reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Czy serwisy niszowe to dobra recepta na pierwszy e-biznes?

Czy serwisy niszowe to dobra recepta na pierwszy e-biznes?

W Polsce mamy kilka serwisów, które opanowały rynek. To ogromni gracze, którzy ani myślą ustąpić pola nowej firmie wkraczającej na rynek. Jeśli chcemy osiągnąć taką pozycję jak największe serwisy internetowe, musimy uzbroić się w cierpliwość i ogromną gotówkę. Jeśli jednak nie mamy tak wysokich ambicji, możemy spróbować uderzyć w rynek niszowy, który nie jest opanowany przez stado konkurencji.

Zasoby Internetu są tak ogromne, że powoli pojawiają się serwisy specjalistyczne, uderzające w konkretną grupę docelową. Jest to świetny wybór na początek, choć musimy liczyć się z tym, że ilość użytkowników nie będzie imponująca. Jeśli jednak pomysł wypali, dorobimy się dość licznej i wiernej grupy odwiedzających, a co za tym idzie obroty ze sponsoringu mogą być dość poważne.

Celując w niszę rynkową trzeba wziąć pod uwagę nie tylko to, co obecnie jest popularne, ale również to, co może cieszyć się popularnością za jakiś czas. Nawet pora roku może odgrywać tu sporą rolę. Strona internetowa traktująca np. o rowerach, w pełni sezonu może cieszyć się popularnością, a na jesień czy zimę liczba odwiedzających może drastycznie spaść.

Zobacz również: Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

Niszowe tematy to takie, których nie porusza się na każdym forum internetowym czy stronie. Może to być strona o muzyce rock, strona o poradach zdrowotnych, strona o opiece nad dziećmi, o samochodach czy sprzęcie audio. Najważniejsze, żeby stworzyć rzetelną stronę z profesjonalną treścią i odpowiednio dobranymi reklamami. Z biegiem czasu, po uzbieraniu wiernej rzeszy użytkowników, stronę internetową można połączyć ze sklepem oferującym usługi czy asortyment związany z tematyką całości.

Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne. Jeśli zdecydowaliśmy się na stronę traktującą o rowerach, możemy otworzyć serwis towarzyszący o kolarstwie szosowym, górskim, torowym, serwis o częściach i nowościach na rynku rowerowym etc. Strona o samochodach może posiadać podstrony o sportach samochodowych, strony poradnicze o naprawach etc. Wbrew pozorom, niszowy rynek nie jest ograniczony – wystarczy głowa pełna pomysłów, aby z niewielkiej strony powstał ogromny serwis, być może na najwyższej pozycji w kraju. 

Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.
Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.

VAT 2021. Podatki część 239.90 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Castrol

Castrol jest jednym z największych na świecie producentów olejów silnikowych i środków smarnych. Produkty Castrol powstają w oparciu o analizy, zaawansowane technologie i innowacje. Castrol od zawsze kładzie nacisk na opracowywanie środków smarnych najwyższej jakości. W tym celu stworzył zaawansowane centra technologiczne, działające w Wielkiej Brytanii, a także w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Japonii, Indiach i Chinach. Castrol posiada dostęp do wszystkich typów baz oraz dodatków olejowych, dzięki czemu do każdego z produkowanych przez siebie środków smarnych może dobierać najlepsze bazy i dodatki z całego świata.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama