcej punktów uzyska dany projekt na etapie oceny ekonomiczno – finansowej. Na tym etapie powinniśmy również zidentyfikować czynniki ryzyka realizacji projektu. Punkt ten będzie podstawą do oceny m.in. tego, na ile dokładnie przedsięwzięcie jest przemyślane i zaplanowane.

Sekcja D - Harmonogram realizacji projektu

W harmonogramie realizacji projektu podajemy podstawowe dane odnoszące się do przebiegu realizacji projektu. Harmonogram został podzielony na 3 części:

  • zadania projektu (z wyłączeniem cross – financingu, certyfikacji),
  • zadania projektu w ramach cross – financingu (np. szkolenia personelu obsługującego linię produkcyjną),
  • zadania projektu dotyczące certyfikacji.

Sekcja E - Montaż finansowy projektu

W tej części wniosku zostają doprecyzowane kwestie związane z finansowanie projektu. Określamy tu budżet projektu, w tym wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane, wartość dofinansowania unijnego oraz źródła finansowania projektu, w tym środki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego jeśli wnioskodawca przewiduje ich wykorzystanie. Zasadność i poprawność wydatków weryfikowana będzie na etapie oceny projektu, a także w trakcie kontroli projektu.

Sekcja F - Trwałość projektu

W tej sekcji wnioskodawca powinien określić w jaki sposób projekt będzie funkcjonować po zakończeniu jego realizacji. Należy określić w jaki sposób wnioskodawca zamierza utrzymać rezultaty projektu w okresie minimum 3 lat od daty zakończenia projektu.

Polecamy: Dotacje 2012: fundusze unijne dla firm

Sekcja G – Promocja projektu

W tej sekcji należy opisać zaplanowaną promocję projektu, przewidywane poszczególne działania promocyjne oraz schemat działań informacyjnych.

Sekcja H - Deklaracja wnioskodawcy

Podczas aplikowania o środki unijne musimy pamiętać, że o dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie wnioskodawcy, którzy na dzień składania wniosku o dofinansowanie spełniają wszystkie warunki/ kryteria określone w dokumentacji konkursowej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA