REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy dobry pomysł jest jedyną receptą na udany e-biznes?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma.
Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma.

REKLAMA

REKLAMA

Wydaje się, że wystarczy genialny pomysł, aby cała reszta e-biznesowej machiny potoczyła się po torach w kierunku ogromnych pieniędzy i sukcesów. Nic bardziej mylnego. Owszem, dobry pomysł jest świetnym motorem napędowym, jednak nic nie zrobi się samo! Czym więc zaskoczyć konkurencję? Czy dobry pomysł nie wystarczy?

Nie można powiedzieć, że dobry pomysł jest niewiele wart i o niczym nie świadczy. Odpowiedni koncept i oryginalne podejście do e-biznesu może być początkiem sukcesu, a na samym początku z pewnością zainteresuje media. Niekiedy wystarczy niewielka wzmianka o nowym serwisie w gazecie czy mediach, aby powstał efekt domina i gwałtowny wzrost popularności danego serwisu.

REKLAMA

Nie dajmy się jednak zwieźć złudzeniom. Powyższy scenariusz zdarza się doprawdy rzadko i towarzyszy naprawdę genialnym pomysłom. W większości, nawet dobre, choć nie błyskotliwe pomysły skazane są na żmudną i często długotrwałą promocję wzbogaconą o pozycjonowanie. Nie mówimy tu jednak o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, gdyż w dzisiejszych czasach to praktycznie standard, a o pozycjonowaniu w świadomości. O co w tym chodzi?

Zobacz też: Koszty i utrzymanie Open Source – czy to jest w pełni darmowe?

REKLAMA

Otóż pozycjonowanie danego pomysłu w świadomości internautów jest w dzisiejszych czasach ważniejsze, niż pozycjonowanie w wyszukiwarce. Dzisiejsi internauci są niezwykle wybredni i wymagający. Domagają się oni coraz to atrakcyjniejszych i niekiedy radykalnych promocji. Wszelkie powielanie standardów nie zostanie zauważone, a w niektórych przypadkach nawet zadziała jak antyreklama, a na początku każdy wolałby tego uniknąć.

Czemu tak się dzieje? Wszystko to wina konkurencji i tego, że w sieci jest niemal wszystko. Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma. Ciężko było cokolwiek przeoczyć. Dziś zaś, niewielka stronka internetowa bez promocji czy pozycjonowania po prostu ginie w czeluściach Internetu przykryta całym gąszczem, istną dżunglą większych i mocniejszych stron internetowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dziś, kiedy internauta może znaleźć w sieci praktycznie wszystko, aby zacząć zarabiać musimy zaoferować albo coś niezwykle oryginalnego i unikatowego, albo po prostu zadbać o solidny marketing. Bez odpowiedniej promocji nasza oferta, nawet jeśli będzie stosunkowo lepsza od konkurencji, po prostu nie zostanie zauważona. Ponadto internauci bardzo silnie trzymają się pojęcia „polecania” przez znajomych, dlatego też jeśli zabłyśniemy na początku, możemy liczyć na dalszy rozwój, oczywiście wspomagany przez naszą ciężką pracę!

Warto przeczytać: Nowy Office w firmie – jak uniknąć problemów?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

Rezygnują z własnej działalności na rzecz umowy o pracę. Sytuacja jest trudna

Sytuacja jednoosobowych działalności gospodarczych jest trudna. Coraz więcej osób rezygnuje i wybiera umowę o pracę. W 2025 r. wpłynęło blisko 100 tysięcy wniosków o zamknięcie jednoosobowej działalności gospodarczej. Jakie są bezpośrednie przyczyny takiego stanu rzeczy?

REKLAMA

Umowa Mercosur może osłabić rynek UE. O co chodzi? Jeszcze 40 umów handlowych należy przejrzeć

Umowa z krajami Mercosur (Argentyną, Brazylią, Paragwajem i Urugwajem) dotyczy partnerstwa w obszarze handlu, dialogu politycznego i współpracy sektorowej. Otwiera rynek UE na produkty z tych państw, przede wszystkim mięso i zboża. Rolnicy obawiają się napływu tańszych, słabszej jakości produktów, które zdestabilizują rynek. UE ma jeszcze ponad 40 umów handlowych. Należy je przejrzeć.

1 października 2025 r. w Polsce wchodzi system kaucyjny. Jest pomysł przesunięcia terminu lub odstąpienia od kar

Dnia 1 października 2025 r. w Polsce wchodzi w życie system kaucyjny. Rzecznik MŚP przedstawia szereg obaw i wątpliwości dotyczących funkcjonowania nowych przepisów. Jest pomysł przesunięcia terminu wejścia w życie systemu kaucyjnego albo odstąpienia od nakładania kar na jego początkowym etapie.

Paragony grozy a wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny

Wakacje 2025 na półmetku: więcej rezerwacji, dłuższe pobyty i stabilne ceny. Mimo pojawiających się w mediach “paragonów grozy”, sierpniowy wypoczynek wciąż można zaplanować w korzystnej cenie, zwłaszcza rezerwując nocleg bezpośrednio.

150 tys. zł dofinansowania! Dla kogo i od kiedy można składać wnioski?

Zakładasz własny biznes, ale brakuje Ci środków na start? Nie musisz od razu brać drogiego kredytu. W Polsce jest kilka źródeł finansowania, które mogą pomóc w uruchomieniu działalności – od dotacji i tanich pożyczek, po prywatnych inwestorów i crowdfunding. Wybór zależy m.in. od tego, czy jesteś bezrobotny, mieszkasz na wsi, czy może planujesz innowacyjny startup.

REKLAMA

W pół roku otwarto ponad 149 tys. jednoosobowych firm. Do tego wznowiono przeszło 102 tys. [DANE Z CEIDG]

Jak wynika z danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii (MRiT), w pierwszej połowie 2025 roku do rejestru CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) wpłynęło 149,1 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. To o 1% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy takich przypadków było 150,7 tys. Co to oznacza?

Jak liderzy finansowi mogą budować odporność biznesową w czasach niepewności?

Niepewność stała się trwałym elementem globalnego krajobrazu biznesowego. Od napięć geopolitycznych, przez zmienność inflacyjną, po skokowy rozwój technologii – dziś pytaniem nie jest już, czy pojawią się ryzyka, ale kiedy i jak bardzo wpłyną one na organizację. W takim świecie dyrektor finansowy (CFO) musi pełnić rolę strategicznego radaru – nie tylko reagować, ale przewidywać i przekształcać ryzyko w przewagę konkurencyjną. Przedstawiamy pięć praktyk budujących odporność biznesową.

REKLAMA