REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Internet AD 2011 – jakie prognozy?

Kamil Rogala
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy rok przynosi nam nowe wydarzenia i co oczywiste – zmiany. Zmiany te są szczególnie zauważalne tam, gdzie panuje największy rozwój. Nie da się ukryć, że w ostatnich latach największy postęp i rozwój można było zauważyć w branży IT, szczególnie w świecie wirtualnym, czyli w Internecie. Co przyniesie nam nowy rok? Czego możemy się spodziewać?

Co prawda ciężko przewidzieć wszystkie wydarzenia i zmiany, jakich będziemy świadkami w tym roku, ale obserwując ostatnie miesiące można, co nieco powróżyć. Zapewne pojawią się nowe serwisy społecznościowe, a stare będę szukały sposobu na zatrzymanie i aktywizowanie uczestników. Można się spodziewać, że niektóre serwisy przesadzą, inne znajdą złoty środek, a jeszcze inne całkowicie znikną z sieci. Oczywiście to tylko kropla w morzu, bo prawdziwą rewolucję przeżyje mobilny Internet, a wszystko to dzięki błyskawicznemu rozwojowi smartfonów i tabletów.

REKLAMA

REKLAMA

Śledząc wszystkie trendy z końca ubiegłego roku można wysnuć wniosek, że rok 2011 będzie należał do mobilnego Internetu. Zresztą takie wnioski nie są trudne do określenia, gdyż gołym okiem widać, jak niemal lawinowo powstają mobilne i lekkie wersje większych i mniejszych serwisów. Szybko rosnąca liczba aplikacji na urządzenia mobilne to również dość sugestywna wskazówka.

W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Nawet stosunkowo tanie telefony, zamiast systemu producenta mają wgrany system typu Android lub Symbian, czasami coś spod skrzydeł Microsoftu. Warto przy okazji zaznaczyć, że w ostatnim roku Android uzyskał 25,5% udziału w rynku i jest już na drugim miejscu. Co ciekawe, rok wcześniej miał zaledwie 3,5% udziału w ilości sprzedanych na świecie smartfonów. Taki skok wyraźnie podpowiada i rysuje przyszłość tego segmentu przemysłu

Zobacz również: Ile kosztuje założenie firmowej strony internetowej?

Rosnąca popularność mobilnego Internetu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wracając do mobilnego Internetu i jego rosnącej popularności warto opisać pewną tendencję, której poddają się praktycznie wszyscy. Zaczyna się zazwyczaj niewinnie, od pobrania dzwonków, muzyki czy tapet. Z czasem odkrywamy nowe gry i aplikacje. Z biegiem czasu to zaczyna uzależniać i zanim się zorientujemy, nie możemy obejść się bez sprawdzenia z samego rana najnowszych wiadomości czy wyników meczu, który odbył się późnym wieczorem. Im więcej użytkowników mobilnego Internetu, tym więcej aplikacji mobilnych i stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów i tabletów. A czym więcej ciekawych treści, tym chętniej użytkownicy po nie sięgają, szczególnie, że mają do nich wygodny dostęp praktycznie zawsze i wszędzie. I tak buduje się niezwykła popularność Internetu mobilnego.

Idąc dalej tym tropem – tam, gdzie jest największa ilość użytkowników, tam również „grasują” marketingowcy i spece od reklamy. Poza tym, Internet mobilny jako medium daje reklamodawcom niespotykane do tej pory możliwości targetowania czy też interakcji. Już widać pierwsze zwiastuny sięgania do tego medium przez reklamodawców w Polsce. W mobilnym Internecie nieśmiało reklamują się banki, firmy samochodowe, operatorzy sieci komórkowych, powstają pierwsze aplikacje firmowe etc. 

Sprawdź: Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?

Jak rysuje się przyszłość?

Prawdziwy rozwój tego szczebla Internetu i reklamy dopiero przed nami. Tym bardziej, że przed nami z pewnością nowe, atrakcyjne oferty operatorów, które z kolei spowodują kolejny wzrost sprzedaży smartfonów i tabletów. Taki proces spowoduje przyrost użytkowników mobilnego Internetu, z którego jak doskonale wiemy, możemy korzystać praktycznie wszędzie, wygodnie, bez komputera. Większa ilość użytkowników to większe zapotrzebowanie na treści, serwisy i aplikacje, większe budżety reklamodawców, którzy bezustannie szukają sposobów na poszerzenie dotarcia do swoich i potencjalnych konsumentów poza tradycyjnymi mediami.

Istny łańcuszek wzajemnych zależności. Miejmy nadzieję, że rozwój ten, który z pewnością będzie niezwykle dynamiczny, pójdzie w dobrym kierunku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA