REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Mobilne aplikacje – czy to się opłaca?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Płatne aplikacje wydają się być doskonałym sposobem na zarobienie pieniędzy w mobilnym Internecie. fot. Fotolia
Płatne aplikacje wydają się być doskonałym sposobem na zarobienie pieniędzy w mobilnym Internecie. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Mobilny Internet to bardzo ważna pozycja w nadchodzącym roku. Być może ta odmiana Internetu zakróluje i wszystkie firmy obecne dotychczas w Internecie „stacjonarnym” przeniosą się do mobilnego odpowiednika. Czy mobilne aplikacje firmowe to sposób na zarobek?

Ekspansja mobilnego Internetu przypomina nieco historię telefonii komórkowej. Gdy do naszego kraju wielkimi krokami wchodziły sieci komórkowe, nikt specjalnie nie wierzył, że wyprą one telefony stacjonarne. Dziś niemal każdy posiada telefon komórkowy, a telefony stacjonarne wytrzymały próbę czasu jedynie w urzędach i firmach.

REKLAMA

Internet mobilny również opanuje rynek. To tylko kwestia czasu i od nas zależy, czy będziemy cierpliwie czekać na rozwój wydarzeń, czy aktywnie weźmiemy w tym udział. A warto zaznaczyć, że można na tym również zarobić. Zarabiać w mobilnym Internecie na wydawanym przez siebie kontencie można na dwa sposoby: oferując płatny kontent lub emitując reklamy. Oczywiście każdy sposób ma swoje wady i zalety, o których oczywiście trzeba pamiętać.

Polecamy: Microsoft Office 2010 – jak się odnaleźć po przesiadce z Office 2003?

Płatne aplikacje – o czym pamiętać?

REKLAMA

Płatne aplikacje wydają się być doskonałym sposobem na zarobienie pieniędzy w mobilnym Internecie, ale, trzeba spełnić co najmniej kilka warunków. Po pierwsze stworzona przez nas aplikacja powinna mieć globalny potencjał. Co to znaczy? Otóż tego typu aplikacja powinna być użyteczna dla użytkowników w więcej niż jednym kraju. Taki aspekt znacząco zwiększa szanse na jej pobranie i wpływy wydawcy. Dla porównania, w kraju mamy około 4, może 5 milionów użytkowników mobilnego Internetu. Jeśli nasza aplikacja będzie miała globalny potencjał, mamy do dyspozycji prawie 1,5 miliarda potencjalnych użytkowników.

Kolejnym warunkiem powinna być unikalność aplikacji, która powinna się wyróżnić od tego, co już jest dostępne. Niestety spełnienie tego warunku może być niezwykle trudne, gdyż na całym świecie jest już dostępnych ponad 400 000 aplikacji mobilnych. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić lepszą wersję istniejącej aplikacji, uważając przy tym, aby nie pokusić się o plagiat. Poza tym funkcjonalność naszej aplikacji musi być warta swojej ceny. Nikt nie zapłaci za aplikację, która się do niczego nie nadaje. W takim przypadku użytkownik wybierze podobny, ale darmowy produkt, nawet, jeśli będzie on emitował reklamy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dostępność aplikacji

Kolejną ważną zasadą, do której warto się zastosować to dostępność aplikacji. Nasza aplikacja powinna być dostępna w AppStore, Adroid Markecie czy Ovi Store. Użytkownik powinien łatwo na nią trafić. Dobra dostępność oznacza nakłady na komunikację reklamową, żeby ilość pobrań utrzymywała aplikację w czołówce najpopularniejszych. Kolejnym warunkiem jest stworzenie aplikacji na kliku platformach systemowych, między innymi Ssymbian, macOS, android, palm, Windows mobile etc.

Zobacz również: Hasła SMS – czy nadal są bezpieczne?

Oczywiście spełnienie tych wszystkich warunków może być bardzo trudne do zrealizowania. Możemy oczywiście spełnić przynajmniej jeden z nich, lub zastanowić się nad inną formą rozpowszechniania aplikacji mobilnych, czyli oferowanie użytkownikom darmowej aplikacji i sprzedanie sieciom reklamowym mobilnej powierzchni.

Aplikacje darmowe – czy to się opłaca?

W tym przypadku zarobek uzależniony jest od reklam. Zarobimy tym więcej pieniędzy, im wyemitujemy więcej reklam, czyli odsłon, klików, leadów etc. W tym przypadku nakłady pracy są o wiele mniejsze niż w przypadku płatnych aplikacji mobilnych. Warto również zaznaczyć, że darmowa aplikacja jest chętniej pobierana przez odbiorców. Taka aplikacja, nawet jak spadnie z czołówki pobieranych, często jest już zainstalowana na sporej liczbie telefonów, a to dalej jest atrakcyjne dla reklamodawcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA