REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?

Kamil Rogala
Prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne.
Prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne.

REKLAMA

REKLAMA

Wiele osób, które myślą o rozpoczęciu kariery w e-biznesie chce rozpocząć przygodę w pojedynkę. Jest to oczywiście możliwe, ale jeśli myślimy o rozwoju i rozwijaniu firmy, samodzielna praca może sprawić wiele problemów. Czy zatrudnianie wspólników w biznesie internetowym jest niezbędne?

Owszem, e-biznes w pojedynkę jest jak najbardziej możliwy, ale tylko do czasu. Jeśli marzą nam się sukcesy i dobra pozycja na rynku, w pojedynkę tego nie osiągniemy. Nie da się ukryć, że bardzo duża większość dzisiejszych potentatów internetowego rynku zaczynało jako jednoosobowa firma. Niestety, powyżej pewnej grupy odbiorców lub klientów, działanie i utrzymywanie firmy wymaga o wiele większego nakładu pracy, której jedna osoba nie podoła.

REKLAMA

Prawdę mówiąc, prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne: przyjmowanie zamówień, kontakt z klientami, rozliczenia płatności, pakowanie paczek, wysyłanie, odbieranie zwrotów, składanie zamówień w hurtowniach, operacje gwarancyjne etc. Jeśli myślimy choćby o półprofesjonalnym biznesie, w pojedynkę może być nam bardzo trudno.

Polecamy również: Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?

REKLAMA

Oczywiście biznes jednoosobowy jest możliwy, ale tylko wtedy, gdy nasze ambicje co do zarobków i sukcesów również są jednoosobowe. Jeśli jednak biznes zaczyna odnosić sukcesy i rozwija się zdobywając coraz większą część rynku, zaczyna wymagać obsługi coraz większej ilości procesów, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie. Nie możemy również zapomnieć o procesach marketingowych czy zwykłych formalnościach, a na to w pojedynkę może już nie starczyć czasu.

Jeśli więc nasze ambicje są wysokie, nie bójmy się rozwijać naszego zespołu. Warto również nauczyć się rozdzielać obowiązki i przekazywać to, co do tej pory robiliśmy sami innym specjalistom w tej dziedzinie. Tego typu podejście pozwoli nam skupić się na rozwoju firmy i skierowaniu jej na tory do sukcesu i większych zarobków. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Komunikat reklamowy – jak dokładnie wybrać odbiorcę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA