REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak poznać swoją historię kredytową w BIK-u?

Nasza historia kredytowa wpływa na decyzje banków. Fot. Fotolia
Nasza historia kredytowa wpływa na decyzje banków. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Czasem zastanawiamy się nad tym, czy mamy szansę na dostanie kredytu w banku. Istnieje prosty sposób na to, żeby dowiedzieć się o tym bez czekania na decyzję kredytową – wystarczy zweryfikować dane na temat swojej zdolności kredytowej. Własne możliwości kredytowe poznamy dzięki raportowi BIK.

Zdolność kredytowa informuje bank o tym, czy kredytobiorca jest w stanie spłacić kredyt, o który się ubiega, wraz z odsetkami, w ustalonym umową czasie. To od zdolności kredytowej zależy, jak wysoki będzie nasz kredyt gotówkowy, hipoteczny, samochodowy, a nawet limit na karcie kredytowej czy limit debetowy w koncie.

REKLAMA

W sprawie uzyskania informacji o naszej historii kredytowej banki najczęściej zwracają się do Biura Informacji Kredytowej. Może to również zrobić każdy klient.

Rodzaje raportów BIK

Dla klienta indywidualnego BIK może przygotować dwie wersje raportu o jego historii i zdolności kredytowej. Mamy do wyboru Raport PLUS, który zawiera dane na temat naszej historii kredytowej, albo Raport PLUS z Informacją o Ocenie Punktowej – jest to odpowiednik wykazu, jaki zdobywają na nasz temat banki. Pierwszy wykaz kosztuje 30 zł, drugi – 35 zł. Raport można odebrać osobiście w BIK lub otrzymać go listem poleconym, przy czym wówczas musimy dołączyć do wniosku dowód wpłaty.

Sprawdź, który bank ma dla Ciebie najkorzystniejszą ofertę kredytu mieszkaniowego!

Podanie można złożyć przez stronę www.bik.pl. Szczegółowy wniosek zostaje następnie wprowadzony do systemu, gdzie możemy na bieżąco orientować się, na jakim etapie realizacji aktualnie się znajduje. Wystarczy wybrać „Stan realizacji wniosku” i podać jego numer.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Raport BIK po zalogowaniu do systemu bankowości elektronicznej

REKLAMA

Oddzielną możliwością jest podanie on-line o raport z BIK w serwisie bankowości elektronicznej iPKO PKO Banku Polskiego. Wówczas musimy wybrać opcję „Kredyty”, a następnie po lewej stronie – „Raport BIK”. Otrzymamy sprawozdanie albo w pliku, w formacie PDF, na nasze konto w serwisie, albo – w zależności od dokonanego przez nas wyboru – dostarczy go nam listonosz.

Transakcja jest potwierdzana standardowo kodem jednorazowym. Na numer telefonu otrzymujemy hasło dostępu do raportu PDF na koncie. Analogicznie działa zamówienie raportu BIK w Inteligo – logujemy się do systemu, wybieramy „Kredyty”, „Raport BIK” w lewym menu, określamy wersję raportu i formę jego dostarczenia, po czym autoryzujemy transakcję kodem jednorazowym, hasłem SMS-owym lub tokenem. Na nasz telefon przyjdzie SMS z dostępem do pliku PDF, jeśli taką formę dostarczenia raportu wybierzemy.

Raport możemy także zamówić przez serwis bankowości elektronicznej, jeżeli posiadamy konto w Meritum Banku. W tym celu logujemy się do systemu, wybieramy „Wnioski i dyspozycje”, a następnie „Raport kredytowy BIK”. Tutaj zaznaczamy wszystkie wymagane opcje, po czym dostaniemy kod autoryzacyjny, pod warunkiem, że poprosiliśmy o raport w formie PDF.

Polecamy serwis: Lokaty

Jakie informacje gromadzi BIK?

REKLAMA

W BIK-u przechowywane są WSZYSTKIE informacje, dotyczące historii kredytowej klienta, przekazywane przez banki i Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (tzw. SKOK-i). Zatem w BIK-u znajdują się informacje nie tylko o aktualnie i regularnie spłacanych kredytach, ale również o zaległych zobowiązaniach.

Raport warto zamówić z kilku powodów. Po pierwsze, dowiemy się, jak naszą zdolność przedstawia BIK potencjalnym kredytodawcom. Po drugie, jeśli znalazły się tam nieprawdziwe dane, możemy zwrócić się do odpowiedniego banku lub SKOK-u z prośbą, aby przesłał informację o tym z prośbą o zmianę do Biura Informacji Kredytowej. Po trzecie, przy zagubionym dokumencie tożsamości dowiemy się, czy nikt nie wykorzystał naszych danych do wzięcia kredytu.

Dlatego warto wydać te trzydzieści lub trzydzieści parę złotych i poznać swoją sytuację kredytową. Wtedy łatwiej nam będzie uwierzyć, że nasze szanse na kredyt są realne.

Eksperci TotalMoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA