REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

CRM – filozofia biznesu, czy trend?

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
aplikacje CRM, systemy CRM
aplikacje CRM, systemy CRM

REKLAMA

REKLAMA

Krążący w sieci temat chmury, powoduje rosnące zainteresowanie aplikacjami. Czy dla niektórych z nich to tylko trend, czy za wzrostem popularności kryje się coś więcej?

Aplikacje CRM wykorzystujące model SaaS mocno nabrały rozpędu w ostatnim czasie. Czy wcześniej nie były dostępne na polskim rynku? Popularność Dropboxa, Gogle Drive'a, czy SkyDrive'a spowodowała, że właśnie mali przedsiębiorcy będący także "zwykłymi" użytkownikami sieci, zainteresowali się aplikacjami działającymi w chmurze.

REKLAMA

Dzięki oferowanym wersjom trialowym, lub ograniczonym funkcjonalnie "dożywotnim", każdy mały przedsiębiorca może zweryfikować, czy CRM odpowiada potrzebom jego firmy. Czy za takim zachowaniem kryje się coś więcej niż właśnie "trend"?

REKLAMA

Nieliczne, polskie przedsiębiorstwa w latach 90 zaczęły wdrażać systemy CRM, co eskalowało odsunięciem mniejszych przedsiębiorstw od narzędzi wspierających sprzedaż. Mimo tego mali przedsiębiorcy wykorzystywali ogólnodostępne narzędzia tj. excel, czy zwykłą pocztę email.

Niestety oba rozwiązania nie pomagały skutecznie realizować celów biznesowych. Profesjonalne systemy CRM był drogie, skomplikowane w obsłudze i przeznaczone tylko dla dużych, bogatych firm.

Współczesne rozwiązania klasy CRM nie są już rozbudowanymi narzędziami, wymagającymi odpowiedniego serwisu, instalacji, procedur wdrożenia. Dziś prostą aplikacją CRM zarządza się
z poziomu przeglądarki internetowej, z dowolnego miejsca na ziemi. Model SaaS stwarza doskonałe możliwości małemu przedsiębiorcy w prowadzeniu własnego biznesu "na odległość",
i co więcej oferuje nie tylko internetowy produkt, ale nową filozofię prowadzenia biznesu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Argumentem przemawiającym za wyborem aplikacji CRM jest bardzo ważna, w dzisiejszych czasach optymalizacja kosztów. Niegdyś wdrożenie systemu do zarządzania relacjami z klientami wiązało się z setkami tysięcy złotych. Dziś przedsiębiorca płaci tylko za dostęp. Wszelkie aktualizacje i usprawnienia rozwiązania należą do dostawcy.

Ideą przyświecają od samego początku systemowi CRM, jest zarządzanie relacjami z klientami. Współczesna gospodarka wymaga ukierunkowania na klienta. To on jest dzisiaj najważniejszy, co potwierdza guru marketingu Philip Kotler, wyodrębniając najważniejsze cechy nowej gospodarki tj,:

- skoncentrowanie na długookresowej wartości klienta

- budowanie marki poprzez działania

- skoncentrowanie na utrzymaniu klienta

- analizowanie satysfakcji klienta

- analiza poziomu przywiązania klientów

Polecamy: Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2013 rok

Polecamy: Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych na 2012 rok

REKLAMA

Powyższe procesy wydawać się mogą skomplikowane i trudne do zrealizowania. Pokazują jednak całkowicie nowe podejście do klienta. Dla przedsiębiorcy jest to niezwykle istotne, ponieważ zmianie ulega także sposób prowadzenia firmy. Doskonałym narzędziem pozwalającym przyswoić je w krótkim czasie są współczesne rozwiązania klasy CRM.

 Ich ogólnodostępność oraz ciągły wzrost popularności potwierdzają, że przedsiębiorcy widzą na horyzoncie inny sposób prowadzenia własnego interesu. Relacja z klientem nie opiera się tylko na drodze kupię – sprzedam.

Współczesny model gospodarki wymaga zaangażowania, budowania kontaktu z klientem i patrzenia na niego nie jak na produkt, ale na solidnego partnera w biznesie.  Utrzymywanie relacji z nim, przy pomocy odpowiedniego narzędzia jakim jest CRM pozwoli zmienić myślenie i nawyki związanie z prowadzeniem firmy.

Polecamy: Kto musi rejestrować sprzedaż kasą fiskalną?

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA