REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - sklep z damską odzieżą

Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Otwierany sklep ma być rentowny od samego początku. Decydujące o sukcesie będzie pozyskanie własnych kontaktów handlowych. Dodatkowy sklep internetowy może zwiększyć przychody o ponad 20 proc.

REKLAMA

Mimo konkurencji ze strony międzynarodowych koncernów otwierających w Polsce kolejne sklepy i sieci z damską odzieżą własny sklep z ubraniami dla kobiet wciąż może być dobrym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że przy jego zakładaniu posłużymy się kilkoma prostymi radami i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, a nasz sklep będzie wyróżniał się spośród obecnych już na rynku marek.

Gdzie otworzyć sklep

REKLAMA

Decydujący o powodzeniu całej inwestycji będzie odpowiedni dobór lokalizacji. Piotr Żubiński jest przedsiębiorcą, który od 15 lat działa na polskim rynku odzieżowym. W trakcie swojej działalności sprawdził w praktyce prawie wszystkie warianty lokalizacyjne dla sklepu z odzieżą. Początkowa strategia firmy zakładała rozwój w oparciu o duże centra handlowe. W krótkim czasie otworzył sklepy z odzieżą dla kobiet w dużych warszawskich centrach handlowych. Jednak rosnąca konkurencja i wysokie czynsze wymusiły zmianę przyjętej strategii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Bardzo wysoki koszt trzymania lokalu w centrum handlowym oraz ekspansja światowych marek zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu lokalizacji sklepów w okolice nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - mówi Piotr Żubiński, właściciel sieci sklepów Schaffa.

Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Analiza kosztów

Z tego powodu przed podjęciem decyzji o lokalizacji trzeba dokonać dokładnej analizy kosztów i policzyć przy jakich obrotach sklep zacznie przynosić zyski. W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok i choć są miesiące, gdy zyski ze sprzedaży wzrastają, to każdy moment jest dobry na otwarcie takiego sklepu.

- Sklep ma być rentowny od samego początku, dlatego jeżeli po pół roku działalności nie przynosi on nam zysku, znaczy, że coś nie zagrało - dodaje Piotr Żubiński.

Podstawową kwestią poza wysokością czynszu, jaką należy brać pod uwagę przy wyborze miejsca na nasz sklep, jest jego profil, oraz grupa docelowa, czyli target, do którego będziemy kierowali swoją ofertę.

- Polecam miejsca, które cechują się odpowiednim otoczeniem, czyli są zlokalizowane w sąsiedztwie nowoczesnych osiedli lub innych sklepów oraz są dobrze skomunikowane - mówi Piotr Żubiński.

Dobrymi lokalizacjami mogą być pasaże handlowe oraz budynki położone wzdłuż dużych ulic. Przy tworzeniu własnego sklepu ważnym zadaniem będzie umiejętne podzielenie przestrzeni na odpowiednie segmenty odzieży oraz przygotowanie witryny.

Dobór towaru

Aby klientki chętnie odwiedzały nasz sklep, konieczny jest odpowiedni dobór sprzedawanego w nim asortymentu. Dobierając towar dostępny w naszym sklepie, powinniśmy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim marki sprzedawane w naszym sklepie powinny być wybierane ze względu na jego grupę docelową. W przypadku kobiet w wieku od 20 do 45 lat towar będzie musiał być zarówno elegancki jak i modny. Ważna będzie również analiza oferty konkurencji, ponieważ nie warto dublować asortymentu, istotne jest, by być oryginalnym i swoją ofertą wyróżniać się na rynku.

Dlatego jednym z najtrudniejszych zadań, jakie będą nas czekały przed otwarciem sklepu, będzie pozyskanie kontaktów handlowych, które zapewnią nam oryginalność.

- Okazją do zdobywania cennych kontaktów handlowych są targi producentów odzieży, ważne jest również, by śledzić trendy na rynku w Polsce i Europie - radzi Piotr Żubiński.

Aby odnieść sukces w tego typu działalności, niezwykle ważna jest profesjonalna obsługa klienta, która jest najlepszą formą reklamy dla marki. Inną bardzo ważną kwestią jest umiejętne przewidywanie trendów oraz wprowadzenie dobrej strategii sprzedaży dopasowanej do roku kalendarzowego oraz zmieniających się kolekcji.

Wysoka marża

Dobrze zaopatrzony i zorganizowany sklep może przynieść nam wysokie zyski, ponieważ marże w branży odzieżowej wahają się w przedziale 40-50 proc. Zakładając, że na początku działalności sami silnie zaangażujemy się w pracę w sklepie, a koszty adaptacji i wynajmu lokalu nie będą zbyt wysokie, możemy liczyć na miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. Doskonałym uzupełnieniem naszej podstawowej działalności może być otwarcie sklepu internetowego, w którym umieścimy sprzedawane przez nas produkty. Dzięki temu zasięg naszej działalności będzie ogólnopolski, a sama strona będzie dodatkowym kanałem promocji. Dobrze rozreklamowany sklep może zwiększyć nasze przychody o ponad 20 proc. Otwierając sklep internetowy, należy liczyć się z kosztami początkowymi rzędu 3-5 tys. zł. Po uruchomieniu strony w zasadzie jedynymi kosztami prowadzenia sklepu on-line są nakłady na jego marketing i kolejne godziny poświęcone na pracę.

Sklep z odzieżą - zestawienie kosztów

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z OTWARCIEM SKLEPU

Otwierając własny sklep z odzieżą, należy pamiętać o załatwieniu wszelkich niezbędnych formalności. Aby zarejestrować swoją firmę, należy udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta wraz z dowodem osobistym i wypełnić przygotowany przez dany urząd formularz. Firma w ciągu 14 dni zostanie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej. Następnie przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Regon, który jest bezpłatny. W urzędzie skarbowym przedsiębiorca musi wybrać formę opodatkowania, a do prowadzenia działalności niezbędne będzie również otworzenie firmowego konta bankowego. Posiadając już wszystkie dokumenty, przedsiębiorca w ciągu siedmiu dni od momentu rozpoczęcia działalności musi zgłosić działalność w ZUS-ie.

HUBERT KRZCIUK

Radca prawny w Kancelarii Gromek i Partnerzy

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Hotele podnoszą ceny, ale to nie odstrasza Polaków. Ich obłożenie rośnie

Według informacji przekazanych przez "Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego", obłożenie hoteli w Polsce systematycznie rośnie z miesiąca na miesiąc. Wyniki majowe okazały się lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

REKLAMA

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

REKLAMA

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

REKLAMA