REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Najda Consulting
Realizacja projektów inwestycyjnych dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw
Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020 / Fot. Fotolia
Dotacje na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej 2014 – 2020 / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Priorytetowym projektem na lata 2014 – 2020 jest rozwój inwestycji infrastruktury drogowej na szczeblu regionalnym jak i krajowym. Na jakie obszary zostaną przeznaczone dotacje unijne? Kto może być beneficjentem?

Jednym z najważniejszych czynników stanowiących o rozwoju obszarów pod względem społeczno-gospodarczym w Polsce jest dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa.

REKLAMA

Inwestycje infrastrukturalne podobnie jak to było w poprzedniej perspektywie unijnej 2007-2013, jak i  w nowej na lata 2014-2020 stanowią priorytetowe tematy zarówno na szczeblu lokalnym regionalnym jak i krajowym.

Głównym i największym źródłem dotacji na inwestycje z zakresu infrastruktury drogowej będzie Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.  Na realizację inwestycji infrastrukturalnych zapewniono ok. 3 mld EUR z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Zobacz również: Jak pozyskać dotacje unijne z budżetu 2015 - 2020?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizacja projektów

Projekty drogowe realizowane w ramach środków krajowym mają przyczynić się do stworzenia spójnej, jednolitej sieci transportowej TEN-T obejmującej obszar całego kraju.

W Programie będą realizowane projekty, których efektem będzie stworzenie spójnej sieci dróg o dużej przepustowości pozwalającej na skomunikowanie za pomocą dróg szybkiego ruchu wszystkich miast wojewódzkich z Warszawą.

REKLAMA

Środki unijne w ramach programu krajowego zostaną skoncentrowane na budowie dróg ekspresowych, budowa autostrad zostanie zakończona ze środków krajowych, natomiast drogi niższych niż krajowe kategorii będą finansowane z programów regionalnych.

Poza inwestycjami dotyczącymi budowy, przebudowy lub rozbudowy dróg ekspresowych, realizowane będą również obwodnice miast. Dla usprawnienia metod zarządzania ruchem drogowym, w szczególności na drogach o dużym natężeniu ruchu, wykorzystywane będą systemy ITS, które przyczynią się nie tylko do usprawnienia warunków ruchu, ale dzięki przekazywanym informacjom o stanie ruchu, także do zwiększenia jego bezpieczeństwa.

Kto może być beneficjentem?

Beneficjentami środków unijnych na szczeblu krajowym będą przede wszystkim zarządcy krajowej infrastruktury drogowej.

W ramach Programów Regionalnych dla poszczególnych 16 województw również przewidziano środki na infrastrukturę drogową.

W przypadku projektów regionalnych będą miały na celu budowę, przebudowę i modernizację sieci drogowej, w taki sposób, aby usuwała niedobory w przepustowości oraz zapewniała połączenia regionalnej sieci transportowej z TEN-T. Inwestycje w infrastrukturę transportową będą uzupełniane inwestycjami w bezpieczeństwo ruchu drogowego (BRD).

Realizacja projektów na szczeblu regionalnym pozwoli na zmniejszenie skali marginalizacji poszczególnych regionów w Polsce oraz przyczyni się do zwiększanie mobilności regionalnej poprzez łączenie węzłów drugorzędnych i trzeciorzędnych z infrastrukturą TEN-T, w tym z węzłami multimodalnymi.

Beneficjentami środków unijnych na szczeblu krajowym będą przede wszystkim zarządcy krajowej infrastruktury drogowej, gminy i powiaty.

Zobacz też: Dotacja na bieżącą działalność firmy

Również na szczeblu lokalnym nie zapomniano o zagwarantowaniu środków finansowych na realizację inwestycji z zakresu infrastruktury drogowej.

REKLAMA

W  Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 przewidziano kontynuację działania Podstawowe usługi i odnowa miejscowości na obszarach wiejskich oraz osi priorytetowej LEADER. W ich ramach uwzględniono realizację projektów dotyczących budowy lub modernizacji dróg lokalnych.

Beneficjentami środków unijnych będą mogły zostać gminy lub powiaty. Maksymalna wysokość pomocy ze środków EFRROW nie może przekroczyć 3 000 000,00 zł na Beneficjenta w okresie realizacji Programu, czyli w okresie 2014-2020.

Projekty będą mogły być realizowane w miejscowościach wiejskich i miastach do 5 tys. mieszkańców.

Uzupełniającym źródłem pozyskania kapitału na realizację inwestycji drogowych są Europejskie Programy Współpracy Terytorialnej na lata 2014 – 2020, w szczególności w ramach Programu EWT Polska – Słowacja przewidziano realizację zadań mających na celu poprawę stanu dróg polsko-słowackiego pogranicza.

Zobacz: Fundusze unijne dla przedsiębiorstw w latach 2014 - 2020 r.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA