REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim
Fundusze unijne na wsparcie małych przedsiębiorstw w małopolskim

REKLAMA

REKLAMA

Tylko do 19 maja br. trwa nabór projektów na wsparcie inwestycyjne małych przedsiębiorstw w województwie małopolskim. Przedsiębiorcy zainteresowani otrzymaniem wsparcia powinni niezwłocznie przygotować wnioski o dofinansowanie i aplikować o środki unijne przed wskazanym terminem.

REKLAMA

Pieniądze unijne są do rozdysponowania w ramach konkursu ogłoszonego przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości w ramach działania 2.1 "Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw", Schemat A "Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP". Wyłonione do dofinansowania projekty powinny tworzenia silnego i konkurencyjnego sektora MŚP. Konkurs ma charakter zamknięty – przyjmowanie wniosków planowane jest do 19 maja br. do godziny 16.00. W artykule przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia związane z aplikowaniem o środki unijne w tego działania. Przed podjęciem decyzji o ubieganie się o środki unijnego w ramach trwającego konkursu powinniśmy szczegółowo zapoznać się z obowiązującą dokumentacją konkursową.

REKLAMA

Dokumentacja konkursowa dla działania 2.1, Schemat A jest dostępna na stronie internetowej Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości, które pełni w konkursie rolę Instytucji Pośredniczącej II stopnia. Dokumenty są do pobrania ze strony internetowej MCP: http://www.mcp.malopolska.pl

Przeczytaj także: Wsparcie małych przedsiębiorstw w województwie małopolskim – dokumentacja

Kto może ubiegać się o dotację?

O dofinansowanie projektów w ramach tego konkursu będą mogły ubiegać się wyłącznie małe przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów unijnych. Warto przypomnieć, że to na wnioskodawcy ciąży obowiązek sprawdzenia czy dany projekt kwalifikuje się do wsparcia w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Przedsiębiorca starający się o udzielenie wsparcia unijnego może złożyć tylko jeden wniosek do dofinansowanie projektu w ramach danego konkursu organizowanego dla danego schematu A.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co mogę otrzymać dotację?

REKLAMA

Konkurs ma na celu wybór do dofinansowania projektów inwestycyjnych poprawiających konkurencyjność małych przedsiębiorstw, poprzez unowocześnienie sposobu ich działania i oferty. Potencjalny katalog projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie w ramach konkursu jest szeroki i mogą one polegać na np. rozbudowie i nabyciu przedsiębiorstwa, działaniach mających na celu dokonywanie zasadniczych zmian produkcji lub procesu produkcyjnego, zmianie stosowanych rozwiązań produkcyjnych, technologicznych, organizacyjnych na sprzyjające poprawie środowiska naturalnego oraz BHP, unowocześnieniu wyposażenia, zmianie wyrobu i usługi, w tym także zmianie w sposobie świadczenia usług, modernizacji środków produkcji.

Szczegółowy wykaz przykładowych typów projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie zawiera Uszczegółowienie Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz Regulamin Konkursu.

Polecamy serwis Umowy

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

W ramach tego konkursu do rozdysponowania pomiędzy małe przedsiębiorstwa jest kwota ponad 46 mln zł. Maksymalny udział dofinansowania w wydatkach kwalifikowanych dla projektów inwestycyjnych małych przedsiębiorstw wynosi 40%.

Dla projektu lokalizowanych na terenie powiatu brzeskiego, dąbrowski, gorlicki, limanowski, nowosądecki, proszowicki, tarnowski, maksymalny udział dofinansowania może zostać podniesiony do wysokości 45% kosztów kwalifikowanych w projekcie.

Oznacza to, że pozostałą kwotę przedsiębiorca powinien zapewnić sobie sam, we własnych zakresie (odpowiednio 60% lub 55%). W ramach konkursu przyjęto, że minimalna kwota wsparcia wynosi 100 tys. złotych, maksymalna 1 mln złotych. Należy dodać, że dofinansowanie projektów w ramach konkursu może odbywać się wyłącznie na zasadzie refundacji poniesionych już kosztów. Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu, przy założeniu dochowania wszystkich terminów dotyczących poszczególnych etapów oceny wniosków ustalony został na sierpień 2010 r.

O dofinansowanie ubiega się przedsiębiorca realizujący swój projekt na terenie powiatu o niskim wskaźniku przedsiębiorczości tzn. w powiecie brzeskim. Realizacja projektu ma polegać na zmianie systemu produkcji tak, aby wytwarzana przez niego stolarka okienna była bardziej konkurencyjna na rynku poprzez np. lepsze wyciszenie pomieszczeń. W takim przypadku wnioskodawca będzie mógł otrzymać refundacje poniesionych na ten cel kosztów (np. zakup nowych maszyn produkcyjnych) w wysokości do 45% kosztów kwalifikowalnych w projekcie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA