REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać ram i przygotować dysk do Photoshop’a?

Kamil Rogala
Wybór odpowiednich komponentów do komputera przeznaczonego jedynie do pracy z Photoshopem nie jest trudnym zadaniem.
Wybór odpowiednich komponentów do komputera przeznaczonego jedynie do pracy z Photoshopem nie jest trudnym zadaniem.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wybraliśmy już procesor, kartę graficzną, płytę główną i resztę podzespołów do maszyny, której zadaniem będzie obsługa programu Photoshop. Jeśli na liście zakupowej brakuje pamięci RAM i dysku twardego, warto zastosować się do kilku zasad.

Im więcej RAM-u tym lepiej? Owszem, pamięci Ram nigdy za wiele, ale jeśli nie mamy zamiaru wyrzucać pieniędzy w błoto przestańmy słuchać obiegowych opinii, że Photoshop wymaga bardzo dużych ilości pamięci do poprawnego działania. Teza, że im więcej, tym lepiej, sprawdza się jedynie w przypadku zastosowań profesjonalnych, kiedy albo otwieramy wiele plików jednocześnie, albo operujemy na naprawdę olbrzymich grafikach o boku kilkunastu tysięcy pikseli.

REKLAMA

Jeśli jednak w naszych planach jest przeróbka zdjęć, tworzenie grafik reklamowych lub ulotek, nawet duże obrazy o wielkości 24 Mpix, w 48-bitowej przestrzeni barwnej, rzadko kiedy „zapchają” 2 GB pamięci RAM. Skan o rozdzielczości 6000x4000 pikseli, zapisany w 16 bitach na kanał i zajmujący na dysku 135 MB jako plik w formacie TIFF, otwarty w Photoshopie i wzbogacony o sześć dodatkowych warstw z modyfikacjami zajmuje w pamięci nieco ponad 500 MB.

Zobacz również: Jak działało szkodliwe oprogramowanie w 2010 roku - podsumowanie

REKLAMA

Jeśli więc kupujemy nowy komputer i kompletujemy do niego części, możemy pokusić się nawet na 4 GB pamięci, które wystarczą w zupełności do komfortowej pracy w Photoshopie. Pamiętajmy jednak, że 32-bitowe systemy operacyjne są w stanie skorzystać jedynie z 3,25 GB RAM-u. Jeśli więc chcemy skorzystać z pełnych 4 GB pamięci, lub w przyszłości mamy zamiar rozbudować pamięć o dodatkowe kości musimy przesiąść się na system 64-bitowy.

Ostatnim krokiem będzie wybór odpowiedniego dysku. Jest to bardzo istotny element, gdyż bardzo często od wydajności dysku zależy płynność pracy programu. Jeśli jednak nie mamy zamiaru wydawać mnóstwa pieniędzy na ciągle drogie dyski SSD, ani na dyski o prędkości obrotowej 10 000 obr./min, warto pomyśleć nad czymś innym. Rozwiązaniem może być wybór tradycyjnego dysku ze średniej półki o sporej pojemności oraz odpowiednie przygotowanie go do pracy z programem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby skonfigurować dysk do pracy z programem Photoshop, w pierwszym kroku powinniśmy utworzyć na dysku osobną, czystą partycję o pojemności takiej, jak posiadana ilość pamięci RAM (partycja o pojemności 4 GB w przypadku pamięci 4 GB pamięci RAM etc.). Partycja ta przeznaczona będzie wyłącznie na tak zwany Scratch Disk (ang. brudnopis) Photoshopa. Teraz pozostaje nam tylko skonfigurować program, tak żeby użył tej wydzielonej przestrzeni. Jak to zrobić?

Polecamy: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

REKLAMA

Po otwarciu głównego okna w programie Photoshop, korzystamy ze skrótu klawiaturowego CTRL + K. Następnie w oknie Preferences przechodzimy do sekcji Performance i w ramce Scratch Disks zaznaczamy uprzednio utworzoną partycję, a następnie klikamy na przycisk OK. Od tej pory program Photoshop będzie korzystał z partycji jak z pamięci RAM, zapisując na niej pliki tymczasowe.

Wybór odpowiednich komponentów do komputera przeznaczonego jedynie do pracy z Photoshopem nie jest trudnym zadaniem. Z pewnością dla wielu osób przedstawiona w poradnikach konfiguracja jest jednym słowem „beznadziejna”. Pamiętajmy jednak, że będzie to komputer do zastosowań biurowych z naciskiem na pracę z programem Photoshop, a nie maszyna do grania i rozrywki. Komputer powinien być wydajny systemowo, energooszczędny i w miarę tani.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA