REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Konta oszczędnościowe w poszczególnych bankach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Wielu klientów rezygnuje z konta oszczędnościowego na rzecz lokaty terminowej.
Wielu klientów rezygnuje z konta oszczędnościowego na rzecz lokaty terminowej.

REKLAMA

REKLAMA

Na najlepszych kontach oszczędnościowych można zarobić ponad 4 proc. netto w skali roku. Zakładając konto oszczędnościowe, musimy jednak pamiętać o licznych obostrzeniach, narzucanych przez poszczególne banki. Przykładowo, możemy stracić znaczną część odsetek, zarobionych na koncie oszczędnościowym, wykonując przelew.

Wśród dziesięciu najwyżej oprocentowanych kont oszczędnościowych tylko dwa nie wymagają jednoczesnego otwarcia ROR-u. Banki, stosując sprzedaż wiązaną, dodatkowymi prowizjami za prowadzenie rachunku osobistego mogą sobie zrekompensować część należnych klientom odsetek. Dlatego uszczęśliwianie konsumentów połączeniem konta oszczędnościowego z osobistym staje się normą, a banki posuwają o wiele dalej, tworząc promocyjne oferty.

REKLAMA

Na rynku można znaleźć takie kwiatki, jak kapitalizacja odsetek tylko w wybrane dni czy naliczanie zysków dopiero powyżej 5 tys. zł. Ścisłym ograniczeniom podlega również okres naliczania podwyższonego oprocentowania oraz maksymalna liczba rachunków, które może założyć klient.

REKLAMA

Każdy, kto chciał skorzystać z najwyżej oprocentowanego konta oszczędnościowego na rynku, musi posiadać w Deutsche Banku również konto osobiste dbNET i to założone nie wcześniej niż 12 sierpnia. A promocyjne oprocentowanie (5,67 proc.) obowiązywało tylko do końca października br. Równie krótki termin dla podwyższonej stawki wyznaczył Getin Online, który do 14 listopada płaci 4 proc. netto. Jeśli bank nie przedłuży promocji, to oprocentowanie spadnie o połowę.

Drugi z kolei pod względem wysokości oprocentowania rachunek na rynku w BNP Paribas daje zarobić 5,5 proc. netto. Bank zastosował niespotykany u konkurencji sposób kapitalizacji odsetek – odbywa się ona wyłącznie w dni robocze. Dlatego utrzymywanie zbyt wysokiego salda może po weekendzie wpędzić klienta w sidła fiskusa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się również: Jak oszczędzać pieniądze na emeryturę?

Niższą efektywność odłożonych na rachunku środków zafundował klientom Kredyt Bank, który po każdym dniu przelewa należne odsetki z konta oszczędnościowego „Lokata Swobodna” na ROR. Tym samym instytucja odcina konsumentów od możliwości skorzystania z „magii procentu składanego”.

W niedawno wprowadzonym Koncie Codzienny Sukces Polbank płaci 5 proc. To trzecia oferta na rynku pod względem wysokości oprocentowania. Ale tylko pod warunkiem, że klienci zdecydują się utrzymywać saldo nie niższe niż 5 tys. zł. Poniżej tej kwoty bank w ogóle nie płaci odsetek. Dopiero po przekroczeniu ustalonego progu Polbank, jak za dotknięciem magicznej różdżki, zaczyna naliczać klientowi zyski i to od całości zgromadzonego salda.

Podobną metodę od dawna stosuje Bank Pekao, który płaci od 2,55 do 3,75 proc., ale kapitalizacja odsetek odbywa się tam z miesięczną częstotliwością.

Polecamy serwis: Lokaty

REKLAMA

Klienci ING Banku Śląskiego mogą zarobić na Otwartym Koncie Oszczędnościowym 5,75 proc. Jest to jedyny rachunek z czołowej dziesiątki, pozbawiony funkcji antypodatkowej (dziennej kapitalizacji). Tak wysokie oprocentowanie składa się aż z trzech części. Stawka podstawowa wynosi 3,5 proc. brutto. Przez sześć miesięcy od otwarcia konta oszczędnościowego klient otrzymuje dodatkowe 1,75 pkt. proc. A kolejne 0,5 pkt. proc. to premia za regularne wpływy na rachunek osobisty.

Oferty spoza rynkowej czołówki również nie są pozbawione wielu gwiazdek czy dodatkowych kosztów. I tak na przykład Citi Handlowy pobiera za Konto SuperOszczędnościowe 30 zł miesięcznie, jeśli klient nie przeleje wynagrodzenia lub nie będzie korzystać z karty debetowej. Co więcej, bank odbiera klientowi prawo do odsetek, należnych w miesiącu wypłaty środków.

Z kolei właściciele Konta oszczędnościowego a la Lokata w BZ WBK muszą płacić po 20 zł za każdy przelew, podczas gdy na rynku przyjęła się praktyka co najmniej jednej darmowej transakcji w miesiącu.

Cena przelewu zewnętrznego może być również silnym motywatorem dla nielojalnych klientów. Na przykład Bank BPH nie wymaga założenia ROR-u do rachunku oszczędnościowego, ale udostępniając wyłącznie dwa darmowe przelewy wewnętrzne, wyraźnie daje klientom do zrozumienia, gdzie powinni posiadać konto osobiste.

O krok dalej poszły Meritum Bank i Raiffeisen, które z rachunków oszczędnościowych pozwalają wykonywać wyłącznie przelewy wewnętrzne.

Stale rosnąca liczba forteli, które stosują banki, może zniechęcać do odkładnia środków na kontach oszczędnościowych. Tym bardziej, że ich oprocentowanie coraz bardziej odbiega od stawek, oferowanych na lokatach terminowych. Co prawda są to produkty wzajemnie się uzupełniające, ale stawianie przed klientami zbyt wielu wymagań z czasem może spowodować, że wybiorą oni wyższe oprocentowanie lokat, kosztem płynności kont oszczędnościowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA