REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które banki specjalizują się w bankowości internetowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Bankowość internetowa funkcjonuje w Polsce od jedenastu lat.
Bankowość internetowa funkcjonuje w Polsce od jedenastu lat.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsze konto internetowe w Polsce powstało 11 lat temu. Od tamtej pory dostęp do konta osobistego przez Internet stał się czymś naturalnym. Jednak rachunek internetowy to specjalność nielicznych.

Do grona e-banków niedawno dołączył BGŻOptima, uzupełniając tym samym rynek, tworzony przez mBank (właściciel – BRE Bank), Inteligo (właściciel – PKO BP) i innych, dostępnych jedynie internetowo (np. banki samochodowe – Toyota Bank, Volkswagen Bank). Wkrótce Alior Bank uruchomi Alior Sync – internetową wersję swoich usług. Na rynku prężnie działa Getin Online, platforma e-produktów holdingu Getin Noble Bank.

REKLAMA

Historia bankowości internetowej w Polsce

Na szczególną uwagę zasługuje najstarszy z e-banków, mBank. Oferuje on pełną gamę produktów, począwszy od kont osobistych, na kredytach hipotecznych skończywszy. Z jego usług mogą korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi.

Złotą zasadą mBanku jest możliwość działania poprzez tzw. otwartą umowę produktową. Pozwala ona na złożenie wniosku o kredyt czy konto poprzez system bankowości elektronicznej oraz jego sfinalizowanie bez ruszania się sprzed ekranu komputera.

Chcesz zmienić konto? Zmień je na lepsze – sprawdź i porównaj dziesiątki kont!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Web 3.0 w bankowości internetowej

REKLAMA

Coraz silniejsza infrastruktura sieciowa w Polsce, dostępna nawet za darmo (Aero2), spowodowała gwałtowny rozwój tego sektora bankowości. Powstał m.in. Getin Online, oferujący swoje produkty jedynie poprzez witrynę internetową (konta osobiste, lokaty, konta oszczędnościowe, karty kredytowe, kredyty samochodowe, gotówkowe, hipoteczne, usługi telefonii komórkowej).

Niedawno Alior Bank ogłosił, że stworzy Alior Sync, analogiczny system obsługi internetowej swoich produktów, dostępnych jedynie poprzez tę platformę. Start zaplanowano na 2012 rok. Prezes Aliora, Wojciech Sobieraj, zapowiada rewolucję i wprowadzenie Web 3.0 do bankowości elektronicznej. Zważywszy na to, że nikt nie wierzył w 2008 roku, pośród szalejącego kryzysu i upadających banków, w sukces Alior Banku (który wystartował 28 października 2008 roku), możemy spodziewać się ciekawego pojedynku wśród e-banków.

Polecamy serwis: Lokaty

Bank internetowy dla oszczędnych

„BGŻOptima to pierwszy internetowy bank w Polsce, specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu” – możemy przeczytać o beniaminku rynkowym z grupy Banku BGŻ. Jest to prawda – dotąd ciężko było spotkać bank typowo oszczędnościowy, a co dopiero taki, zajmujący się tego typu produktami jedynie poprzez Internet.

Warunkiem skorzystania z bogatej oferty jest założenie rachunku oszczędnościowego (dla klientów indywidualnych lub firmowego). Następnie możemy wybierać z szerokiej gamy produktów oszczędnościowych o wysokim oprocentowaniu, np. z lokaty jednodniowej oprocentowanej w wysokości 6,48% w skali roku, z dzienną kapitalizacją (odpowiednik 8% na zwykłej lokacie terminowej).

Młody bank pod lupą

Rewolucja powoli zaczynała przeradzać się w ewolucję. Jednak z letargu rynek wyrwało wejście BGŻOptima. Teraz pozostaje nam poczekać na nowe dziecko Wojciecha Sobieraja. Czy Alior Sync rzeczywiście zrewolucjonizuje rynek e-bankowości? Co unikatowego tak naprawdę będzie oferował? Patrząc na historię Alior Banku i biorąc pod lupę jego szeroką ofertę konta osobistego, przed bankowością internetową w Polsce rysuje się świetlana przyszłość.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA