REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lojalność wobec banku się nie opłaca

Pieniądze
Pieniądze

REKLAMA

REKLAMA

Banki starają się przyzwyczaić klientów do swojej oferty. Cashback, niższe opłaty lub podniesione oprocentowanie to jedynie niektóre sposoby na zachęcenie do kontynuowania współpracy. Korzystniejsze warunki dostają jednak nowi klienci.

Czy jest coś złego w tym, że banki chcą pozyskać nowych klientów? Nie. Prowadzą one działalność komercyjną i im więcej mają klientów tym lepiej zarówno dla nich samych , jak i dla osób, które zdecydowały się na korzystanie z ich usług. Jednak naganną jest sytuacja kiedy to potencjalnych nowych klientów banki traktują lepiej niż tych, którzy zdecydowali się im zaufać znacznie wcześniej.

REKLAMA

REKLAMA

Jesteś naszym stałym klientem? Zapłać więcej

Bez owijania w bawełnę. W PKO BP – tam nowe „Konto za Zero” bezpłatnie mogą otworzyć tylko nowi klienci. Dotychczasowi, którzy często przez wiele lat płacili za przelewy (także internetowe), prowadzenie konta (6,90 zł miesięcznie) i dostęp do bankowości elektronicznej (2 zł miesięcznie), chcąc zachować swój dotychczasowy numer rachunku muszą zapłacić aż 50 zł! Możemy otworzyć zupełnie nowy rachunek za darmo, ale stracimy dotychczasowy numer konta, co wiąże się przecież trudnościami.

Nie daj się skubać bankowi, po co masz płacić za coś, co inni dają za darmo?

Identyczną metodę i stawkę za zmianę konta stosuje Kredyt Bank. Jeśli mamy konto osobiste w tym banku, a trzeba powiedzieć wprost, że większość z nich, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy, są dla klienta mało opłacalna, to za zmianę rachunku na Ekstrakonto Plus – jedyne sensowne konto w ofercie banku (z zachowaniem numeru konta) , będziemy musieli zapłacić 50 zł. Co więcej, konsultanci i doradcy będą starali się przekonać nas żebyśmy pozostali przy droższych pakietach, z ewentualnymi zniżkami.

REKLAMA

Czy tak powinno się postępować wobec lojalnych klientów, którzy przez wiele lat byli z bankiem i płacili, często niemałe kwoty, za usługi, które u konkurencji mogli mieć za darmo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z wyjątków wśród banków, które jakiś czas temu udostępniły korzystniejszą ofertę niż dotychczasowa jest Millennium Bank z „Dobrym Kontem”, o którym pisaliśmy wielokrotnie, i które wygrało nasz najnowszy ranking. Docelowo miało być to konto przeznaczone dla nowych klientów. Jednak przed obecnym klientem nie będą stawiane żadne przeszkody w postaci dodatkowych opłat jeśli będzie chciał zamienić swój dotychczasowy rachunek na „Dobre Konto”. Nie można jednak przenieść swojego dotychczasowego numeru. Jednak można zachować dotychczasowe zlecenie stałe i polecenia zapłaty. Wystarczy na początku otworzyć nowy rachunek „Dobre Konto”, wtedy z panelu konta w bankowości internetowej będziemy mieli dostęp do dwóch rachunków i wszystkich zapisanych ustawień. Po zamknięciu poprzedniego rachunku wszystkie polecenia zdefiniowani odbiorcy przelewów pozostaną.

Niespodzianki i prezenty

Tego typu chwyty stosuje duża liczba graczy, w tym także ci najwięksi. I nie jest to tylko tegoroczny problem. Wielu z nas pamięta jak Gerard Depardieu zachęcał do otworzenia konta w BZ WBK obiecując nowym klientom 100 zł w prezencie na dobry początek. Ci, którzy otworzyli to konto wcześniej mogli czuć się nieco urażeni . Wszak ich portfele nie różniły się niczym od tych, jakie są w kieszeniach nowych klientów.

Prym wiedzie tutaj chyba Deutsche Bank, który średnio co kwartał wynajduje nowe promocje mające zachęcić do otworzenia konta dbNET – swoją drogą dobrego produktu. Do tej pory w zamian za otwarcie konta można było dostać sprzęt audio, zestaw głośnomówiący, oprocentowanie na koncie oszczędnościowym zwiększone do 10%, Internet z modemem w sieci Play itd. W chwili obecnej za założenie konta dostaniemy bezprzewodowy głośnik. Gadżet fajny, ale Deutsche Bank nie robi nic by przekonać obecnych klientów, że dalej warto mieć u nich konto. Produkt jest dobry, nie wiążą się z nim żadne opłaty, jego posiadacze korzystają z darmowych wypłat z bankomatów w Polsce i na całym świecie. Jednak jak pokazał nasz ranking, inni dają więcej…

Podobnie z kredytami

Niestety konta to nie jedyny produkty bankowy gdzie czarno na białym widzimy, że bycie lojalnym wobec swojego banku nie popłaca.

Chcąc założyć korzystną lokatę musimy często obejść się smakiem widząc jak wysoki procent banki oferują na lokatach dla nowych klientów. Np. w Meritum Banku możemy założyć lokatę oprocentowaną nawet na 8,5% - ale tylko raz i przy otwieraniu rachunku.

Nie dostosowuj się do banku i jego oferty – dostosuj ją do siebie!

Największa konkurencja jest chyba na rynku kredytów gotówkowych i hipotecznych. Bardzo dużo banków lepszą ofertę ma dla nowego klienta niż dla obecnego. Potwierdzają to wszelkie rankingi, badania i analizy z poprzednich lat. Teoretycznie, chcąc wziąć kredyt, zawsze warto się zapytać o ofertę w swoim banku – ten znając nasze dochody powinien szybciej i sprawniej oszacować naszą zdolność kredytową oraz przedstawić korzystniejszą ofertę – niższe oprocentowanie czy mniejszą prowizję. Tymczasem jak pokazuje sama oferta banków w wielu przypadkach nowy klient dostaje taką samą ofertę co stary. W lutym wysłaliśmy do banków zapytanie na temat oferty kredytu gotówkowego skierowanego zarówno do nowego i starego klienta – wszystkie inne dane, typu długość okresu kredytowania, wysokość pożyczonej sumy były identyczne. Co się okazało? Z 18 banków, które wzięły udział w ankiecie aż w ośmiu wysokość raty kredytu była identyczna dla klienta nowego i starego. W pozostałych 10-ciu różnice w racie nie przekraczały wysokości 10 zł. To by było na tyle jeśli chodzi o lepsze warunki…

Lojalność się nie opłaca

Dla banków klient już pozyskany to klient pewny, który nie odejdzie. Wychodzą chyba z założenia, że skoro już przekonał się do oferty tej jednej instytucji to nie warto starać się pielęgnować z nim relacji i budować pozytywnego odbioru przez zwyczajne dobre traktowanie. Za to nowego klienta są gotowe obsypać złotem. Jeśli banki chcą do siebie przekonywać jak największą liczbę klientów powinny to robić oferując wszystkim warunki na dobrym poziomie i z porządną obsługą. Inaczej taktyka, którą obecnie stosują może się obrócić przeciwko nim.

Eksperci Totalmoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

REKLAMA

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA