REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak odrzucić reklamację klienta?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jarosław Krasnodęmbski

REKLAMA

Klient, który wykryje niezgodność z umową może żądać reklamacji zakupionego towaru. Klient może żądać bezpłatnej wymiany towaru lub darmowej naprawy. W jaki sposób sprzedawca może odrzucić reklamację klienta?

Reklamacja towaru


Klient zgłaszający reklamacje towaru ma wybór zażądać wymiany towaru na nowy lub darmowej naprawy. Sprzedawca jest związany wyborem konsumenta co do sposobu reklamacji towaru. Jeżeli naprawa jak i wymiana towaru na nowy nie może mieć miejsca - konsument może zażądać obniżenia ceny lub całkowicie odstąpić od umowy za zwrotem pieniędzy w całości.

REKLAMA


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Odrzucenie reklamacji z powodu błędnego żądania klienta


Konsument nie może od razu żądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy za zakupiony towar. Żądanie to jest bowiem ostatecznością, przy czym niezgodność towaru z umową musi być istotna.


Sprzedawca odrzucając reklamację klienta w uzasadnieniu może zaznaczyć, że klient nie ma racji przy składaniu reklamacji, a dodatkowo, że złożył on wadliwe sformułowanie. Jeżeli racja jest po stronie klienta sprzedawca w terminie 14 dni powinien wezwać go do prawidłowego żądania, czyli albo naprawy, albo wymiany towaru.


Zobacz: Odpowiedzialność przedsiębiorcy za produkt

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Fałszywa informacja skierowana do klienta, mówiąca o odrzuceniu reklamacji, uprawnia klienta do ponowienia swoich żądać, przy czym może on od razu żądać odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy.


W razie nieistotnej wady klient może zażądać tylko obniżenia ceny.


Zobacz: Reklamacja przez internet w całej UE


Termin na odrzucenie reklamacji


Sprzedawca ma maksymalnie 14 dni na odpowiedź na reklamację klienta. Chodzi tutaj o dni kalendarzowe, przez co nie można od tego terminu odejmować dni wypadające w święta lub podczas urlopu. Jeżeli spóźni się z odpowiedzią w tym terminie, oznaczało to będzie, że sprzedawca uznał niezgodność towaru z umową, przez co zgadza się na rozpatrzenie reklamacji zgodnie z żądaniem zgłoszonym przez konsumenta.


Spóźnienie się z odpowiedzią na reklamację oznacza zgodę na żądanie klienta nawet, gdy jego żądanie jest oczywiście niezasadne.


Co więcej odpowiedź na reklamacje musi w ciągu 14 dni dotrzeć do konsumenta. Oznacza to, że nie wystarczy wysłanie odpowiedzi czternastego dnia listem poleconym, ale trzeba to zrobić kilka dni wcześniej, aby klient otrzymał odpowiedź czternastego dnia od złożenia reklamacji.

 
Zobacz: Reklamacja obuwia

 


Zawiadomienie o wadzie to nie reklamacja


Sprzedawca nie musi wcale ustosunkowywać się do zawiadomienia o wadzie produktu, które nie zawiera żądania w s stosunku do niego. Samo zawiadomienie o wadzie nie jest traktowane jako reklamacja i sprzedawca nie ma obowiązku na nie reagować.


Zobacz: Wypowiedzenie umowy najmu lokalu


Spór z klientem o załatwienie reklamacji


Jeżeli klient jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji ma prawo wyjść przeciwko sprzedawcy na drogę sądową. Jednak od tego kroku odstraszają klientów koszty oraz długotrwałość postępowania sądowego. Możliwe jest również rozwiązanie sporu w sądzie polubownym działającym przy Inspekcji Handlowej. Jednak sprzedawca nie jest zobowiązany do zgody na występowanie przed sądem polubownym i nie jest za to zagrożony żadnymi sankcjami.


Zobacz: Odpowiedzialność przedsiębiorcy za produkt

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

Tego zawodu nie zastąpi AI. A które czeka zagłada? Ekspert: Programiści są pierwsi w kolejce

Sztuczna inteligencja na rynku pracy to temat, który budzi coraz większe emocje. W dobie dynamicznego rozwoju technologii jedno jest pewne – wiele profesji czeka poważna transformacja, a niektóre wręcz znikną. Ale są też takie zawody, których AI nie zastąpi – i to raczej nigdy. Jakie branże są najbardziej zagrożone? A gdzie ludzka praca pozostanie niezastąpiona? O tym mówi Jan Oleszczuk - Zygmuntowski z Polskiej Sieci Ekonomii.

REKLAMA