REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnym Internecie – jak przewidzieć reakcję odbiorcy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy służył jedynie do dzwonienia i wysyłania wiadomości SMS. Obecnie, nowoczesne smartfony to swoiste połączenia telefonu z komputerem, aparatem fotograficznym, organizerem i odbiornikiem GPS w jednym. Co ciekawe, nie tylko telefonu uległy ewolucji, ale także nasze zachowanie. Jak to możliwe?

Zachowanie użytkowników telefonów komórkowych zmieniało się wraz z rozwojem zaawansowania technicznego tych urządzeń. Początkowo nie mieliśmy zbyt dużych możliwości i nasze korzystanie z komórki musiało ograniczyć się do rozmów telefonicznych oraz wysyłania wiadomości SMS. Obecnie liczba możliwości jest ogromna, dlatego też obecnie rozmawiamy nieco mniej. Warto zobrazować to na przykładzie statystyki.

REKLAMA

REKLAMA

Przykładem będą dwaj użytkownicy telefonu. Jeden z nich korzysta ze starego modelu, z niewielkim wyświetlaczem i tradycyjną klawiaturą. Drugi zaś jest szczęśliwym posiadaczem zaawansowanego smartfon z dużym, dotykowym wyświetlaczem i dostępem do Internetu. Użytkownik tradycyjnego telefonu komórkowego korzysta z niego średnio przez 40 minut dziennie. Około 70% tego czasu poświęca na rozmowę, 15% na wysyłanie i odbieranie SMSów, a surfowanie w sieci zajmuje mu tylko 3% czasu. Dla porównania, użytkownik nowoczesnego smartfon korzysta ze swojego telefonu średnio przez 60 minut w ciągu dnia, co stanowi 150% czasu w przypadku drugiego użytkownika. Kolejne różnice pojawiają się w podziale czasu. Rozmowy telefoniczne zajmują mu tylko 44% czasu, za to aż 27% to aktywności w mobilnym Internecie.

Zobacz również: Czy za wysyłanie spamu firmie grozi kara grzywny?

Z powyższego schematu można wysnuć kolejne wnioski. Otóż posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę. Planując bowiem aktywność reklamową w mobilnym Internecie należy sobie uświadomić, jak wykorzystać potencjał technologii w ręku naszego odbiorcy. Problemem może być odpowiednie wykorzystanie tej broni z korzyścią dla nas i bez szkody dla odbiorcy. Kolejny wątek możemy poprzedzić innym przykładem.

REKLAMA

Wyobraźmy sobie, że mamy fantastyczną ofertę, którą sprzedaje nasze call center. Niestety forma promocji nie była zbyt udana. Czemu? Każda dotychczasowa forma reklamy zmuszała potencjalnie zainteresowanego odbiorcę przekazu do zapamiętania, zapisania a następnie wpisania w telefon numeru call center. Dopiero po tych wszystkich operacjach wykonanych przez potencjalnego klienta mogliśmy liczyć, że oferta zostanie przez niego kupiona. Wyobraźmy sobie również, jak wiele przeciwności mogło zadziałać po drodze. Potencjalny klient mógł na przykład źle zapisać numer, zgubić kartkę z tym numerem lub po prostu zrezygnować z oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sytuacja wygląda diametralnie inaczej, jeśli ta sama oferta komunikowana jest za pośrednictwem mobilnego Internetu. Taka forma komunikatu znacznie upraszcza drogę od przekazu do reakcji, gdyż potencjalny klient, zainteresowany naszą ofertą klika w banner, a landing page umożliwia mu kolejne kliknięcie i automatyczne połączenie z call center. Bez zbędnego zapamiętywania, zapisywania czy przepisywania. Sposób ten nazywa się Click 2 Call.

Sprawdź także: Nowy wymiar zakupów – Facebook Deals wkracza do Europy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA