E-biznes w samotności – czy wspólnicy są nam niezbędni?
REKLAMA
REKLAMA
Owszem, e-biznes w pojedynkę jest jak najbardziej możliwy, ale tylko do czasu. Jeśli marzą nam się sukcesy i dobra pozycja na rynku, w pojedynkę tego nie osiągniemy. Nie da się ukryć, że bardzo duża większość dzisiejszych potentatów internetowego rynku zaczynało jako jednoosobowa firma. Niestety, powyżej pewnej grupy odbiorców lub klientów, działanie i utrzymywanie firmy wymaga o wiele większego nakładu pracy, której jedna osoba nie podoła.
REKLAMA
Prawdę mówiąc, prowadzenie nawet niewielkiego sklepu internetowego przez jedną osobę jest praktycznie niewykonalne: przyjmowanie zamówień, kontakt z klientami, rozliczenia płatności, pakowanie paczek, wysyłanie, odbieranie zwrotów, składanie zamówień w hurtowniach, operacje gwarancyjne etc. Jeśli myślimy choćby o półprofesjonalnym biznesie, w pojedynkę może być nam bardzo trudno.
Polecamy również: Reklamy online biją rekordy – jaką wartość osiągnęły?
REKLAMA
Oczywiście biznes jednoosobowy jest możliwy, ale tylko wtedy, gdy nasze ambicje co do zarobków i sukcesów również są jednoosobowe. Jeśli jednak biznes zaczyna odnosić sukcesy i rozwija się zdobywając coraz większą część rynku, zaczyna wymagać obsługi coraz większej ilości procesów, które wymieniliśmy w poprzednim akapicie. Nie możemy również zapomnieć o procesach marketingowych czy zwykłych formalnościach, a na to w pojedynkę może już nie starczyć czasu.
Jeśli więc nasze ambicje są wysokie, nie bójmy się rozwijać naszego zespołu. Warto również nauczyć się rozdzielać obowiązki i przekazywać to, co do tej pory robiliśmy sami innym specjalistom w tej dziedzinie. Tego typu podejście pozwoli nam skupić się na rozwoju firmy i skierowaniu jej na tory do sukcesu i większych zarobków.
Zobacz też: Komunikat reklamowy – jak dokładnie wybrać odbiorcę?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.