REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lojalność wobec banku się nie opłaca

Subskrybuj nas na Youtube
Pieniądze
Pieniądze

REKLAMA

REKLAMA

Banki starają się przyzwyczaić klientów do swojej oferty. Cashback, niższe opłaty lub podniesione oprocentowanie to jedynie niektóre sposoby na zachęcenie do kontynuowania współpracy. Korzystniejsze warunki dostają jednak nowi klienci.

Czy jest coś złego w tym, że banki chcą pozyskać nowych klientów? Nie. Prowadzą one działalność komercyjną i im więcej mają klientów tym lepiej zarówno dla nich samych , jak i dla osób, które zdecydowały się na korzystanie z ich usług. Jednak naganną jest sytuacja kiedy to potencjalnych nowych klientów banki traktują lepiej niż tych, którzy zdecydowali się im zaufać znacznie wcześniej.

REKLAMA

Jesteś naszym stałym klientem? Zapłać więcej

Bez owijania w bawełnę. W PKO BP – tam nowe „Konto za Zero” bezpłatnie mogą otworzyć tylko nowi klienci. Dotychczasowi, którzy często przez wiele lat płacili za przelewy (także internetowe), prowadzenie konta (6,90 zł miesięcznie) i dostęp do bankowości elektronicznej (2 zł miesięcznie), chcąc zachować swój dotychczasowy numer rachunku muszą zapłacić aż 50 zł! Możemy otworzyć zupełnie nowy rachunek za darmo, ale stracimy dotychczasowy numer konta, co wiąże się przecież trudnościami.

Nie daj się skubać bankowi, po co masz płacić za coś, co inni dają za darmo?

REKLAMA

Identyczną metodę i stawkę za zmianę konta stosuje Kredyt Bank. Jeśli mamy konto osobiste w tym banku, a trzeba powiedzieć wprost, że większość z nich, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, są dla klienta mało opłacalna, to za zmianę rachunku na Ekstrakonto Plus – jedyne sensowne konto w ofercie banku (z zachowaniem numeru konta) , będziemy musieli zapłacić 50 zł. Co więcej, konsultanci i doradcy będą starali się przekonać nas żebyśmy pozostali przy droższych pakietach, z ewentualnymi zniżkami.

Czy tak powinno się postępować wobec lojalnych klientów, którzy przez wiele lat byli z bankiem i płacili, często niemałe kwoty, za usługi, które u konkurencji mogli mieć za darmo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z wyjątków wśród banków, które jakiś czas temu udostępniły korzystniejszą ofertę niż dotychczasowa jest Millennium Bank z „Dobrym Kontem”, o którym pisaliśmy wielokrotnie, i które wygrało nasz najnowszy ranking. Docelowo miało być to konto przeznaczone dla nowych klientów. Jednak przed obecnym klientem nie będą stawiane żadne przeszkody w postaci dodatkowych opłat jeśli będzie chciał zamienić swój dotychczasowy rachunek na „Dobre Konto”. Nie można jednak przenieść swojego dotychczasowego numeru. Jednak można zachować dotychczasowe zlecenie stałe i polecenia zapłaty. Wystarczy na początku otworzyć nowy rachunek „Dobre Konto”, wtedy z panelu konta w bankowości internetowej będziemy mieli dostęp do dwóch rachunków i wszystkich zapisanych ustawień. Po zamknięciu poprzedniego rachunku wszystkie polecenia zdefiniowani odbiorcy przelewów pozostaną.

Niespodzianki i prezenty

REKLAMA

Tego typu chwyty stosuje duża liczba graczy, w tym także ci najwięksi. I nie jest to tylko tegoroczny problem. Wielu z nas pamięta jak Gerard Depardieu zachęcał do otworzenia konta w BZ WBK obiecując nowym klientom 100 zł w prezencie na dobry początek. Ci, którzy otworzyli to konto wcześniej mogli czuć się nieco urażeni . Wszak ich portfele nie różniły się niczym od tych, jakie są w kieszeniach nowych klientów.

Prym wiedzie tutaj chyba Deutsche Bank, który średnio co kwartał wynajduje nowe promocje mające zachęcić do otworzenia konta dbNET – swoją drogą dobrego produktu. Do tej pory w zamian za otwarcie konta można było dostać sprzęt audio, zestaw głośnomówiący, oprocentowanie na koncie oszczędnościowym zwiększone do 10%, Internet z modemem w sieci Play itd. W chwili obecnej za założenie konta dostaniemy bezprzewodowy głośnik. Gadżet fajny, ale Deutsche Bank nie robi nic by przekonać obecnych klientów, że dalej warto mieć u nich konto. Produkt jest dobry, nie wiążą się z nim żadne opłaty, jego posiadacze korzystają z darmowych wypłat z bankomatów w Polsce i na całym świecie. Jednak jak pokazał nasz ranking, inni dają więcej…

Podobnie z kredytami

Niestety konta to nie jedyny produkty bankowy gdzie czarno na białym widzimy, że bycie lojalnym wobec swojego banku nie popłaca.

Chcąc założyć korzystną lokatę musimy często obejść się smakiem widząc jak wysoki procent banki oferują na lokatach dla nowych klientów. Np. w Meritum Banku możemy założyć lokatę oprocentowaną nawet na 8,5% - ale tylko raz i przy otwieraniu rachunku.

Nie dostosowuj się do banku i jego oferty – dostosuj ją do siebie!

Największa konkurencja jest chyba na rynku kredytów gotówkowych i hipotecznych. Bardzo dużo banków lepszą ofertę ma dla nowego klienta niż dla obecnego. Potwierdzają to wszelkie rankingi, badania i analizy z poprzednich lat. Teoretycznie, chcąc wziąć kredyt, zawsze warto się zapytać o ofertę w swoim banku – ten znając nasze dochody powinien szybciej i sprawniej oszacować naszą zdolność kredytową oraz przedstawić korzystniejszą ofertę – niższe oprocentowanie czy mniejszą prowizję. Tymczasem jak pokazuje sama oferta banków w wielu przypadkach nowy klient dostaje taką samą ofertę co stary. W lutym wysłaliśmy do banków zapytanie na temat oferty kredytu gotówkowego skierowanego zarówno do nowego i starego klienta – wszystkie inne dane, typu długość okresu kredytowania, wysokość pożyczonej sumy były identyczne. Co się okazało? Z 18 banków, które wzięły udział w ankiecie aż w ośmiu wysokość raty kredytu była identyczna dla klienta nowego i starego. W pozostałych 10-ciu różnice w racie nie przekraczały wysokości 10 zł. To by było na tyle jeśli chodzi o lepsze warunki…

Lojalność się nie opłaca

Dla banków klient już pozyskany to klient pewny, który nie odejdzie. Wychodzą chyba z założenia, że skoro już przekonał się do oferty tej jednej instytucji to nie warto starać się pielęgnować z nim relacji i budować pozytywnego odbioru przez zwyczajne dobre traktowanie. Za to nowego klienta są gotowe obsypać złotem. Jeśli banki chcą do siebie przekonywać jak największą liczbę klientów powinny to robić oferując wszystkim warunki na dobrym poziomie i z porządną obsługą. Inaczej taktyka, którą obecnie stosują może się obrócić przeciwko nim.

Eksperci Totalmoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego?

Wiek średni nie musi oznaczać zawodowego spowolnienia. Czy finansiści, księgowi i inni profesjonaliści powinni bać się wieku średniego? Raport ACCA 2025 pokazuje, że doświadczenie, rozwinięta inteligencja emocjonalna i neuroplastyczność mózgu pozwalają po 40. wzmocnić swoją pozycję na rynku pracy.

Zmiany w amortyzacji aut od 2026 r. – jak nie stracić 20 tys. zł na samochodzie firmowym?

Od 1 stycznia 2026 r. nadchodzi rewolucja dla przedsiębiorców. Zmiany w przepisach sprawią, że auta spalinowe staną się znacznie droższe w rozliczeniu podatkowym. Nowe, niższe limity amortyzacji i leasingu mogą uszczuplić kieszeń firmy o nawet 20 tys. zł w ciągu kilku lat. Co zrobić jeszcze w 2025 r., żeby uniknąć dodatkowych kosztów i utrzymać maksymalne odliczenia? Poniżej znajdziesz praktyczny poradnik.

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]

Obcokrajowcy wciąż chętnie zakładają w Polsce małe firmy. Głównie są to Ukraińcy i Białorusini [DANE Z CEIDG]. W pierwszej połowie br. 21,5 tys. wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wpłynęło do rejestru CEIDG od osób, które mają obywatelstwo innego państwa. To 14,4% wszystkich zgłoszeń w tym zakresie.

REKLAMA

Hossa na giełdzie w 2025 r. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają zagraniczni inwestorzy

Na warszawskiej giełdzie trwa hossa. Dlaczego Polacy nie korzystają z tego okresu? Najwięcej zarabiają u nas zagraniczni inwestorzy. Co musi się w Polsce zmienić, aby ludzie zaczęli inwestować na giełdzie?

Umowy PPA w 2025 r. – korzyści i ryzyka dla małych i średnich firm w Polsce

Płacisz coraz wyższe rachunki za prąd? Coraz więcej firm w Polsce decyduje się na umowy PPA, czyli długoterminowe kontrakty na energię z OZE, które mogą zagwarantować stałą cenę nawet na 20 lat. To szansa na przewidywalne koszty i lepszy wizerunek, ale też zobowiązanie wymagające spełnienia konkretnych warunków. Sprawdź, czy Twoja firma może na tym skorzystać.

REKLAMA