REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy serwisy niszowe to dobra recepta na pierwszy e-biznes?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.
Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce mamy kilka serwisów, które opanowały rynek. To ogromni gracze, którzy ani myślą ustąpić pola nowej firmie wkraczającej na rynek. Jeśli chcemy osiągnąć taką pozycję jak największe serwisy internetowe, musimy uzbroić się w cierpliwość i ogromną gotówkę. Jeśli jednak nie mamy tak wysokich ambicji, możemy spróbować uderzyć w rynek niszowy, który nie jest opanowany przez stado konkurencji.

Zasoby Internetu są tak ogromne, że powoli pojawiają się serwisy specjalistyczne, uderzające w konkretną grupę docelową. Jest to świetny wybór na początek, choć musimy liczyć się z tym, że ilość użytkowników nie będzie imponująca. Jeśli jednak pomysł wypali, dorobimy się dość licznej i wiernej grupy odwiedzających, a co za tym idzie obroty ze sponsoringu mogą być dość poważne.

REKLAMA

Celując w niszę rynkową trzeba wziąć pod uwagę nie tylko to, co obecnie jest popularne, ale również to, co może cieszyć się popularnością za jakiś czas. Nawet pora roku może odgrywać tu sporą rolę. Strona internetowa traktująca np. o rowerach, w pełni sezonu może cieszyć się popularnością, a na jesień czy zimę liczba odwiedzających może drastycznie spaść.

Zobacz również: Pomysł na E-biznes – czy to się w ogóle opłaca?

REKLAMA

Niszowe tematy to takie, których nie porusza się na każdym forum internetowym czy stronie. Może to być strona o muzyce rock, strona o poradach zdrowotnych, strona o opiece nad dziećmi, o samochodach czy sprzęcie audio. Najważniejsze, żeby stworzyć rzetelną stronę z profesjonalną treścią i odpowiednio dobranymi reklamami. Z biegiem czasu, po uzbieraniu wiernej rzeszy użytkowników, stronę internetową można połączyć ze sklepem oferującym usługi czy asortyment związany z tematyką całości.

Jeśli pomysł z serwisem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne. Jeśli zdecydowaliśmy się na stronę traktującą o rowerach, możemy otworzyć serwis towarzyszący o kolarstwie szosowym, górskim, torowym, serwis o częściach i nowościach na rynku rowerowym etc. Strona o samochodach może posiadać podstrony o sportach samochodowych, strony poradnicze o naprawach etc. Wbrew pozorom, niszowy rynek nie jest ograniczony – wystarczy głowa pełna pomysłów, aby z niewielkiej strony powstał ogromny serwis, być może na najwyższej pozycji w kraju. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sprawdź też: Bezpieczne oprogramowanie – fakt czy mit?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA