REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Działanie OpenFlow – czy to dobre rozwiązanie dla firmy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
OpenFlow jest programowalnym protokołem sieciowym, który służy do zarządzania i kierowania ruchem sieciowym między routerami i przełącznikami różnych dostawców.
OpenFlow jest programowalnym protokołem sieciowym, który służy do zarządzania i kierowania ruchem sieciowym między routerami i przełącznikami różnych dostawców.

REKLAMA

REKLAMA

OpenFlow to nowy protokół do zarządzania ruchem, który ma zapewnić użytkownikom niespotykaną dotąd łatwość kontroli nad tym, jak działają ich sieci. Tego typu rozwiązanie w firmie z założenia ma ułatwić przepływ informacji i zarządzanie całą siecią, jednak czy tak jest w praktyce? Na czym dokładnie polega praca protokołu Open Flow?

OpenFlow to protokół umożliwiający programowe definiowanie pracy sieciowej. Oznacza to, że użytkownicy mogą w pełni definiować i regulować przepływy strumieni pakietów. Ponadto istnieje możliwość określenia marszruty tych przepływów, niezależnie od powiązanego z nim sprzętu.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim jednak przejdziemy do wyjaśniania czym w ogóle jest OpenFlow warto wspomnieć, że jest to w pełni "opensourcowy" projekt. Oznacza to, że niemal każdy ma możliwość ingerencji w kod programu, dzięki czemu istnieje możliwość personalizacji systemu. Jest to niezwykle ważne, gdyż umożliwia dostosowanie całego prijektu do konkretnych, niekiedy dość specyficznych wymagań w firmie.

Wracając do wyjaśnień na czym Open Source warto zacząć od tego, że głównym zadaniem protokołu jest umożliwienie przejęcia kontroli nad przepływem ruchu w sieci z takich miejsc infrastruktury, jak przełączniki, routery etc. Przejęty za pomocą protokołu sygnał możemy przekazać indywidualnym użytkownikom w sieci lub aplikacjom, które aktualnie potrzebują większych zasobów. Mówiąc prostym językiem, możliwość przejmowania i rozdzielania pasma sieciowego umożliwia takie dostosowanie sieci, aby zmaksymalizować jej wydajność minimalizując jednocześnie straty i marnotrawstwo zasobów.

Sprawdź również: SPAM - Polska w niechlubnej dziesiątce krajów rozsyłających najwięcej spamu

REKLAMA

Do głównych elementów protokołu Open Flow należą tabele przepływu pakietów. Są one instalowane w pamięci przełączników, kontrolera oraz protokołu OpenFlow dla kontrolera. Dzięki zastosowaniu tego składnika konwersja z przełącznikami jest sprawna i bezpieczna. W następnej kolejności Kontrolery porozumiewają się z przełącznikami za pomocą protokołu OpenFlow narzucając im odpowiednie reguły i uprawnienia. Za pomoca kontrolera możemy ustawiać najróżniejsze reguły w sieci pod kątem takich charakterystyk, jak szybkość, najmniejsza liczba punktów przejścia czy zmniejszone opóźnienia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do czego więc w skrócie służy Open Flow? W głównej mierze do maksymalizacji możliwości indywidualnych ustawień w sieci. Co prawda dostawcy internetu oferują odbiorcom różny zakres możliwości programowania przełączników i routerów przez użytkownika, jednak w zastosowaniach profesjonalnych i firmowych to zdecydowanie za mało. O ile możliwości ustawień podstawowych sprawdzą się w domu lub niewielkiej firmie, to już w dużym przedsiębiorstwie tak ograniczone możliwości mogą generować spore straty.

Jeśli więc w naszej firmie korzystamy z różnych sieci od różnych dostawców, a oferowane przez nich możliwości personalizacji sieci są zbyt ubogie, rozwiązaniem jest protokół OpenFlow. Rozwiązanie to pomoże nam opanować kilka sieci od różnych dostawców. Ponadto będziemy mogli przydzielać dowolne wartości sieci niemal dla każdego użytkownika czy aplikacji co pomoże nam w znacznym stopniu usprawnić całą sieć, a pośrednio także pracę w całej firmie. 

Polecamy: Coraz więcej seniorów w sieci – czas zmienić podejście do reklamy?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA