REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poznać swoją historię kredytową w BIK-u?

Subskrybuj nas na Youtube
Nasza historia kredytowa wpływa na decyzje banków. Fot. Fotolia
Nasza historia kredytowa wpływa na decyzje banków. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasem zastanawiamy się nad tym, czy mamy szansę na dostanie kredytu w banku. Istnieje prosty sposób na to, żeby dowiedzieć się o tym bez czekania na decyzję kredytową – wystarczy zweryfikować dane na temat swojej zdolności kredytowej. Własne możliwości kredytowe poznamy dzięki raportowi BIK.

Zdolność kredytowa informuje bank o tym, czy kredytobiorca jest w stanie spłacić kredyt, o który się ubiega, wraz z odsetkami, w ustalonym umową czasie. To od zdolności kredytowej zależy, jak wysoki będzie nasz kredyt gotówkowy, hipoteczny, samochodowy, a nawet limit na karcie kredytowej czy limit debetowy w koncie.

REKLAMA

REKLAMA

W sprawie uzyskania informacji o naszej historii kredytowej banki najczęściej zwracają się do Biura Informacji Kredytowej. Może to również zrobić każdy klient.

Rodzaje raportów BIK

Dla klienta indywidualnego BIK może przygotować dwie wersje raportu o jego historii i zdolności kredytowej. Mamy do wyboru Raport PLUS, który zawiera dane na temat naszej historii kredytowej, albo Raport PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej – jest to odpowiednik wykazu, jaki zdobywają na nasz temat banki. Pierwszy wykaz kosztuje 30 zł, drugi – 35 zł. Raport można odebrać osobiście w BIK lub otrzymać go listem poleconym, przy czym wówczas musimy dołączyć do wniosku dowód wpłaty.

Sprawdź, który bank ma dla Ciebie najkorzystniejszą ofertę kredytu mieszkaniowego!

REKLAMA

Podanie można złożyć przez stronę www.bik.pl. Szczegółowy wniosek zostaje następnie wprowadzony do systemu, gdzie możemy na bieżąco orientować się, na jakim etapie realizacji aktualnie się znajduje. Wystarczy wybrać „Stan realizacji wniosku” i podać jego numer.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Raport BIK po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej

Oddzielną możliwością jest podanie on-line o raport z BIK w serwisie bankowości elektronicznej iPKO PKO Banku Polskiego. Wówczas musimy wybrać opcję „Kredyty”, a następnie po lewej stronie – „Raport BIK”. Otrzymamy sprawozdanie albo w pliku, w formacie PDF, na nasze konto w serwisie, albo – w zależności od dokonanego przez nas wyboru – dostarczy go nam listonosz.

Transakcja jest potwierdzana standardowo kodem jednorazowym. Na numer telefonu otrzymujemy hasło dostępu do raportu PDF na koncie. Analogicznie działa zamówienie raportu BIK w Inteligo – logujemy się do systemu, wybieramy „Kredyty”, „Raport BIK” w lewym menu, określamy wersję raportu i formę jego dostarczenia, po czym autoryzujemy transakcję kodem jednorazowym, hasłem SMS-owym lub tokenem. Na nasz telefon przyjdzie SMS z dostępem do pliku PDF, jeśli taką formę dostarczenia raportu wybierzemy.

Raport możemy także zamówić przez serwis bankowości elektronicznej, jeżeli posiadamy konto w Meritum Banku. W tym celu logujemy się do systemu, wybieramy „Wnioski i dyspozycje”, a następnie „Raport kredytowy BIK”. Tutaj zaznaczamy wszystkie wymagane opcje, po czym dostaniemy kod autoryzacyjny, pod warunkiem, że poprosiliśmy o raport w formie PDF.

Polecamy serwis: Lokaty

Jakie informacje gromadzi BIK?

W BIK-u przechowywane są WSZYSTKIE informacje, dotyczące historii kredytowej klienta, przekazywane przez banki i Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (tzw. SKOK-i). Zatem w BIK-u znajdują się informacje nie tylko o aktualnie i regularnie spłacanych kredytach, ale również o zaległych zobowiązaniach.

Raport warto zamówić z kilku powodów. Po pierwsze, dowiemy się, jak naszą zdolność przedstawia BIK potencjalnym kredytodawcom. Po drugie, jeśli znalazły się tam nieprawdziwe dane, możemy zwrócić się do odpowiedniego banku lub SKOK-u z prośbą, aby przesłał informację o tym z prośbą o zmianę do Biura Informacji Kredytowej. Po trzecie, przy zagubionym dokumencie tożsamości dowiemy się, czy nikt nie wykorzystał naszych danych do wzięcia kredytu.

Dlatego warto wydać te trzydzieści lub trzydzieści parę złotych i poznać swoją sytuację kredytową. Wtedy łatwiej nam będzie uwierzyć, że nasze szanse na kredyt są realne.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA