REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Kamil Rogala
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.

REKLAMA

REKLAMA

Firmowe rozmowy konferencyjne to w wielu firmach norma i codzienność. Jeśli są one przeprowadzane często, z pewnością nie raz zdarzyła nam się dziwna sytuacja. Wtedy utwierdzamy się w przekonaniu, że dobre zachowanie i maniery powinny być obecne zawsze, również podczas rozmowy konferencyjnej.

REKLAMA

Wracając do rozmowy, a konkretniej do dziwnych sytuacji. Ile razy zdarzyło się, że uczestnicząc w rozmowie konferencyjnej z kluczowym klientem, prowadząc dyskusję z kilkunastoma osobami, ustalając istotne szczegóły takie jak harmonogram prac, wyznaczając terminy spotkań etc., jeden z mało rozgarniętych uczestników odbiera inne połączenie i przełącza całą telekonferencję w stan „on hold”. Wtedy wszyscy uczestnicy są zmuszeni do słuchania irytującej melodyjki związanej z tą funkcją. Niektórzy starają się zagłuszyć ją rozmową. Inni również przełączają rozmowę w stan oczekiwania. Cała dyskusja się rozpada. Istny koszmar.

REKLAMA

W takich przypadkach zastanawiamy się nad pojęciem dobrych manier. Przecież posiadamy bardzo szczegółowe zasady savior vivre’u przy stole. Mamy również konkretne zasady dotyczące jazdy samochodem i nakazy dotyczące zachowania w towarzystwie. Mamy zasady do wielu dziedzin, ale co z dobrym wychowaniem w czasie rozmów konferencyjnych? Czy ktokolwiek próbował stworzyć ich listę?

Owszem, spisanie wszystkich zasad, jakie powinny obowiązywać w czasie rozmów konferencyjnych z pewnością byłoby pracochłonnym zajęciem. Z drugiej strony jednak telekonferencje są dziś na tyle popularne, że warto poświęcić na to trochę czasu. Poznajmy więc najważniejsze zasady, jakie powinien zachować każdy uczestnik rozmowy konferencyjnej.

Zobacz również: Clickjacking – czym jest i jak się przed tym uchronić?

REKLAMA

Podstawową zasadą, która dotyczy nie tylko rozmów konferencyjnych, ale jakichkolwiek spotkań biznesowych, jest punktualność. Starajmy się nie spóźniać na telekonferencję, gdyż oczekiwanie na spóźniającego się uczestnika jest bardzo kłopotliwe dla każdego uczestnika rozmowy. Pamiętajmy również o wspomnianym wcześniej przypadku i nie przełączajmy całej telekonferencji w stan wstrzymania. Oprogramowanie VoIP będzie w tym wypadku odtwarzało irytującą muzyczkę wszystkim uczestnikom. Jeśli już musimy zawiesić rozmowę, najpierw ją wyciszmy przyciskiem „mute”, a dopiero potem zawieśmy telekonferencję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy również, że zawsze należy się przedstawić pozostałym uczestnikom. Nie jest łatwo rozpoznać kogoś tylko po głosie. Ponadto, gdy nie uczestniczymy w rozmowie, warto wyciszyć połączenie. Jeśli prowadzimy telekonferencję przez telefon komórkowy lub znajdujemy się w miejscu publicznym, hałas i szum zewnętrzny może przeszkadzać pozostałym uczestnikom. Jeśli chodzi o samą rozmowę, postarajmy się mówić zwięźle i na temat. Pomiędzy poszczególnymi omawianymi zagadnieniami stawiajmy krótkie pauzy, które pozwolą na ewentualne wtrącenia lub pytania pozostałym uczestnikom spotkania.

Polecamy: Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Nie da się ukryć, że rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań. Rozmawiając przez telefon, nie mamy możliwości odbioru języka ciała, nie wiemy, jakie gesty wykonują rozmówcy ani w jakim są humorze. Dlatego też zachowanie jak najwyższej kultury w czasie rozmowy z pewnością ułatwi nam wyczucie zamiarów i nastroju innych uczestników.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA