REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Reklama w mobilnym Internecie – jak przewidzieć reakcję odbiorcy?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.
Posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę.

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu telefon komórkowy służył jedynie do dzwonienia i wysyłania wiadomości SMS. Obecnie, nowoczesne smartfony to swoiste połączenia telefonu z komputerem, aparatem fotograficznym, organizerem i odbiornikiem GPS w jednym. Co ciekawe, nie tylko telefonu uległy ewolucji, ale także nasze zachowanie. Jak to możliwe?

REKLAMA

Zachowanie użytkowników telefonów komórkowych zmieniało się wraz z rozwojem zaawansowania technicznego tych urządzeń. Początkowo nie mieliśmy zbyt dużych możliwości i nasze korzystanie z komórki musiało ograniczyć się do rozmów telefonicznych oraz wysyłania wiadomości SMS. Obecnie liczba możliwości jest ogromna, dlatego też obecnie rozmawiamy nieco mniej. Warto zobrazować to na przykładzie statystyki.

REKLAMA

Przykładem będą dwaj użytkownicy telefonu. Jeden z nich korzysta ze starego modelu, z niewielkim wyświetlaczem i tradycyjną klawiaturą. Drugi zaś jest szczęśliwym posiadaczem zaawansowanego smartfon z dużym, dotykowym wyświetlaczem i dostępem do Internetu. Użytkownik tradycyjnego telefonu komórkowego korzysta z niego średnio przez 40 minut dziennie. Około 70% tego czasu poświęca na rozmowę, 15% na wysyłanie i odbieranie SMSów, a surfowanie w sieci zajmuje mu tylko 3% czasu. Dla porównania, użytkownik nowoczesnego smartfon korzysta ze swojego telefonu średnio przez 60 minut w ciągu dnia, co stanowi 150% czasu w przypadku drugiego użytkownika. Kolejne różnice pojawiają się w podziale czasu. Rozmowy telefoniczne zajmują mu tylko 44% czasu, za to aż 27% to aktywności w mobilnym Internecie.

Zobacz również: Czy za wysyłanie spamu firmie grozi kara grzywny?

REKLAMA

Z powyższego schematu można wysnuć kolejne wnioski. Otóż posiadacze smartfonów mają w ręku potężne urządzenie, które pozwala na zupełnie inne spojrzenie na reklamę. Planując bowiem aktywność reklamową w mobilnym Internecie należy sobie uświadomić, jak wykorzystać potencjał technologii w ręku naszego odbiorcy. Problemem może być odpowiednie wykorzystanie tej broni z korzyścią dla nas i bez szkody dla odbiorcy. Kolejny wątek możemy poprzedzić innym przykładem.

Wyobraźmy sobie, że mamy fantastyczną ofertę, którą sprzedaje nasze call center. Niestety forma promocji nie była zbyt udana. Czemu? Każda dotychczasowa forma reklamy zmuszała potencjalnie zainteresowanego odbiorcę przekazu do zapamiętania, zapisania a następnie wpisania w telefon numeru call center. Dopiero po tych wszystkich operacjach wykonanych przez potencjalnego klienta mogliśmy liczyć, że oferta zostanie przez niego kupiona. Wyobraźmy sobie również, jak wiele przeciwności mogło zadziałać po drodze. Potencjalny klient mógł na przykład źle zapisać numer, zgubić kartkę z tym numerem lub po prostu zrezygnować z oferty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sytuacja wygląda diametralnie inaczej, jeśli ta sama oferta komunikowana jest za pośrednictwem mobilnego Internetu. Taka forma komunikatu znacznie upraszcza drogę od przekazu do reakcji, gdyż potencjalny klient, zainteresowany naszą ofertą klika w banner, a landing page umożliwia mu kolejne kliknięcie i automatyczne połączenie z call center. Bez zbędnego zapamiętywania, zapisywania czy przepisywania. Sposób ten nazywa się Click 2 Call.

Sprawdź także: Nowy wymiar zakupów – Facebook Deals wkracza do Europy

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA