REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Komunikat reklamowy – jak dokładnie wybrać odbiorcę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
W odróżnieniu do tradycyjnego Internetu, jego mobilny odpowiednik pozwala nam na bardzo dokładne lokalizowanie odbiorców reklamy.
W odróżnieniu do tradycyjnego Internetu, jego mobilny odpowiednik pozwala nam na bardzo dokładne lokalizowanie odbiorców reklamy.

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnim czasie rozwój mobilnego Internetu nabrał niebywałego tempa, a z dnia na dzień lawinowo wręcz rośnie liczba kontentu zarówno w formie mobilnych stron internetowych jak również różnego rodzaju aplikacji. Dla nas najważniejszy jest fakt, że wraz z tym wzrostem, zwiększa się powierzchnia reklamowa. Jak w tym ciągle rosnącym świecie dotrzeć do konkretnego klienta?

REKLAMA

Każdy z odbiorców treści w mobilnym Internecie, zazwyczaj korzysta ze swoich ulubionych aplikacji i stron. Podobnie jest w przypadku komputera i tradycyjnego Internetu. Aby treści te można było łatwiej odszukać, wydawcy używają specjalnych tagów do oznaczenia tychże treści. Pozwala to na targetowanie przekazu za pomocą specjalnych słów kluczowych, które z kolei mogą pasować do konkretnych grup docelowych. Co w związku z tym? Otóż reklama będzie widoczna tylko w tych serwisach i aplikacjach, których tagi pokrywają się ze zleconymi przez nas „słowami kluczowymi”. Bardzo podobną sytuację mamy w przypadku tradycyjnego Internetu, więc wszystko powinno być jasne. Na tym jednak kończą się podobieństwa związane z budowanie targetowego dotarcia do odbiorcy.

REKLAMA

W odróżnieniu do tradycyjnego Internetu, jego mobilny odpowiednik pozwala nam na bardzo dokładne lokalizowanie odbiorców reklamy. Proces ten odbywa się w oparciu o sieć nadajników GSM oraz system GPS, oczywiście dla telefonów wyposażonych w odpowiedni nadajnik. Ad Server umożliwia emisję reklamy w obszarze min. 5 km od wskazanego przez nas punktu.

Polecamy: Czy za wysyłanie spamu firmie grozi kara grzywny?

Wyobraźmy sobie, że nasza firma sponsoruje spore wydarzenie na przykład w centrum Warszawy. W związku z tym możemy wzmocnić przekaz reklamowy emitując reklamę w mobilnym Internecie tylko w najbliższym otoczeniu imprezy, na przykład w promieniu 15 kilometrów od centrum. Dzięki temu, reklama trafi do osób, które powinny być potencjalnie najbardziej zainteresowane owym wydarzeniem.

REKLAMA

W celu konkretniejszego doprecyzowania przekazu możemy wybrać konkretnego operatora. Dzięki temu, że karty SIM w telefonach komórkowych posiadają własne adresy IP z zakresu przypisanego do operatora, możemy bardzo łatwo zawęzić przekaz reklamowy tylko do użytkowników konkretnej sieci GSM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli wybór konkretnej sieci to dla nas za mało, odbiorców możemy wyselekcjonować według konkretnych telefonów, jakich używają, albo według produktów, na przykład aplikacji. Dzięki technologii Mobile Adserving Technology możemy zawęzić emisję reklamy do:

• Konkretnego systemu operacyjnego (Symbian, MacOS, Windows Mobile, Android, etc.) – lub kilku wybranych systemów;

• Możliwości technologicznych telefonu – np. reklamę z kategorii Click 2 Video pokażecie tylko tym, których telefony obsługują video streaming;

• Konkretnego producenta lub modelu aparatu telefonicznego. W ten sposób możemy emitować reklamy jedynie na telefonie marki Nokia lub modelu n97 etc.

Zobacz również: Książki elektroniczne i ich dostępność – e-book jako alternatywa dla książki?

Podsumowując, wystarczy nieco zgłębić zasady emisji reklamy w mobilnym Internecie aby dowiedzieć się, że budując sobie obraz konsumenta możemy wyselekcjonować odbiorcę nie tylko do osób mieszkających na wsi czy w mieście, ale również do konkretnego miejsca w którym może przebywać w danej chwili. Jest to przydatne szczególnie wtedy, gdy nasz produkt jest dostępny tylko w określonych lokalizacjach. Możemy również wybrać sieć oraz model telefonu. Dzięki mobilnemu Internetowi możemy bardzo precyzyjnie dotrzeć z reklamą do potencjalnie zainteresowanych odbiorców.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

REKLAMA

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

REKLAMA

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA