REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Internet AD 2011 – jakie prognozy?

Kamil Rogala
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy rok przynosi nam nowe wydarzenia i co oczywiste – zmiany. Zmiany te są szczególnie zauważalne tam, gdzie panuje największy rozwój. Nie da się ukryć, że w ostatnich latach największy postęp i rozwój można było zauważyć w branży IT, szczególnie w świecie wirtualnym, czyli w Internecie. Co przyniesie nam nowy rok? Czego możemy się spodziewać?

Co prawda ciężko przewidzieć wszystkie wydarzenia i zmiany, jakich będziemy świadkami w tym roku, ale obserwując ostatnie miesiące można, co nieco powróżyć. Zapewne pojawią się nowe serwisy społecznościowe, a stare będę szukały sposobu na zatrzymanie i aktywizowanie uczestników. Można się spodziewać, że niektóre serwisy przesadzą, inne znajdą złoty środek, a jeszcze inne całkowicie znikną z sieci. Oczywiście to tylko kropla w morzu, bo prawdziwą rewolucję przeżyje mobilny Internet, a wszystko to dzięki błyskawicznemu rozwojowi smartfonów i tabletów.

REKLAMA

REKLAMA

Śledząc wszystkie trendy z końca ubiegłego roku można wysnuć wniosek, że rok 2011 będzie należał do mobilnego Internetu. Zresztą takie wnioski nie są trudne do określenia, gdyż gołym okiem widać, jak niemal lawinowo powstają mobilne i lekkie wersje większych i mniejszych serwisów. Szybko rosnąca liczba aplikacji na urządzenia mobilne to również dość sugestywna wskazówka.

W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Nawet stosunkowo tanie telefony, zamiast systemu producenta mają wgrany system typu Android lub Symbian, czasami coś spod skrzydeł Microsoftu. Warto przy okazji zaznaczyć, że w ostatnim roku Android uzyskał 25,5% udziału w rynku i jest już na drugim miejscu. Co ciekawe, rok wcześniej miał zaledwie 3,5% udziału w ilości sprzedanych na świecie smartfonów. Taki skok wyraźnie podpowiada i rysuje przyszłość tego segmentu przemysłu

Zobacz również: Ile kosztuje założenie firmowej strony internetowej?

Rosnąca popularność mobilnego Internetu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wracając do mobilnego Internetu i jego rosnącej popularności warto opisać pewną tendencję, której poddają się praktycznie wszyscy. Zaczyna się zazwyczaj niewinnie, od pobrania dzwonków, muzyki czy tapet. Z czasem odkrywamy nowe gry i aplikacje. Z biegiem czasu to zaczyna uzależniać i zanim się zorientujemy, nie możemy obejść się bez sprawdzenia z samego rana najnowszych wiadomości czy wyników meczu, który odbył się późnym wieczorem. Im więcej użytkowników mobilnego Internetu, tym więcej aplikacji mobilnych i stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów i tabletów. A czym więcej ciekawych treści, tym chętniej użytkownicy po nie sięgają, szczególnie, że mają do nich wygodny dostęp praktycznie zawsze i wszędzie. I tak buduje się niezwykła popularność Internetu mobilnego.

Idąc dalej tym tropem – tam, gdzie jest największa ilość użytkowników, tam również „grasują” marketingowcy i spece od reklamy. Poza tym, Internet mobilny jako medium daje reklamodawcom niespotykane do tej pory możliwości targetowania czy też interakcji. Już widać pierwsze zwiastuny sięgania do tego medium przez reklamodawców w Polsce. W mobilnym Internecie nieśmiało reklamują się banki, firmy samochodowe, operatorzy sieci komórkowych, powstają pierwsze aplikacje firmowe etc. 

Sprawdź: Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?

Jak rysuje się przyszłość?

Prawdziwy rozwój tego szczebla Internetu i reklamy dopiero przed nami. Tym bardziej, że przed nami z pewnością nowe, atrakcyjne oferty operatorów, które z kolei spowodują kolejny wzrost sprzedaży smartfonów i tabletów. Taki proces spowoduje przyrost użytkowników mobilnego Internetu, z którego jak doskonale wiemy, możemy korzystać praktycznie wszędzie, wygodnie, bez komputera. Większa ilość użytkowników to większe zapotrzebowanie na treści, serwisy i aplikacje, większe budżety reklamodawców, którzy bezustannie szukają sposobów na poszerzenie dotarcia do swoich i potencjalnych konsumentów poza tradycyjnymi mediami.

Istny łańcuszek wzajemnych zależności. Miejmy nadzieję, że rozwój ten, który z pewnością będzie niezwykle dynamiczny, pójdzie w dobrym kierunku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA