REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Kamil Rogala
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.

REKLAMA

REKLAMA

Firmowe rozmowy konferencyjne to w wielu firmach norma i codzienność. Jeśli są one przeprowadzane często, z pewnością nie raz zdarzyła nam się dziwna sytuacja. Wtedy utwierdzamy się w przekonaniu, że dobre zachowanie i maniery powinny być obecne zawsze, również podczas rozmowy konferencyjnej.

Wracając do rozmowy, a konkretniej do dziwnych sytuacji. Ile razy zdarzyło się, że uczestnicząc w rozmowie konferencyjnej z kluczowym klientem, prowadząc dyskusję z kilkunastoma osobami, ustalając istotne szczegóły takie jak harmonogram prac, wyznaczając terminy spotkań etc., jeden z mało rozgarniętych uczestników odbiera inne połączenie i przełącza całą telekonferencję w stan „on hold”. Wtedy wszyscy uczestnicy są zmuszeni do słuchania irytującej melodyjki związanej z tą funkcją. Niektórzy starają się zagłuszyć ją rozmową. Inni również przełączają rozmowę w stan oczekiwania. Cała dyskusja się rozpada. Istny koszmar.

REKLAMA

REKLAMA

W takich przypadkach zastanawiamy się nad pojęciem dobrych manier. Przecież posiadamy bardzo szczegółowe zasady savior vivre’u przy stole. Mamy również konkretne zasady dotyczące jazdy samochodem i nakazy dotyczące zachowania w towarzystwie. Mamy zasady do wielu dziedzin, ale co z dobrym wychowaniem w czasie rozmów konferencyjnych? Czy ktokolwiek próbował stworzyć ich listę?

Owszem, spisanie wszystkich zasad, jakie powinny obowiązywać w czasie rozmów konferencyjnych z pewnością byłoby pracochłonnym zajęciem. Z drugiej strony jednak telekonferencje są dziś na tyle popularne, że warto poświęcić na to trochę czasu. Poznajmy więc najważniejsze zasady, jakie powinien zachować każdy uczestnik rozmowy konferencyjnej.

Zobacz również: Clickjacking – czym jest i jak się przed tym uchronić?

REKLAMA

Podstawową zasadą, która dotyczy nie tylko rozmów konferencyjnych, ale jakichkolwiek spotkań biznesowych, jest punktualność. Starajmy się nie spóźniać na telekonferencję, gdyż oczekiwanie na spóźniającego się uczestnika jest bardzo kłopotliwe dla każdego uczestnika rozmowy. Pamiętajmy również o wspomnianym wcześniej przypadku i nie przełączajmy całej telekonferencji w stan wstrzymania. Oprogramowanie VoIP będzie w tym wypadku odtwarzało irytującą muzyczkę wszystkim uczestnikom. Jeśli już musimy zawiesić rozmowę, najpierw ją wyciszmy przyciskiem „mute”, a dopiero potem zawieśmy telekonferencję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy również, że zawsze należy się przedstawić pozostałym uczestnikom. Nie jest łatwo rozpoznać kogoś tylko po głosie. Ponadto, gdy nie uczestniczymy w rozmowie, warto wyciszyć połączenie. Jeśli prowadzimy telekonferencję przez telefon komórkowy lub znajdujemy się w miejscu publicznym, hałas i szum zewnętrzny może przeszkadzać pozostałym uczestnikom. Jeśli chodzi o samą rozmowę, postarajmy się mówić zwięźle i na temat. Pomiędzy poszczególnymi omawianymi zagadnieniami stawiajmy krótkie pauzy, które pozwolą na ewentualne wtrącenia lub pytania pozostałym uczestnikom spotkania.

Polecamy: Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Nie da się ukryć, że rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań. Rozmawiając przez telefon, nie mamy możliwości odbioru języka ciała, nie wiemy, jakie gesty wykonują rozmówcy ani w jakim są humorze. Dlatego też zachowanie jak najwyższej kultury w czasie rozmowy z pewnością ułatwi nam wyczucie zamiarów i nastroju innych uczestników.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA