REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Najda Consulting
Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020 / Fot. Fotolia
Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020 / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Priorytetowym projektem na lata 2014 – 2020 jest rozwój inwestycji infrastruktury drogowej na szczeblu regionalnym jak i krajowym. Na jakie obszary zostaną przeznaczone dotacje unijne? Kto może być beneficjentem?

Jednym z najważniejszych czynników stanowiących o rozwoju obszarów pod względem społeczno-gospodarczym w Polsce jest dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa.

REKLAMA

Inwestycje infrastrukturalne podobnie jak to było w poprzedniej perspektywie unijnej 2007-2013, jak i  w nowej na lata 2014-2020 stanowią priorytetowe tematy zarówno na szczeblu lokalnym regionalnym jak i krajowym.

Głównym i największym źródłem dotacji na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej będzie Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.  Na realizację inwestycji infrastrukturalnych zapewniono ok. 3 mld EUR z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak pozyskać dotacje unijne z budżetu 2015 - 2020?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizacja projektów

Projekty drogowe realizowane w ramach środków krajowym mają przyczynić się do stworzenia spójnej, jednolitej sieci transportowej TEN-T obejmującej obszar całego kraju.

W Programie będą realizowane projekty, których efektem będzie stworzenie spójnej sieci dróg o dużej przepustowości pozwalającej na skomunikowanie za pomocą dróg szybkiego ruchu wszystkich miast wojewódzkich z Warszawą.

REKLAMA

Środki unijne w ramach programu krajowego zostaną skoncentrowane na budowie dróg ekspresowych, budowa autostrad zostanie zakończona ze środków krajowych, natomiast drogi niższych niż krajowe kategorii będą finansowane z programów regionalnych.

Poza inwestycjami dotyczącymi budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg ekspresowych, realizowane będą również obwodnice miast. Dla usprawnienia metod zarządzania ruchem drogowym, w szczególności na drogach o dużym natężeniu ruchu, wykorzystywane będą systemy ITS, które przyczynią się nie tylko do usprawnienia warunków ruchu, ale dzięki przekazywanym informacjom o stanie ruchu, także do zwiększenia jego bezpieczeństwa.

Kto może być beneficjentem?

Beneficjentami środków unijnych na szczeblu krajowym będą przede wszystkim zarządcy krajowej infrastruktury drogowej.

W ramach Programów Regionalnych dla poszczególnych 16 województw również przewidziano środki na infrastrukturę drogową.

W przypadku projektów regionalnych będą miały na celu budowę, przebudowę i modernizację sieci drogowej, w taki sposób, aby usuwała niedobory w przepustowości oraz zapewniała połączenia regionalnej sieci transportowej z TEN-T. Inwestycje w infrastrukturę transportową będą uzupełniane inwestycjami w bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD).

Realizacja projektów na szczeblu regionalnym pozwoli na zmniejszenie skali marginalizacji poszczególnych regionów w Polsce oraz przyczyni się do zwiększanie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych i trzeciorzędnych z infrastrukturą TEN-T, w tym z węzłami multimodalnymi.

Beneficjentami środków unijnych na szczeblu krajowym będą przede wszystkim zarządcy krajowej infrastruktury drogowej, gminy i powiaty.

Zobacz też: Dotacja na bieżącą działalność firmy

Również na szczeblu lokalnym nie zapomniano o zagwarantowaniu środków finansowych na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej.

REKLAMA

W  Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 przewidziano kontynuację działania Podstawowe usługi i odnowa miejscowości na obszarach wiejskich oraz osi priorytetowej LEADER. W ich ramach uwzględniono realizację projektów dotyczących budowy lub modernizacji dróg lokalnych.

Beneficjentami środków unijnych będą mogły zostać gminy lub powiaty. Maksymalna wysokość pomocy ze środków EFRROW nie może przekroczyć 3 000 000,00 zł na Beneficjenta w okresie realizacji Programu, czyli w okresie 2014-2020.

Projekty będą mogły być realizowane w miejscowościach wiejskich i miastach do 5 tys. mieszkańców.

Uzupełniającym źródłem pozyskania kapitału na realizację inwestycji drogowych są Europejskie Programy Współpracy Terytorialnej na lata 2014 – 2020, w szczególności w ramach Programu EWT Polska – Słowacja przewidziano realizację zadań mających na celu poprawę stanu dróg polsko-słowackiego pogranicza.

Zobacz: Fundusze unijne dla przedsiębiorstw w latach 2014 - 2020 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA