REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać dostawcę hostingu dla firmy

Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Jak wybrać dostawcę hostingu dla firmy /shutterstock.com
Jak wybrać dostawcę hostingu dla firmy /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W obecnych czasach, warunkiem sine qua non dla prawidłowego działania firmy jest nieprzerwany kontakt z klientem. Narzędziem, które to skutecznie umożliwia jest internet. Decydując się na działalność w sieci warto zadać sobie pytanie jak wybrać hosting, aby kontakt z klientem lub potencjalnym klientem odbywał się bez zbędnych przerw.

Czym w skrócie jest hosting?

Hosting to usługa polegająca na wynajęciu przez właściciela serwerowni odpowiedniej przestrzeni dyskowej swoim klientom, przy założeniu, że serwery działają przez cały czas, dzięki czemu ich zawartość (w tym przypadku mowa o stronach www) jest stale dostępna. Wynajęcie takiej przestrzeni dyskowej jest dla konkretnego przedsiębiorstwa bardzo korzystne nie tylko ze względu na możliwość ciągłego kontaktu z potencjalną klientelą, ale także pod kątem finansowym; skorzystanie z usług profesjonalnej firmy hostingowej jest zdecydowanie tańsze od budowy, utrzymania i konserwacji własnej  serwerowni oraz zatrudnienia i opłacania kadry fachowców odpowiedzialnych za ich prawidłowe działanie. Pozostaje tylko zadać sobie pytanie, jaki hosting dla naszych stron www wybrać?

REKLAMA

REKLAMA

Czym kierować się przy wyborze dostawcy hostingu?

Podjęcie decyzji co do firmy, z którą będziemy współpracować w dziedzinie teleinformatyki, a w tym przypadku korzystania z przestrzeni dyskowej, może zadecydować o  przysłowiowym „być albo nie być” naszego przedsiębiorstwa. Marny dostawca usług może nie tyle uniemożliwi, co utrudni ewentualnym klientom zapoznanie się z naszą ofertą zamieszczoną na stronie internetowej, przez co klientów tych najprawdopodobniej utracimy (czy też po prostu nigdy ich nie zyskamy). Aby zapobiec takiej przykrej ewentualności, warto jest kierować się przy wyborze kooperanta kilkoma przesłankami. Oto one.

Cena hostingu

O tym pomyślała chyba większość czytelników zastanawiając się nad odpowiedzią na pytanie z poprzedniego akapitu. I słusznie, jest to bowiem ważna sprawa. Jednakże mimo sensu starego, mądrego powiedzenia mówiącego że „pieniądz zaoszczędzony to pieniądz zarobiony”, oszczędności na firmie hostingowej nie należy szukać za wszelką cenę. Jeśli bowiem skusimy się na „wyjątkowo atrakcyjną ofertę” bardzo taniego, czy nawet darmowego hostingu, może to nam odbić się mocną czkawką; za niską ceną idzie bowiem z reguły niska jakość usług. Rezultat ostateczny prób zrobienia „złotego interesu” na tanim hostingu może przyjąć formę wolno ładujących się stron, problemów z przechodzeniem na podstrony, czy też częstych awarii serwera, co może skutecznie zniechęcić do kontaktów z naszą firmą. A skutek jest łatwy do przewidzenia.

Hosting dedykowany

Kolejna sprawa, na którą powinno zwrócić się uwagę zastanawiając się nad dostawca hostingu, jest to, czy ma on w swojej ofercie tzw. „hosting dedykowany”. Polega on na oddaniu użytkownikowi całej przestrzeni dyskowej na jego wyłączność (przeciwieństwem jest hosting współdzielony, gdzie z jednego dysku korzysta kilka podmiotów). Zaletą opcji dedykowanej jest większa wydajność i niezawodność serwera; żaden inny użytkownik nie spowolni jego działania przez nadmierną aktywność na swojej części dysku. Wyobraźmy sobie sytuację, w której współdzielimy serwer z internetowym sklepem zabawkowym; istnieje duże prawdopodobieństwo, że w okresie świątecznym lub Dnia Dziecka, ruch na jego części będzie tak duży, że spowolni, a nawet zablokuje dostęp do naszych stron. Hosting dedykowany zapobiega takiej ewentualności – mimo że jest to opcja stosunkowo droga, jest też najbezpieczniejsza.

REKLAMA

(Uwaga! Istnieje trzecia droga. Warta rozważenia jest współpraca z firmą oferująca usługę VPS, czyli Virtual Private Server. W jego ramach dzielimy co prawda przestrzeń dyskową z innymi użytkownikami, ale jesteśmy od nich skutecznie odseparowani dzięki własnemu systemowi operacyjnemu i oprogramowaniu – czasami taka opcja w zupełności wystarczy, dlatego warto podjąć współprace z dostawca hostingu oferującym także takie rozwiązanie).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bezpieczeństwo hostingu

Zamieszczając w sieci swoje dane, chcemy, aby były one bezpieczne. Dlatego należy każdą potencjalną firmę, z którą zamierzamy współpracować sprawdzić pod tym właśnie kątem. Powinniśmy, a wręcz musimy, upewnić się, czy w ramach gwarancji bezpieczeństwa, dostawca hostingu znajdujący się w kręgu naszych zainteresowań: 

  • troszczy się o odpowiednie oprogramowanie antywirusowe oraz na bieżąco je aktualizuje
  • czy w swojej ofercie gwarantuje częste wykonywanie backup'ów, czyli kopii zapasowych dzięki temu nawet w przypadku utraty danych na skutek np. cyberataku, zawsze możemy skorzystać z takiej kopii
  • czy odpowiednio dba o stan techniczny swoich serwerowni, zapobiegając ich fizycznemu uszkodzeniu albo zniszczeniu (poprzez np. przegrzanie i pożar)
  • czy zapewnia wysokie SLA, czyli dostępność systemu. Innymi słowy jak długo w ciągu roku serwer działa bezawaryjnie dając użytkownikowi dostęp do danych na stronie www. Standardem jest SLA powyżej 99.5%.

Przestrzeń dyskowa i transfer danych w zależności od hostingu

Rozważając współpracę z dostawcą hostingu, nie można nie upewnić się, czy oferowane przez niego przestrzeń dyskowa i transfer danych odpowiedzą naszym potrzebom. Przestrzeń dyskowa to nic innego jak maksymalna pojemność dysku oddanego do naszej dyspozycji. Transfer danych natomiast, określa jak duża ilość tychże danych może zostać pobrana przez użytkowników odwiedzających nasza stronę. Im bardziej taka strona jest rozbudowana (np. ma wiele podstron, zdjęć i filmów), a także im większej liczby klientów się spodziewamy, tym większe powinny być oba wspomniane parametry. Zapewni to bezproblemowe działanie strony www. Dobrze jest ponadto zorientować się, jak dostawca hostingu reaguje na ewentualne przekroczenie omawianych limitów. Jeżeli wysyła on informację o zbliżeniu się do takowego limitu, dając czas klientowi na odpowiednią reakcję, to warto na poważnie rozważyć z nim współpracę. Jeśli natomiast bez uprzedniego kontaktu po prostu blokuje stronę, lepiej dać sobie z nim spokój (no, chyba że oferuje on takie limity, które bardzo ciężko jest przekroczyć).

Szybkość łącza

Omawiając kwestie techniczne, mogące mieć wpływ na wybór dostawcy hostingu, trzeba dowiedzieć się, jaką szybkość łącza on gwarantuje. Zależność jest prosta – im szybsze łącze, tym szybsze ładowanie strony www. A to wywiera dobre wrażenie na wszystkich odwiedzających taką stronę.

Uptime serwera

Uptime to wyrażony w procentach czas bezawaryjnego działania serwera konkretnego dostawcy, przekładający się na możliwość łatwego dostępu do zamieszczonych na nim danych (czyli interesujących nas stron www). Powinno brać się pod uwagę tych operatorów, których uptime jest na poziomie min. 99%. Dużym plusem dla firmy hostingowej, który może nas przychylnie do niej nastawić, jest oferowanie rekompensat finansowych za zejście uptime'u poniżej gwarantowanego limitu.

Polecamy: Elektroniczna dokumentacja podatkowa

W razie awarii serwera

Niestety każda, nawet najnowsza technologia ma prawo się zepsuć – serwery też. Pytanie co wtedy? Otóż ważny jest czas reakcji operatora na zaistniałą sytuację. Jeżeli na pomoc techniczną będziemy zmuszeni czekać kilka dni, to może lepiej zrezygnować ze współpracy z taką firmą. Ale jeżeli pomoc może nadejść w kilka godzin, wtedy jak najbardziej warto się owym dostawcą zainteresować.

Odpowiednie technologie

Tutaj ważne jest to, co chcemy zamieścić na stronie www, umieszczonej następnie na konkretnym serwerze. Istotne jest abyśmy wybrali takiego operatora, którego stosowane technologie informatyczne umożliwią płynne działanie naszej strony, nawet najbardziej zaawansowanej i skomplikowanej.

Czego tak naprawdę chcemy od hostingu?

Kto wie, czy nie jest to najistotniejsza sprawa, którą powinniśmy brać pod uwagę wybierając  dostawcę hostingu. Otóż należy bardzo dokładnie określić rzeczywiste potrzeby naszej firmy w zakresie jej działalności w sieci (na serwerach), a następnie na tej podstawie rozważyć wszystkie wyżej opisane kwestie. Dopiero wtedy, po uważnej i dogłębnej analizie zagadnienia, naszym oczom ukaże się obraz najlepszego w punktu widzenia naszej firmy dostawcy. Wiele firm hostingowych oferuje osobny hosting dla stron opartych na WordPress lub sklepów internetowych.

Niko Bałazy, KRU.PL

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA