REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji firm, marek produktów oraz usług w Internecie. Poprzez pozycjonowanie możemy osiągnąć wiele celów, od zwiększenia liczby klientów po poprawienie wizerunku firmy w Internecie.

Każdemu z tych celów powinna być podporządkowana odpowiednia strategia działań. Jaki przyjąć kierunek działań SEO, aby osiągnąć wzrost sprzedaży, a jaki dla poprawienia prestiżu firmy w sieci, próbuje objaśnić niniejszy artykuł.

REKLAMA

Pozycjonowanie (SEO) - na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa mająca na celu podniesienie pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, wpisywane w pole zapytania wyszukiwarki. Inaczej - pozycjonowanie strony w wyszukiwarce to szereg działań, mających doprowadzić do wypromowania danej firmy czy marki w Internecie. Skuteczność tych działań będzie mierzona pozycją strony internetowej w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe bezpośrednio związane z profilem działalności firmy. Ogólnie mówiąc, pozycjonowanie w głównej mierze polega na "przekonaniu" wyszukiwarki, że dana firma jest godna zaufania, a przez to warta uwzględnienia - jeśli nie na pierwszej, to na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Działania zmierzające do wypromowania strony w wyszukiwarce nie ograniczają się tylko zbudowania sieci linków prowadzących do strony. W zakres tych czynności wchodzi także optymalizacja kodu strony pod kątem wyszukiwarek, wyznaczenie optymalnych fraz kluczowych, korekta tekstów na stronie pod kątem SEO (SEO Copywriting), poprawne oznaczenie plików graficznych i video, poprawa funkcjonalności strony oraz wiele innych, pomniejszych czynności.

Jak zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www >>

Strategia SEO - wzrost sprzedaży

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Poprzez zastosowanie wielu strategii SEO, firmy mogą osiągać różne cele biznesowe i marketingowe. Taki cel musi być każdorazowo przemyślany, dostosowany do wielkości firmy, fazy jej rozwoju, kanałów pozyskiwania klientów, prestiżu oraz pomniejszych celów marketingowych i PR stawianych sobie przez firmę w danym okresie czasu i wedle jej możliwości finansowych.

REKLAMA

Jednym z głównych celów pozycjonowania strony firmowej dla większości firm jest zwiększenie sprzedaży poprzez zdobycie nowej liczby klientów. W przypadku takiego celu postawionego przez firmę agencji interaktywnej, strategia SEO musi być od początku projektowana zgodnie z takim założeniem. W przypadku strategii SEO sprzedażowej, frazy kluczowe muszą być bardzo dokładnie przemyślane. Powinny wynikać nie tylko z profilu działalności firmy - profesjonalnego nazywania produktów i usług, ale także potocznego określania ich przez internautów. W przypadku strategii SEO sprzedażowej, małe firmy powinny się skupić na frazach mniej ogólnych. Nie warto doradzać nowo powstałej firmie w Poznaniu, świadczącej usługi z zakresu doradztwa kredytowego, aby podjęła pozycjonowanie na takie frazy ogólne jak „kredyty”. Wejście do TOP10 w tym wypadku kosztowałoby zapewnie więcej, niż wieloletni budżet reklamowy tej firmy. W wielu tego typu przypadkach, jeśli chodzi o strategię SEO, która ma na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży, warto zastosować pozycjonowanie szerokie tzw. long tail (o tym czytaj poniżej).

W przypadku pozycjonowania pod kątem zwiększenia sprzedaży, bardzo duże znaczenie ma właściwa prezentacja w wyszukiwarkach (metatagi oraz tytuł strony). To ze słowami zawartymi w tytule oraz tagu description, w pierwszej kolejności spotyka się potencjalny klient. W wielu przypadkach te kilka słów decyduje o tym, czy internauta wejdzie na naszą stronę, czy też stronę konkurencji. Wiele osób jest zdania, że klient w Internecie postępuje bardziej racjonalnie niż w klasycznym sklepie. Nic bardziej mylnego. Wydaje się, że ze względu na charakter Internetu (szybkość i dynamika), internauta jeszcze bardziej kieruje się emocjami niż tradycyjny klient. Toteż w metatagach w SEO sprzedażowym nie należy rezygnować z emocji. Emocje w SEO sprzedażowym to sine qua non skutecznego działania (zob. http://www.seomoz.org/ugc/seo-emotion). Optymalny tekst mający wywołać pozytywne emocje, powinien powstać przy współudziale psychologów społecznych, którzy najlepiej wiedzą jak zmotywować emocjonalnie człowieka do działania. W przypadku firm, które zaimplementowały profesjonalne SEO sprzedażowe, teksty w metatagach nie różnią się zbytnio od klasycznych sloganów reklamowych.

Podstawy promocji firm w Internecie >>

Istotą pozycjonowania zawsze jest liczba linków prowadzących do naszej strony. To główny argument brany pod uwagę przez algorytm wyszukiwarek podczas ustalania pozycji strony w rezultatach wyszukiwania. W przypadku sprzedażowego SEO, jakość tych linków nie ma aż takiego znaczenia jak w SEO wizerunkowym - bardziej liczy się ich ilość. Większa ilość linków warunkowana jest przede wszystkim arsenałem fraz pozycjonowanych. W SEO sprzedażowym tych fraz przeważnie jest o wiele więcej niż w SEO wizerunkowym. Choć oczywiście niedopuszczalne jest posiłkowanie się działaniami niezgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek.

Wariant strategii sprzedażowej SEO - pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie „long tail” to pozycjonowanie strony firmowej na frazy wielowyrazowe (np. „mechanik samochodowy Poznań Ławica”, „specyfiki kulturystyczne z dodatkami mikroelementów”). Optymalnym rozwiązaniem w przypadku pozycjonowania „long tail” jest pozycjonowanie na frazy będące kombinacjami słów bezpośrednio związanych z usługami i produktami firmy. Pozycjonowanie long tail jest bardzo efektywne w przypadku firm, dla którym Internet jest jedynym lub jednym z najważniejszych kanałów pozyskiwania nowych klientów. W przypadku sklepów internetowych i firm usługowych pozycjonowanie „long tail” przynosi najlepsze rezultaty.

Prowadząc, dajmy na to, sklep internetowy z telewizorami plazmowymi, przy małym asortymencie lepiej jest zastosować pozycjonowanie „long tail”. Na podstawie doświadczenia możemy stwierdzić, że pozycjonowanie łączne na dwie frazy „telewizor Panasonic” oraz „telewizor plazmowy Panasonic TX-P46G30E" przyniesie lepsze efekty sprzedażowe, niż pozycjonowanie na ogólną frazę „telewizor” czy „telewizory”. Obserwując zachowania internautów, można wywnioskować, że użytkownicy wpisujący ogólną frazę kluczową w wyszukiwarce, już po chwili doprecyzowują swoje poszukiwania (lub wybierają podpowiedź wyszukiwarki). Dzieje się tak dlatego, że przy wyszukiwaniu za pomocą fraz ogólnych, internauta otrzymuje zbyt wiele podobnych wyników wyszukiwania - a tym samym ogromną liczbę produktów. Ten chaos i szum informacyjny zmusza go do poszukiwania konkretnego modelu. Często internauci poszukują także konkretnych produktów (za pomocą opcji „kopiuj - wklej”).

Pozycjonowanie „long tail” przynosi także dobre efekty w przypadku firm usługowych. Można wskazać, że firmowa strona internetowa zakładu mechanicznego (np. z Wrocławia) ma sumarycznie więcej wejść z takich fraz jak „dobry mechanik we Wrocławiu”, „mechanik we Wrocławiu na Bielanach” niż z frazy ogólnej „mechanik Wrocław”.

Pozycjonowanie „long tail” to również znakomite rozwiązanie dla firm usługowych, których profesjonalna nazwa usługi jest słabo znana szerokiej grupie odbiorców. Na przykład: „pozycjonowanie”. Szerokie grono klientów nie zna tego fachowego terminu określającego działania mające na celu podwyższenie firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Można przypuszczać, że część właścicieli małych i średnich firm będzie poszukiwało agencji reklamowej w tym celu posługując się takimi zwrotami jak "umieszczenie strony wysoko w wyszukiwarce", „podwyższenie pozycji strony w Google”, itp. Podobnie jak w przypadku specyfików i chemikaliów - mało który z internautów, poszukując firmy zwalczającej insekty i szkodniki za pomocą substancji chemicznych, będzie posługiwało się frazą „fumigacja”. Zapewne byłaby to jedynie wąska grupa fachowców.

Eksperci wskazują, że strategię SEO sprzedażową warto połączyć z kampanią linków sponsorowanych AdWords. Dobre zsynchronizowanie obu tych kampanii daje rewelacyjne efekty w zakresie wzrostu sprzedaży.

 

Strategia SEO - prestiż i poprawa wizerunku firmy w Internecie

Strategia SEO wizerunkowa ma za cel wywindowanie strony firmowej klienta do TOP5 na kilka ogólnych fraz kluczowych. Nie da się ukryć, że obecność strony w wynikach wyszukiwania obok największych potentatów w branży, skutecznie podnosi jej prestiż oraz buduje jej wizerunek jako solidnej i sprawdzonej firmy. Strategia SEO wizerunkowa w większości obszarów ogólnych fraz kluczowych zarezerwowana jest dla dużych firm. Wiąże się to z kosztami, jakie potrzebne są do osiągnięcia pozycji w TOP5 dla fraz ogólnych, bardzo konkurencyjnych. Eksperci szacują, że na przykład wejście do TOP3 w przypadku takich ogólnych fraz jak „kredyty” czy „ubezpieczenia”, wiąże się z inwestycją rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych oraz długim okresem wytężonej pracy.

Strategia SEO mająca za zadanie osiągnięcie celów bardziej związanych z PR, niż z klasycznym marketingiem, musi być od początku do końca zaplanowana i realizowana pod tym kątem. Taka strategia SEO musi się skoncentrować na kilku ogólnych frazach, najbardziej istotnych z punktu widzenia wizerunku firmy. Pod tym kątem musi być również zoptymalizowana strona www.

Tak jak w przypadku SEO sprzedażowego, istotą pozycjonowania jest zbudowanie bazy wartościowych linków związanych z frazami ogólnymi. W przypadku SEO wizerunkowego, warto pokusić się o pozyskanie linków bardziej wartościowych niż te w przypadku SEO sprzedażowego. Tutaj priorytetem jest jakość. W świetle działań popularnej wyszukiwarki Google, które dotyczą jakości wyników wyszukiwania (m.in. eliminowanie farm treści), już na wstępie całej kamapnii SEO warto czuwać nad każdym linkiem prowadzącym do naszej strony. Największą moc będą miały linki prowadzące z uznanych przez Internautów i wyszukiwarki portali branżowych. Jeśli linki z katalogów, to tylko z tych moderowanych, jeśli fora i blogi, to tylko te moderowane i tematycznie związane z profilem działalności firmy.

W przypadku strategii SEO wizerunkowej bardzo ważne znaczenie ma profesjonalny SEO copywriting. Teksty na stronie muszą być na wysokim poziomie, a jednocześnie spełniać wszystkie wymagania pod kątem pozycjonowania. Teksty muszą być napisane z subtelnym wyczuciem, profesjonalnie i z zachowaniem pewnych reguł e-marketingu. W innym przypadku pisanie tekstów ewidentnie pod SEO (czyli z dużą ilością powtórzeń fraz kluczowych) będzie psuło wizerunek firmy.

W przypadku SEO wizerunkowego należy także inaczej opisać tytuł strony oraz tag description. Większość międzynarodowych korporacji w description umieszcza tekst typu: „światowy lider w zakresie produkcji materiałów...”, „największy w branży zakład przetwórstwa...”. Teksty mają epatować potęgą i osiągnięciami firmy, określać jej zakres działania, technologie stosowane w produkcji, itp.

Łączenie strategii SEO

W większości przypadków łączenie tych obu strategii SEO jest dobrym rozwiązaniem, aczkolwiek pochłania znaczne nakłady finansowe. Warto pamiętać, że inwestowanie w kosztowne SEO wizerunkowe dla firm, które poprzez Internet chcą zdobyć nowym klientów, jest bezzasadne. Z kolei zaś prowadzenie SEO sprzedażowego dla firm, dla których Internet nie odgrywa dużej roli w sprzedaży, jest pozbawione sensu.

Z drugiej strony, istnieją branże, w których łączenie tych strategii jest konieczne. Dla wielu firm pozycjonowanie na frazy ogólne to nie tylko prestiż i pewien rodzaj internetowego PR, ale i konieczność. Pozycjonowanie na ogólne frazy ma sens w przypadku firm, kiedy jej znalezienie związane jest tylko z jedną lub dwoma frazami (na przykład producent schodów). Takie firmy będą musiały przystąpić do kosztownego „wyścigu zbrojeń”, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce, pomimo olbrzymiej konkurencji w zakresie ogólnych fraz kluczowych, wciąż jest jedną z bardziej efektywnych form promocji firmy w Internecie. Stosunek poniesionych kosztów do wyników jest tutaj zaskakująco satysfakcjonujący. Dzięki dobrze opracowanej strategii SEO, firmy mogą osiągać różne cele. Właściwe określenie tych celów pomoże agencji przygotować optymalną strategię SEO, dostosowaną do możliwości finansowych firmy. Czasem lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na wzroście sprzedaży niż wdawanie się w prestiżowy, a przez to bardzo kosztowny wyścig o wysoką pozycję z międzynarodowymi koncernami o praktycznie nieograniczonych budżetach reklamowych.

Należy jednak pamiętać, że niezależnie od celów postawionych agencji interaktywnej w zakresie SEO, zastosowana strategia musi korespondować z ogólną strategią marketingową i PR firmy. Dobra współpraca pomiędzy działem marketingu, PR, a agencją jest tutaj podstawowym czynnikiem decydującym o odniesieniu sukcesu.

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA