REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie promocje są dostępne w bankach i ile można na nich zarobić?

Subskrybuj nas na Youtube
mBank dofinansuje wakacje swoich klientów kwotą 400 zł.
mBank dofinansuje wakacje swoich klientów kwotą 400 zł.

REKLAMA

REKLAMA

Banki prześcigają się w ofertach, które mają przyciągnąć klientów. Chcesz zrobić sobie olśniewający makijaż? Idź do BZ WBK. Marzy Ci się MacBook? Sprawdź ofertę Deutsche Banku PBC. A może skusisz się na filiżankę kawy w BPH albo przejażdżkę Aston Martinem do Noble Banku? Z kolei w BOŚ Banku i ING Banku Śląskim do wygrania czekają auta. Co na to eksperci?

Jeśli już ekologiczny Citroen DS3 albo futurystyczna Honda CRZ stoi w garażu, nawigację samochodową podaruje Getin Bank, o poprawę stanu zdrowia zadba Nordea, a o zwiększenie stanu konta: mBank wraz z Citi Handlowym i BPH.

REKLAMA

REKLAMA

Od kilkunastu miesięcy nie było takiego wysypu bankowych promocji, konkursów i loterii. Powód do świętowania nie brakuje – w 2010 roku sektor bankowy zarobił 11,7 mld zł, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. - Finansiści spodziewają się, że w tym roku będzie jeszcze lepiej. W takiej sytuacji departamenty marketingu mają dużo większe pole do popisu niż wcześniej – zwraca uwagę Piotr Lemberg, rzecznik BOŚ.

Co na taki wysyp bankowych konkursów i promocji z nagrodami klienci? Choć w oficjalnych badaniach niechętnie patrzą na otrzymywanie nagród za korzystanie z produktów finansowych, to jednak praktyka nie potwierdza ich deklaracji. Nagrody, szczególnie gdy jest ich dużo, albo gdy są gwarantowane i atrakcyjne, jak np. możliwość otrzymania co najmniej 50 zł czy iPoda, potrafią skłonić do aktywności i zainteresowania ofertą innego banku niejednego, lojalnego do tej pory klienta.

- Na zatłoczonym i mocno konkurencyjnym rynku, przy bardzo zbliżonych warunkach ofert, szansa na wyróżnienie się jest warta uwagi. Dlatego banki chętnie korzystają z możliwości, które pozwalają zwiększyć zainteresowanie produktem. Nagrody, konkursy i loterie z atrakcyjnymi nagrodami to bardzo dobry sposób na ściągnięcie uwagi na ofertę i sam bank – mówi Sabina Salamon, rzecznik DB PBC. - To jest też świetny sposób na zainteresowanie klientów usługą, z której do tej pory rzadziej korzystali, na zwiększenie cross sellu, dowartościowanie i docenienie ich lojalności lub skuszenie nowych – wymienia Piotr Utrata, rzecznik ING BSK.

REKLAMA

Zyski banków (w mld zł)

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Źródło: KNF.

Przeczytaj również: Jak zarobić na korzystaniu z konta w banku?

Jednak nie każdy konkurs, loteria czy promocja spotykają się z dużym odzewem. Spełnione powinny być pewne warunki, atrakcyjnych nagród musi być kilka, a w ich tle nie może zabraknąć kilkudziesięciu lub kilkuset nagród dodatkowych – inaczej klienci uważają, że szanse na wygraną są niewielkie i nie warto sprawie poświęcać uwagi. Popularne są też promocje z nagrodami gwarantowanymi, szczególnie gdy są one atrakcyjne.

Najlepszym przykładem sukcesu działania „przez prezent do kieszeni i upodobań klienta” była promocja BZ WBK. Bank za każde otwarte konto, na które trafiało wynagrodzenie, płacił nowym klientom 100 zł. W trzy miesiące zeszłego roku otwartych zostało ponad 140 tys. kont, trzy razy więcej niż zwykle. Dwa razy więcej nowych kont niż zazwyczaj otwierało się w DB PBC, gdy bank do ROR dodawał iPoda.

Na co można liczyć obecnie w bankach? Zacznijmy od drobnostek. Każdy, kto kartą zbliżeniową MasterCard BZ WBK zapłaci w perfumeriach Douglas, może otrzymać jeden z 2,5 tys. bonów, uprawniających do makijażu. Nordea Bank zapłaci za klienta trzy pierwsze składki za pakiet medyczny Nordea Zdrowie Start. Wartość prezentu nie rzuca na kolana, bo jedna składka to tylko 6,6 zł, ale zawsze to coś. W BPH klienci, którzy zdecydują się na jedną z trzech kart kredytowych i jako pierwsi wykonają nią najwięcej płatności zbliżeniowych, dostaną jeden z 200 ekspresów do kawy. BZ WBK płacących kartą Visa na Obcasach nagradza w cotygodniowym losowaniu weekendem w SPA dla dwojga. Jest też szansa na coś więcej. W ING Banku Śląskim, jeśli klient za zebrane w programie lojalnościowym punkty nabędzie coś w programie „bankujesz-kupujesz”, ma szansę wyjechać z banku jedną z trzech hond CRZ, wylosować jeden z 30 iPadów lub 30 netbooków. Samochody są również do wygrania w Banku Ochrony Środowiska. Na osoby, które założą dziewięciomiesięczną Lokatę na Dzień Dobry i dokończą hasło „Z lokatą BOŚ Banku dzień dobry jest, bo…” czekają trzy Citroeny DS3 i 100 ekspresów do kawy Nescafe. Jeśli nie uda się z samochodem, może chociaż przejażdżka po Warszawie dojdzie do skutku i to nie byle czym, bo autem za milion. Jednym z trzech modeli Astona Martina można podjechać do stołecznego oddziału Noble Banku, aby porozmawiać o pomysłach na zainwestowanie właśnie miliona złotych.

Polecamy serwis: Inwestycje

Pieniędzy, i to pewnych, nie żałuje mBank. W ciągu roku internetowy bank chce zasilić konto aktywnego klienta kwotą 1200 zł i do tego dołożyć bony wakacyjne za co najmniej 400 zł. Za każdą poleconą osobę lub firmę, która otworzy ROR w banku, rekomendujący dostanie 50 zł. Nowych klientów można sprowadzić do banku 24. Dodatkowo, jeśli polecona osoba zrobi do końca marca zakupy za co najmniej 300 zł, płacąc kartą, obie strony dostaną po bonie wakacyjnym o wartości 400 zł. Kupon można zrealizować podczas rezerwacji wycieczki na holidaycheck.pl. Zniżka obowiązuje bez względu na wartość wyjazdu. Polecającym płaci też Citi Handlowy. W ciągu roku można tu zarobić 700 zł, sprowadzając do banku siedem osób. Warunek: rekomendowana osoba musi skorzystać z pożyczki gotówkowej. W BPH na dodatkowe pieniądze mogą liczyć osoby, które zaciągną pożyczkę gotówkową. W zależności od wielkości kredytu bank dołoży od 50 do 750 zł.

Istnieje też grupa banków, premiująca oszczędzających. Getin Bank za pierwszą składkę w wysokości 4,5 tys. zł w programie inwestycyjnym Lucro do końca lutego dodawał kamerę lub bon o wartości 200 zł, a przy nieco wyższej wpłacie nawigację Tom Tom. Jeśli klient wpłacał 13,5 tys. zł, otrzymywał playstation lub bon na 600 zł, gdy składka wynosiła co najmniej 20,25 tys. zł, gwarantowany był netbook.

Wkrótce nowa odsłona promocji. W Noble Banku za wpłatę co najmniej 45 tys. zł na polisolokatę można dostać kieszonkową kamerę Kodaka. Nagrody za regularne oszczędzanie proponuje także Deutsche Bank PBC. Rozdaje on iPody i iPady, ale też wartego 6 tys. zł MacBooka Air. DB PBC za chwilę wręczy nagrodę 20 tys. zł osobie, która zgadła, ile ważą monety o równowartości 20 tys. zł, zgromadzone w pudle o wymiarach 40x40x40 cm. Zwycięzca jest tylko jeden, bo trafić, że jest to 88,56 kg, nie było łatwo. Biletem wstępu do zabawy, ogłoszonej na stronach banku, było posiadanie lub założenie konta internetowego w DB PBC. I to właśnie głównie w sieci należy szukać kolejnych pomysłów banków na zabawę z klientami.

Kto jeszcze nie rozmarzył się wystarczająco na temat bankowych nagród, niech poszuka w portfelu karty Diners Club i koniecznie zapłaci nią za zakupy. Z okazji swoich 60. urodzin Diners Club losuje między osobami, płacącymi kartami, luksusowy, siedmiodniowy rejs na pokładzie Royal Caribbean.

Halina Kochalska, Open Finance

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA