REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biznes

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Sprawa aresztowanego prawnika

W piśmie z 4 lutego 2010 r. Zastępca Prokurator Okręgowej odniosła się do pisma interwencyjnego Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka z 27 stycznia 2010 r. w sprawie tymczasowo aresztowanego radcy prawnego Tomasza Tuczapskiego.

Więcej elektronicznych obrączek

Projekt ustawy o zmianie ustawy o wykonywaniu kary pozbawienia wolności poza zakładem karnym w systemie dozoru elektronicznego, przedłożony przez ministra sprawiedliwości został przyjęty przez Rząd.

Dotacje: uczelnie będą dodatkowe premiowane

Uczelnie, które ubiegają się o dodatkowe środki unijne na sfinansowanie studiów podyplomowych, będą dodatkowo premiowane za realizację kierunków technicznych.

Mniej inwestycji na rynku nieruchomości

Styczniowe dane dotyczące budownictwa mieszkaniowego nie potwierdziły pozytywnych tendencji w tej branży pod koniec ub. r.

REKLAMA

Mieszkaniówka: nie jest tak strasznie, jak podaje GUS

W styczniu liczba mieszkań oddanych do użytku była aż o 47,1 proc. niższa niż przed rokiem. Ale w ujęciu 12-miesięcznym spadek wynosi 13,3 proc.

Kasacja auta a spłata kredytu czy rat leasingowych

Jeżeli pojazd ulega kasacji lub kradzieży, to praktycznie kontynuujesz spłatę kredytu zgodnie z harmonogramem, zgłaszasz szkodę do zakładu ubezpieczeniowego i po otrzymaniu decyzji o kasacji, informujesz bank.

Kompendium wiedzy o logistyce. Wydanie IV

Logistykę pogardliwie określa się jako „sztukę przenoszenia rzeczy z miejsca na miejsce”. Logistyka nie ma takiego blasku sławy jak reklama czy strategia. Jej menedżerowie nie udzielają wywiadów w prasie biznesowej. Jednak bez logistyki żadna firma nie urosłaby powyżej kilkunastu – w porywach do kilkudziesięciu – klientów. Odpowiada ona za transport do klienta, jak również za przepływ w firmie surowców i półproduktów oraz za dostarczanie surowców w najbardziej odpowiednim dla produkcji czasie.

Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm

Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi. Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz. Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o swojej ofercie. Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami, poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat oszalał na punkcie tego medium.

REKLAMA

Koncepcje zarządzania

Książki o zarządzaniu dzielą się na dwie grupy. Pierwsza to poradniki, które miło się czyta w samolocie, ale trudno je zastosować w praktyce. Druga grupa to podręczniki, które trudno się czyta, ale za to otrzymujesz fachową wiedzę do wykorzystania w pracy. Ta książka należy do grupy drugiej, ale „puszcza oko” w kierunku książek z grupy pierwszej tzn. jest sporo list z punktorami i tabelek oraz niedużo stron dla każdej koncepcji (autorzy nie mają po prostu miejsca by brnąć w nudne szczegóły).

Zasady podatku i ewidencji VAT w 2010r.

Opracowanie w sposób praktyczny przedstawia podstawowe zagadnienia związane z rozliczaniem podatku od towarów i usług. Poradnik jest wprowadzeniem w podstawowe definicje i pojęcia podatku VAT - co ułatwia posługiwanie się ustawą i innymi aktami prawnymi dotyczącymi tego podatku, stanowi także uzupełnienie części praktycznej opracowania.  Tekst podzielony został na dwie zasadnicze części. Osobno zostały przedstawione zagadnienia dotyczące rozliczania podatku VAT w obrocie krajowym, a osobno problemy dotykające podatników dokonujących transakcji wewnątrzwspólnotowych. Zagadnienia zostały przestawione także w formie praktycznych przykładów.

CRM - Relacje z klientami

Książka stara się łagodzić niekorzystne zjawiska na rynku CRM, najpierw poprzez zdefiniowanie pojęcia i jego różnych składników, a następnie dostarczając przewodnika do efektywnego wdrożenia programu CRM. Jednocześnie służy jako źródło informacji, określające i przedstawiające kluczowe koncepcje CRM, a także jako praktyczny przewodnik ułatwiający wybór najlepszego sposobu zaadaptowania i wdrożenia własnego rozwiązania CRM. Książka przedstawia również typowe błędy i najczęstsze sukcesy, jakie stały się udziałem tych, którzy jako pierwsi zaczęli stosować CRM. Wcześniej jednak pomoże uporządkować posiadane wiadomości i zrozumieć różne funkcje pełnione przez CRM wraz z możliwymi kombinacjami.

Czas na e-biznes

Najlepszą rekomendacją tej książki jest sukces jej autora. W 2000 roku wydał on pierwszy numer magazynu CzasNaE-Biznes. Do dziś krąg odbiorców tego pisma poszerzył się ponad trzystukrotnie -- ze 150 do blisko 50 000 czytelników. Piotr Majewski doradza tysiącom Polaków, jak tworzyć rentowne serwisy internetowe. Wskazuje im nowe metody zarabiania przez sieć -- współpracę z dużymi serwisami www, e-mailing oraz prowadzenie pasaży i aukcji internetowych. W tej książce Majewski prezentuje solidną wiedzę o e-biznesie poszerzoną o wnioski zebrane przez setki ludzi, którzy skorzystali z jego doświadczenia... i nieźle na tym zarobili.

Od pomysłu do zysku. Jak spieniężyć innowacyjność

Kiedyś Twój rynek zapełni się konkurentami. Będziesz chciał się od nich odciąć: stworzyć niezrównany produkt i wkroczyć na niezajęty teren. Już teraz pomyśl, jak to zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomysły i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz ideę w gotowy produkt? I najważniejsze: jak wykorzystasz wartość handlową pomysłu i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej książce.

Jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów

Podatkowa księga przychodów i rozchodów, to najprostsza forma prowadzenia księgowości małej firmy. Jednak "najprostsza" nie znaczy w tym przypadku łatwa. Dlatego warto zapoznać się z zasadami prowadzenia tej księgi.

Jak prowadzić seminaria i warsztaty

Książka "Jak prowadzić seminaria i warsztaty" to podręcznik dla szkoleniowców, osób zapraszanych na seminaria w charakterze prelegentów i dla wszystkich tych, którzy chcą opanować umiejętność przedstawiania szerszemu audytorium swoich idei i koncepcji. Opisuje sprawdzone techniki zdobywania uwagi słuchaczy, utrzymywania ich zainteresowania i efektywnego przekazywania informacji. Przedstawia najlepsze sposoby omawiania tematów szkolenia, zadawania pytań jego uczestnikom i wykorzystywania materiałów dodatkowych, takich jak tablice oraz prezentacje.

Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania

Kim jest zatem menedżer nowej generacji? To człowiek o dużym zasobie wiedzy oraz wysokim poziomie inteligencji, zwłaszcza emocjonalnej i społecznej. Aspirując do roli przywódcy, powinien być dobrym organizatorem, wrażliwym na sytuację innych, czyli empatycznym. Czerpiąc wiedzę z najlepszych wzorców historycznych, musi wyprzedzać swój czas, patrząc daleko w przyszłość. Oczekuje się od niego niczym nieskrępowanej pomysłowości i kreatywności.

Skuteczna komunikacja w biznesie


Pracownicy którzy potrafią się umiejętnie komunikować, popełniają mniej błędów, rzadziej zdarzają im się nieporozumienia, generują mniej nieprzyjemnej atmosfery. Dzięki temu są bardziej wydajni. Ta książka o komunikacji w biznesie może być używana zarówno przez osoby z niewielkim doświadczeniem zawodowym czerpiące z niej podstawową wiedzę nt. niezbędnych umiejętności komunikacyjnych, jak i przez doświadczonych profesjonalistów chcących odświeżyć lub uzupełnić swoje umiejętności.

Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja

W książce "Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja" znajdziesz wszystko to, czego zabrakło w innych publikacjach dotyczących projektowania serwisów internetowych. Ideą jej autora było pokazanie całego procesu powstawania witryny: od wyznaczenia strategii, przez określenie profilu użytkowników, wybór najlepszej technologii, właściwe dokumentowanie działań, aż po aspekty prawne.

Skuteczne wdrażanie strategii

Dyrektorzy często świetnie wiedzą dokąd chcą zaprowadzić firmy na przestrzeni najbliższych dwóch lat. Kłopot w tym, że większość z nich nie ma pewności, że tam trafi. Pewność taką daje wdrażanie strategii poprzez projekty/inwestycje. To dzięki projektom powstają nowe produkty, usługi, systemy, nowe umiejętności, sojusze i mechanizmy realizacji zobowiązań względem klientów. Opisany w książce proces pozwoli ci prawidłowo wybierać projekty i skutecznie je realizować – zgodnie z przyjętą strategią.

Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą

Przedsiębiorcy i kandydaci na przedsiębiorców często podchodzą do książek z tej dziedziny z ogromną rezerwą. Uważają je za przedumane, za oderwane od rzeczywistości. Są one jednak wielką pomocą dla przedsiębiorcy. Dzięki informacjom w nich – książkach – zawartych mogą oni – przedsiębiorcy – zawczasu przewidzieć trudności i przygotować się na nie. Książki to pomoc, nie przeszkoda. Zwłaszcza takie jak ta, które przekazują nie tylko podają wiedzę fachową, ale też pokazują ją na przykładach firm.

Coaching

Jeśli tak, mamy dla Ciebie intratną propozycję zawodową- zostań coachem. Zarobki w tej doskonale rozwijającej się branży są wysokie, a popyt rośnie w oczach. Możesz wykonywać swój nowy zawód po godzinach albo ubiegać się o pracę na stanowisku coacha w dużej firmie. Jeśli ta propozycja Cię zainteresowała, prawdopodobnie masz do nas wiele pytań- odpowiedź na nie znajdziesz w tej książce.

Przełomowe innowacje

Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.

Kompendium wiedzy o społeczeństwie, państwie i prawie

Brak znajomości podstawowych pojęć z zakresu społeczeństwa, państwa, prawa, jako obywatele jesteśmy częścią czegoś czego nie rozumiemy. W takim wypadku – prędzej czy później – znajdzie się ktoś kto bez skrupułów wykorzysta naszą niewiedzę dla własnych korzyści. Może to być zawistny sąsiad, niedouczony pracownik administracji publicznej albo zwykły bandyta. Nie wolno ryzykować w ten sposób przyszłości i bezpieczeństwa swojego, swojej rodziny ani swojej firmy.

Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie

Problemy firm ze strategią biorą się z bałaganu intelektualnego. Średnio rozgarnięty menedżer jest w stanie wymienić 8-10 różnych strategii biznesowych. Dysponuje wieloma bardzo sensownymi pomysłami na rozwój firmy, ale nie umie podjąć decyzji który z nich jest najbardziej odpowiedni do jego firmy. Ta książka przedstawia najważniejsze współczesne koncepcje konkurencyjności i rozwoju przedsiębiorstwa. W kolejnych rozdziałach poznasz najważniejsze metody tworzenia i wyboru strategii.

Jak pisać dobre e-maile

Sprawna i skuteczna komunikacja to podstawa biznesu - niezależnie od tego, kto z kim się porozumiewa i na jakiej płaszczyźnie. A ponieważ poczta elektroniczna jest jednym z najczęściej wykorzystywanych środków przekazu informacji, warto umieć perfekcyjnie się posługiwać tym użytecznym narzędziem, aby skutecznie przekazywać właściwe komunikaty.

Finanse

Dla większości osób „finanse” kojarzą się ze światem giełdy, międzynarodowymi transakcjami i liczbą zer przyprawiającą o zawrót głowy. Jednak finanse to – od zawsze i przede wszystkim – sposób regulowania zależności między ludźmi, firmami, państwami. Strumienie pieniędzy pędzą w różnych kierunkach, co ma kluczowe znaczenie dla ilości pieniędzy lądującej w naszych portfelach. Takie całościowe podejście prezentują autorzy tej książki i dlatego wyróżnia się ona spośród wielu innych podręczników.

Analiza sprawozdań finansowych. Tom 1

Sprawozdanie finansowe firmy pozwala zrozumieć w jaki sposób zarabia ona pieniądze, czy jest to działanie trwałe na przyszłość i czy kadra zarządzająca ma na to wpływ. W Polsce stosuje się polski system tworzenia sprawozdań, w Unii obowiązuje system MSSF, a w Stanach – US GAAP. Znajomość tych systemów przydaje się w kontaktach biznesowych z zagranicznymi podmiotami np. przy kredytach, transakcjach, partnerstwach, zakupach i sprzedażach firm). Wszystkie trzy zostały opisane w książce.

Poradnik Ryczałtowca – 2011

W poradniku w sposób jasny i przejrzysty opisane zostały sytuacje i warunki, na jakich można wybrać ryczałt ewidencjonowany oraz wskazano kto nie może skorzystać z tej formy opodatkowania. Pozycja ta pozwala również na podjęcie decyzji, czy ryczałt ewidencjonowany jest właściwą formą opodatkowania. Wyjaśnione zostały przypadki, w których traci się prawo do ryczałtu oraz jaka jest wysokość obciążenia podatkowego, a więc według jakich stawek opodatkowane są poszczególne rodzaje działalności gospodarczej.

Mistrzowskie prezentacje

Spotkanie z klientem, zebranie działu, wystąpienie na konferencji tematycznej – wszędzie tam w prezentacji korzysta się ze slajdów i najczęściej są to slajdy źle zbudowane. Przeładowanie treścią, oklepane grafiki, brak elementów zapadających w pamięć – to główne błędy prelegentów. W tej książce autorzy pokazują, że można robić wspaniałe slajdy (a dzięki temu wspaniałe prezentacje) i że nie jest to trudne. Wystarczy trochę zapału i postępowanie zgodnie z opisanymi w tej książce zasadami.

Prawo pracy. 4 wydanie 2011

Prawo pracy nie powstało po to, by utrudnić komukolwiek życie. Jego celem jest stworzenie minimalnych warunków współpracy gospodarczej między ludźmi tak, aby zdobywanie środków do życia nie wiązało się z utratą ludzkiej godności, zdrowia, psychicznej równowagi. Warto je znać, aby nie dać się naciągnąć nieuczciwym pracownikom ani nieuczciwym pracodawcom.

Dotacje na e-biznes. Pozyskiwanie środków z UE w ramach PO IG 8.1

Dzięki członkostwu Polski w Unii Europejskiej prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie ma wreszcie możliwość uzyskania wsparcia z funduszy europejskich. Jeśli zamierzasz oferować swoje usługi w formie elektronicznej szerokiemu gronu odbiorców lub chcesz realizować w sieci projekt biznesowy, masz szansę pozyskać dotację z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG).

Jak zwyciężać w pracy. Przywództwo wyższego stopnia w praktyce

W wielu organizacjach menedżerowie są zmuszeni do oceniania i szeregowania pracowników. Wtedy zawsze ktoś jest ostatni, ktoś jest najgorszy. To niedobra motywacja, która niszczy atmosferę i pożera wiarę we własne siły. Na szczęście można inaczej oceniać pracowników. Do tego jest potrzebna zmiana w myśleniu o przywództwie i celach współpracy z podwładnymi. Bo naprawdę wszyscy mogą zwyciężać w pracy. Trzeba tylko stworzyć właściwe warunki.

Zarządzanie wartością klienta

Posiadanie rzeszy lojalnych klientów to upragniony cel każdego pracownika działu marketingu. Dlaczego? Bo lojalni klienci przynoszą regularny wpłaty, są tańsi w obsłudze, mogą płacić więcej niż zwykli klienci i polecają kupowane produkty znajomym… Jeśli tak sądzisz, to szybko wybij to sobie z głowy. Lojalność klientów nie jest tak prosta jak wygląda. Z tej książki dowiesz się na czym naprawdę polega lojalność i jak zdobyć ją skutecznie i z zyskiem dla firmy.

Jak zarządzać zespołem handlowym i przetrwać. Poradnik dla szefów sprzedaży i handlowców

Jeśli jesteś handlowcem lub szefem sprzedaży, to walczysz na linii frontu: przełożeni uważnie Cię obserwują, a współpracownicy nieustannie podnoszą poprzeczkę rywalizacji. Twoim zadaniem jest dopilnowanie wszystkiego: musisz realizować plany sprzedaży, radzić sobie z klientami i kolegami, a czasami także zarządzać zespołem. Nie możesz dać się zaskoczyć: sytuacja zmienia się szybko, a wygrywa ten, kto potrafi przetrwać.

Finanse dla niefinansistów

Kiedy menedżerowie i przedsiębiorcy orientują się, jak bardzo potrzebują wiedzy o finansach? Stracić pieniądze można na tysiąc sposobów, czasami nawet o tym nie wiedząc. Niniejszy elementarz wiedzy o finansach nie uchroni Cię przed złymi decyzjami finansowymi, jednak uświadomi Ci, że w wielu sytuacjach masz do wyboru więcej niż jedną opcję.

Marketing i public relations w małej firmie

Prowadząc firmę, trzeba stale pamiętać o tym, że warunkiem jej sukcesu jest tworzenie i podtrzymywanie właściwych relacji z otoczeniem rynkowym --klientami, dostawcami, a nawet... konkurencją. Skorzystaj z rad swojego działu wiedzy i doświadczenia -- wypłyń na szerokie wody biznesu.

Dokumentacja biegłego rewidenta z badania sprawozdań finansowych

Jeśli jesteś biegłym rewidentem, ta książka to twoje narzędzie pracy. Jeśli natomiast jesteś kierownikiem działu finansów, to będzie twój podręcznik dobrych praktyk w zakresie przygotowywania sprawozdań finansowych. Dzięki zawartym w książce szablonom dokumentów oraz wskazówkom z praktyki rewidenckiej wizyta zewnętrznego kontrolera – np. z okazji due dilligence pod planowane wejście inwestora – uwolni cię od stresującego ucisku w żołądku i rąk trzęsących się od nadmiaru kofeiny.

Zarządzanie. Kanony i trendy


Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.

Zarządzanie wartością projektów

W każdej firmie realizuje się wiele projektów, więc i tobie przypadnie ten zaszczyt. Na początku będziesz brać udział w czyimś projekcie. Zrealizujesz zadanie o X, zdobędziesz informacje o Y, skoczysz po chrupiące bułeczki na stację benzynową podczas nocnego maratonu zszywania kopii raportu. Wreszcie przyjdzie ten moment, gdy samodzielnie zaczniesz składać swój projekt. Ta książka pomoże ci wtedy ogarnąć finansową stronę projektu tak, aby sprawnie uzyskać na niego fundusze i zgodę na start.

Fundacje Stowarzyszenia. Funkcjonowanie i opodatkowanie

Niniejsze opracowanie stanowi omówienie - pod kątem prawnym, podatkowym i rachunkowym - problematyki funcjonowania fundacji oraz stowarzyszeń. Są to formy prawne organizacji pozarządowych, które zdecydowanie najczęściej występują w obrocie społeczno - gospodarczym. Przede wszystkim przedstawiono tu podstawowe zasady i procedury zakładania fundacji i stowarzyszeń wraz ze wskazaniem praktycznych elementów przedmiotowej tematyki, w tym określenie możliwości fundacji i stowarzyszeń w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej.
Załączone zostały przykładowe wzory podstawowych dokumentów i aktów wewnętrznych wykorzystywanych w fundacjach i stowarzyszeniach.
W związku z faktem, że przedmiotowa publikacja nie stanowi wyczerpującego omówienia rzeczonej problematyki, wskazano również podstawowe źródła prawa regulujące wskazaną tematykę.

Psychologia zarządzania w organizacji

Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.

Private asset & Wealth management


Przeciętnemu Polakowi nie jest potrzebna wiedza na temat funduszy luksemburskich, obligacji śmierci lub obligacji katastrofalnych. Ale dla fanów wiedzy, pytań, odpowiedzi i porad, to świetna okazja do poszerzenia horyzontów. Zobaczyć jak ludzie zarabiają pieniądze w sposób o jakim nam się nie śniło to znaczy odkryć nowy sposób myślenia, działania, patrzenia na świat. Porzucić ograniczenia i wejść na nowe ścieżki. To bardzo inspirująca lektura.

Zatrudnianie po znajomości. Kapitał społeczny na rynku

Czy opłaca się zatrudniać znajomych? Czy opłaca się szukać pracy u znajomych? Odpowiedź jest w zasadzie oczywista: tak! Przecież znajomy to ktoś kogo znasz, kogo lubisz i z kim łatwiej się dogadać niż z obcym, prawda? Cóż, i tak, i nie. Polscy przedsiębiorcy pochodzą bowiem z dystansem do zatrudniania rodziny i znajomych. Z tej książki dowiesz się z niej jak zaprezentować się znajomemu i na co uważać w pracy u znajomego. Książka zawiera oryginalne fragmenty rozmów Autora z przedsiębiorcami.

Odkryć zarządzanie

Menedżerowie lubią zdobywać wiedzę przez książki i artykuły. Jednak wybór jest duży, a czas możliwy do przeznaczenia na poszukiwanie wartościowej lektury – ograniczony. Z pomocą przychodzą więc tak zwane książki zbiorcze, które przedstawiają kilka koncepcji i narzędzi za jednym zamachem. Ważny jest wtedy wybór ciekawych a jednocześnie przydatnych treści – tak jak zrobiła to autorka tej książki.

Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów

Jak sprawić, żeby Twoi podwładni wykonywali swoje obowiązki z zaangażowaniem? Co najsilniej motywuje Polaków? Jak przygotować i wdrożyć skuteczny plan motywacyjny? Które teorie motywowania sprawdziły się w praktyce? Autorzy tego praktycznego podręcznika odpowiadają na wszystkie wątpliwości w kwestii motywowania - takie, które każdy menedżer chciałby wyrazić, choć nie zawsze wie, kto mógłby mu je wyjaśnić.

Etykieta w biznesie

Zapewne niejedno wiesz już o profesjonalnym kształtowaniu własnego wizerunku. I zdajesz sobie sprawę, że Twoje dobre imię to kapitał, którego nigdy nie powinieneś stracić. Opinia osoby dobrze wychowanej działa jak pozytywna aura otaczająca Twoje biurko. "W uprzejmości jest wdzięk i korzyść" -mawiał Eurypides. I mimo że kindersztuba stosowana pozornie nie kosztuje zbyt wiele, tak naprawdę jest bezcenna!

Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne

Tego typu podręczniki świetnie nadają się do sprawdzania stanu swojej wiedzy oraz do odkurzenia wiadomości ze studiów. Przy okazji można odkryć ciekawostki, które umykają w codziennej pracy, albo też zainspirować się do podjęcia nowych, zyskownych działań. Nowoczesna rachunkowość jest bowiem uniwersalnym językiem zarządu, dyrektorów i inwestorów – oprócz tradycyjnych liczb i wzorów korzysta też z kart wyników, strategicznych analiz oraz narzędzi komunikacji z otoczeniem firmy.

Psychologia coachingu

Ta książka jest przydatnym źródłem wielu teorii psychologicznych związanych z coachingiem i rozwojem. Znajdziesz w niej także kilkanaście ćwiczeń, które umożliwią odkrywanie siebie, analizę problemów, poszukiwanie rozwiązań oraz zmianę zachowań. Autorzy widzą coaching – i przedstawiają go czytelnikom – jako narzędzie zdobywania wiedzy i inspiracji z przeszłości. To co już się stało nie jest warte naprawiania. Liczy się przyszłość.

Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie turystycznym

W dzisiejszej gospodarce przedsiębiorstwa turystyczne (hotele, jadłodajnie, obiekty rekreacyjne, sklepy z pamiątkami) nie mogą opierać się wyłącznie na międzypokoleniowej wiedzy jak skutecznie prowadzić biznes. Potrzebna jest wiedza fachowa z zakresu finansów m.in. o dokumentacji finansowej, planowania przepływów pieniężnych, podatków, należności. Jest to ważne do uzyskania kredytu, dotacji unijnej oraz po prostu – do wyjścia na swoje.

Początkujący menedżer

"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia zasady zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez konieczności uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i wypracować sobie własny styl zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z personelem, motywować pracowników i postępować z osobami zachowującymi się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy swoich podwładnych i ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie ze stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.

REKLAMA