reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Sprawdzony i powielony pomysł na e-biznes – recepta na… porażkę?

Sprawdzony i powielony pomysł na e-biznes – recepta na… porażkę?

W sieci jest już mnóstwo stron internetowych oferujących swoje usługi lub towary, krótko mówiąc sklepów internetowych. Niemal codziennie powstają nowe, które oferują praktycznie to samo co konkurencja. Czy powielanie pomysłów innych i robienie czegoś „po swojemu” ma szansę na sukces? Okazuje się, że jest cień szansy.

Rzecz jasna najlepszym rozwiązanie byłoby startowanie z nowym i unikalnym pomysłem, ale zważywszy na to, że w sieci jest już tak wiele wszystkiego, ciężko wymyślić coś unikatowego. Owszem, można otworzyć kolejny sklep internetowy lub serwis aukcyjny, ale pod jednym, niezwykle ważnym warunkiem:

Nie możemy kopiować w pełni pomysłów innych i powielać utartych standardów. Zamiast tego, zaoferujmy odbiorcom coś unikalnego, coś, czego nie ma konkurencja. Może to być absolutnie nowy towar niespotykany u innych lub nietypowe korzyści z zakupów etc.

Sprawdź również: E-learning – czy to dobry pomysł na biznes?

Jeśli będziemy oferować to samo co konkurencja, nie wyróżnimy się niczym, będziemy zwykłymi naśladowcami, a odbiorcy tego nie lubią. Wolą iść do sklepu z tą samą ofertą, ale większym doświadczeniem, a my zostaniemy na lodzie. Jedynym warunkiem i okolicznością, w której możemy naśladować innych, jest sytuacja, w której na naszym rynku, podobna oferta nie istnieje. O co chodzi?

Jeśli na rynku zagranicznym niezwykłą popularnością cieszy się pewna strona internetowa lub sklep z ofertą towarów/usług, a w Polsce tego nie ma, możemy zaryzykować i wprowadzić taką samą ofertę i rozwiązania, jak u zagranicznej konkurencji. Przykładem takiego rozwiązania są polskie serwisy społecznościowe lub aukcyjne. Nie są to przecież pomysły nowe, a jedynie bazujące na idei witryn powstałych wcześniej w innych krajach. Warunkiem jest odpowiednie dopasowanie do panujących u nas warunków, mody i obyczajów. 

Zobacz również: Nowy i unikalny pomysł na e-biznes – czy to możliwe?

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli będziemy oferować to samo co konkurencja, nie wyróżnimy się niczym, będziemy zwykłymi naśladowcami, a odbiorcy tego nie lubią.
Jeśli będziemy oferować to samo co konkurencja, nie wyróżnimy się niczym, będziemy zwykłymi naśladowcami, a odbiorcy tego nie lubią.

Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 202169.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama