REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lojalność wobec banku się nie opłaca

Subskrybuj nas na Youtube
Pieniądze
Pieniądze

REKLAMA

REKLAMA

Banki starają się przyzwyczaić klientów do swojej oferty. Cashback, niższe opłaty lub podniesione oprocentowanie to jedynie niektóre sposoby na zachęcenie do kontynuowania współpracy. Korzystniejsze warunki dostają jednak nowi klienci.

Czy jest coś złego w tym, że banki chcą pozyskać nowych klientów? Nie. Prowadzą one działalność komercyjną i im więcej mają klientów tym lepiej zarówno dla nich samych , jak i dla osób, które zdecydowały się na korzystanie z ich usług. Jednak naganną jest sytuacja kiedy to potencjalnych nowych klientów banki traktują lepiej niż tych, którzy zdecydowali się im zaufać znacznie wcześniej.

REKLAMA

REKLAMA

Jesteś naszym stałym klientem? Zapłać więcej

Bez owijania w bawełnę. W PKO BP – tam nowe „Konto za Zero” bezpłatnie mogą otworzyć tylko nowi klienci. Dotychczasowi, którzy często przez wiele lat płacili za przelewy (także internetowe), prowadzenie konta (6,90 zł miesięcznie) i dostęp do bankowości elektronicznej (2 zł miesięcznie), chcąc zachować swój dotychczasowy numer rachunku muszą zapłacić aż 50 zł! Możemy otworzyć zupełnie nowy rachunek za darmo, ale stracimy dotychczasowy numer konta, co wiąże się przecież trudnościami.

Nie daj się skubać bankowi, po co masz płacić za coś, co inni dają za darmo?

Identyczną metodę i stawkę za zmianę konta stosuje Kredyt Bank. Jeśli mamy konto osobiste w tym banku, a trzeba powiedzieć wprost, że większość z nich, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, są dla klienta mało opłacalna, to za zmianę rachunku na Ekstrakonto Plus – jedyne sensowne konto w ofercie banku (z zachowaniem numeru konta) , będziemy musieli zapłacić 50 zł. Co więcej, konsultanci i doradcy będą starali się przekonać nas żebyśmy pozostali przy droższych pakietach, z ewentualnymi zniżkami.

REKLAMA

Czy tak powinno się postępować wobec lojalnych klientów, którzy przez wiele lat byli z bankiem i płacili, często niemałe kwoty, za usługi, które u konkurencji mogli mieć za darmo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z wyjątków wśród banków, które jakiś czas temu udostępniły korzystniejszą ofertę niż dotychczasowa jest Millennium Bank z „Dobrym Kontem”, o którym pisaliśmy wielokrotnie, i które wygrało nasz najnowszy ranking. Docelowo miało być to konto przeznaczone dla nowych klientów. Jednak przed obecnym klientem nie będą stawiane żadne przeszkody w postaci dodatkowych opłat jeśli będzie chciał zamienić swój dotychczasowy rachunek na „Dobre Konto”. Nie można jednak przenieść swojego dotychczasowego numeru. Jednak można zachować dotychczasowe zlecenie stałe i polecenia zapłaty. Wystarczy na początku otworzyć nowy rachunek „Dobre Konto”, wtedy z panelu konta w bankowości internetowej będziemy mieli dostęp do dwóch rachunków i wszystkich zapisanych ustawień. Po zamknięciu poprzedniego rachunku wszystkie polecenia zdefiniowani odbiorcy przelewów pozostaną.

Niespodzianki i prezenty

Tego typu chwyty stosuje duża liczba graczy, w tym także ci najwięksi. I nie jest to tylko tegoroczny problem. Wielu z nas pamięta jak Gerard Depardieu zachęcał do otworzenia konta w BZ WBK obiecując nowym klientom 100 zł w prezencie na dobry początek. Ci, którzy otworzyli to konto wcześniej mogli czuć się nieco urażeni . Wszak ich portfele nie różniły się niczym od tych, jakie są w kieszeniach nowych klientów.

Prym wiedzie tutaj chyba Deutsche Bank, który średnio co kwartał wynajduje nowe promocje mające zachęcić do otworzenia konta dbNET – swoją drogą dobrego produktu. Do tej pory w zamian za otwarcie konta można było dostać sprzęt audio, zestaw głośnomówiący, oprocentowanie na koncie oszczędnościowym zwiększone do 10%, Internet z modemem w sieci Play itd. W chwili obecnej za założenie konta dostaniemy bezprzewodowy głośnik. Gadżet fajny, ale Deutsche Bank nie robi nic by przekonać obecnych klientów, że dalej warto mieć u nich konto. Produkt jest dobry, nie wiążą się z nim żadne opłaty, jego posiadacze korzystają z darmowych wypłat z bankomatów w Polsce i na całym świecie. Jednak jak pokazał nasz ranking, inni dają więcej…

Podobnie z kredytami

Niestety konta to nie jedyny produkty bankowy gdzie czarno na białym widzimy, że bycie lojalnym wobec swojego banku nie popłaca.

Chcąc założyć korzystną lokatę musimy często obejść się smakiem widząc jak wysoki procent banki oferują na lokatach dla nowych klientów. Np. w Meritum Banku możemy założyć lokatę oprocentowaną nawet na 8,5% - ale tylko raz i przy otwieraniu rachunku.

Nie dostosowuj się do banku i jego oferty – dostosuj ją do siebie!

Największa konkurencja jest chyba na rynku kredytów gotówkowych i hipotecznych. Bardzo dużo banków lepszą ofertę ma dla nowego klienta niż dla obecnego. Potwierdzają to wszelkie rankingi, badania i analizy z poprzednich lat. Teoretycznie, chcąc wziąć kredyt, zawsze warto się zapytać o ofertę w swoim banku – ten znając nasze dochody powinien szybciej i sprawniej oszacować naszą zdolność kredytową oraz przedstawić korzystniejszą ofertę – niższe oprocentowanie czy mniejszą prowizję. Tymczasem jak pokazuje sama oferta banków w wielu przypadkach nowy klient dostaje taką samą ofertę co stary. W lutym wysłaliśmy do banków zapytanie na temat oferty kredytu gotówkowego skierowanego zarówno do nowego i starego klienta – wszystkie inne dane, typu długość okresu kredytowania, wysokość pożyczonej sumy były identyczne. Co się okazało? Z 18 banków, które wzięły udział w ankiecie aż w ośmiu wysokość raty kredytu była identyczna dla klienta nowego i starego. W pozostałych 10-ciu różnice w racie nie przekraczały wysokości 10 zł. To by było na tyle jeśli chodzi o lepsze warunki…

Lojalność się nie opłaca

Dla banków klient już pozyskany to klient pewny, który nie odejdzie. Wychodzą chyba z założenia, że skoro już przekonał się do oferty tej jednej instytucji to nie warto starać się pielęgnować z nim relacji i budować pozytywnego odbioru przez zwyczajne dobre traktowanie. Za to nowego klienta są gotowe obsypać złotem. Jeśli banki chcą do siebie przekonywać jak największą liczbę klientów powinny to robić oferując wszystkim warunki na dobrym poziomie i z porządną obsługą. Inaczej taktyka, którą obecnie stosują może się obrócić przeciwko nim.

Eksperci Totalmoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA