Kategorie

Pozycjonowanie stron www to efektywny sposób promocji firmy

Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach to jeden z najbardziej efektywnych sposobów promocji firm, marek produktów oraz usług w Internecie. Poprzez pozycjonowanie możemy osiągnąć wiele celów, od zwiększenia liczby klientów po poprawienie wizerunku firmy w Internecie.

Każdemu z tych celów powinna być podporządkowana odpowiednia strategia działań. Jaki przyjąć kierunek działań SEO, aby osiągnąć wzrost sprzedaży, a jaki dla poprawienia prestiżu firmy w sieci, próbuje objaśnić niniejszy artykuł.

Pozycjonowanie (SEO) - na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to usługa mająca na celu podniesienie pozycji strony firmowej w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe, wpisywane w pole zapytania wyszukiwarki. Inaczej - pozycjonowanie strony w wyszukiwarce to szereg działań, mających doprowadzić do wypromowania danej firmy czy marki w Internecie. Skuteczność tych działań będzie mierzona pozycją strony internetowej w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe bezpośrednio związane z profilem działalności firmy. Ogólnie mówiąc, pozycjonowanie w głównej mierze polega na "przekonaniu" wyszukiwarki, że dana firma jest godna zaufania, a przez to warta uwzględnienia - jeśli nie na pierwszej, to na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Działania zmierzające do wypromowania strony w wyszukiwarce nie ograniczają się tylko zbudowania sieci linków prowadzących do strony. W zakres tych czynności wchodzi także optymalizacja kodu strony pod kątem wyszukiwarek, wyznaczenie optymalnych fraz kluczowych, korekta tekstów na stronie pod kątem SEO (SEO Copywriting), poprawne oznaczenie plików graficznych i video, poprawa funkcjonalności strony oraz wiele innych, pomniejszych czynności.

Jak zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www >>

Strategia SEO - wzrost sprzedaży

Poprzez zastosowanie wielu strategii SEO, firmy mogą osiągać różne cele biznesowe i marketingowe. Taki cel musi być każdorazowo przemyślany, dostosowany do wielkości firmy, fazy jej rozwoju, kanałów pozyskiwania klientów, prestiżu oraz pomniejszych celów marketingowych i PR stawianych sobie przez firmę w danym okresie czasu i wedle jej możliwości finansowych.

Jednym z głównych celów pozycjonowania strony firmowej dla większości firm jest zwiększenie sprzedaży poprzez zdobycie nowej liczby klientów. W przypadku takiego celu postawionego przez firmę agencji interaktywnej, strategia SEO musi być od początku projektowana zgodnie z takim założeniem. W przypadku strategii SEO sprzedażowej, frazy kluczowe muszą być bardzo dokładnie przemyślane. Powinny wynikać nie tylko z profilu działalności firmy - profesjonalnego nazywania produktów i usług, ale także potocznego określania ich przez internautów. W przypadku strategii SEO sprzedażowej, małe firmy powinny się skupić na frazach mniej ogólnych. Nie warto doradzać nowo powstałej firmie w Poznaniu, świadczącej usługi z zakresu doradztwa kredytowego, aby podjęła pozycjonowanie na takie frazy ogólne jak „kredyty”. Wejście do TOP10 w tym wypadku kosztowałoby zapewnie więcej, niż wieloletni budżet reklamowy tej firmy. W wielu tego typu przypadkach, jeśli chodzi o strategię SEO, która ma na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży, warto zastosować pozycjonowanie szerokie tzw. long tail (o tym czytaj poniżej).

W przypadku pozycjonowania pod kątem zwiększenia sprzedaży, bardzo duże znaczenie ma właściwa prezentacja w wyszukiwarkach (metatagi oraz tytuł strony). To ze słowami zawartymi w tytule oraz tagu description, w pierwszej kolejności spotyka się potencjalny klient. W wielu przypadkach te kilka słów decyduje o tym, czy internauta wejdzie na naszą stronę, czy też stronę konkurencji. Wiele osób jest zdania, że klient w Internecie postępuje bardziej racjonalnie niż w klasycznym sklepie. Nic bardziej mylnego. Wydaje się, że ze względu na charakter Internetu (szybkość i dynamika), internauta jeszcze bardziej kieruje się emocjami niż tradycyjny klient. Toteż w metatagach w SEO sprzedażowym nie należy rezygnować z emocji. Emocje w SEO sprzedażowym to sine qua non skutecznego działania (zob. http://www.seomoz.org/ugc/seo-emotion). Optymalny tekst mający wywołać pozytywne emocje, powinien powstać przy współudziale psychologów społecznych, którzy najlepiej wiedzą jak zmotywować emocjonalnie człowieka do działania. W przypadku firm, które zaimplementowały profesjonalne SEO sprzedażowe, teksty w metatagach nie różnią się zbytnio od klasycznych sloganów reklamowych.

Podstawy promocji firm w Internecie >>

Istotą pozycjonowania zawsze jest liczba linków prowadzących do naszej strony. To główny argument brany pod uwagę przez algorytm wyszukiwarek podczas ustalania pozycji strony w rezultatach wyszukiwania. W przypadku sprzedażowego SEO, jakość tych linków nie ma aż takiego znaczenia jak w SEO wizerunkowym - bardziej liczy się ich ilość. Większa ilość linków warunkowana jest przede wszystkim arsenałem fraz pozycjonowanych. W SEO sprzedażowym tych fraz przeważnie jest o wiele więcej niż w SEO wizerunkowym. Choć oczywiście niedopuszczalne jest posiłkowanie się działaniami niezgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek.

Wariant strategii sprzedażowej SEO - pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie „long tail” to pozycjonowanie strony firmowej na frazy wielowyrazowe (np. „mechanik samochodowy Poznań Ławica”, „specyfiki kulturystyczne z dodatkami mikroelementów”). Optymalnym rozwiązaniem w przypadku pozycjonowania „long tail” jest pozycjonowanie na frazy będące kombinacjami słów bezpośrednio związanych z usługami i produktami firmy. Pozycjonowanie long tail jest bardzo efektywne w przypadku firm, dla którym Internet jest jedynym lub jednym z najważniejszych kanałów pozyskiwania nowych klientów. W przypadku sklepów internetowych i firm usługowych pozycjonowanie „long tail” przynosi najlepsze rezultaty.

Prowadząc, dajmy na to, sklep internetowy z telewizorami plazmowymi, przy małym asortymencie lepiej jest zastosować pozycjonowanie „long tail”. Na podstawie doświadczenia możemy stwierdzić, że pozycjonowanie łączne na dwie frazy „telewizor Panasonic” oraz „telewizor plazmowy Panasonic TX-P46G30E" przyniesie lepsze efekty sprzedażowe, niż pozycjonowanie na ogólną frazę „telewizor” czy „telewizory”. Obserwując zachowania internautów, można wywnioskować, że użytkownicy wpisujący ogólną frazę kluczową w wyszukiwarce, już po chwili doprecyzowują swoje poszukiwania (lub wybierają podpowiedź wyszukiwarki). Dzieje się tak dlatego, że przy wyszukiwaniu za pomocą fraz ogólnych, internauta otrzymuje zbyt wiele podobnych wyników wyszukiwania - a tym samym ogromną liczbę produktów. Ten chaos i szum informacyjny zmusza go do poszukiwania konkretnego modelu. Często internauci poszukują także konkretnych produktów (za pomocą opcji „kopiuj - wklej”).

Pozycjonowanie „long tail” przynosi także dobre efekty w przypadku firm usługowych. Można wskazać, że firmowa strona internetowa zakładu mechanicznego (np. z Wrocławia) ma sumarycznie więcej wejść z takich fraz jak „dobry mechanik we Wrocławiu”, „mechanik we Wrocławiu na Bielanach” niż z frazy ogólnej „mechanik Wrocław”.

Pozycjonowanie „long tail” to również znakomite rozwiązanie dla firm usługowych, których profesjonalna nazwa usługi jest słabo znana szerokiej grupie odbiorców. Na przykład: „pozycjonowanie”. Szerokie grono klientów nie zna tego fachowego terminu określającego działania mające na celu podwyższenie firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Można przypuszczać, że część właścicieli małych i średnich firm będzie poszukiwało agencji reklamowej w tym celu posługując się takimi zwrotami jak "umieszczenie strony wysoko w wyszukiwarce", „podwyższenie pozycji strony w Google”, itp. Podobnie jak w przypadku specyfików i chemikaliów - mało który z internautów, poszukując firmy zwalczającej insekty i szkodniki za pomocą substancji chemicznych, będzie posługiwało się frazą „fumigacja”. Zapewne byłaby to jedynie wąska grupa fachowców.

Eksperci wskazują, że strategię SEO sprzedażową warto połączyć z kampanią linków sponsorowanych AdWords. Dobre zsynchronizowanie obu tych kampanii daje rewelacyjne efekty w zakresie wzrostu sprzedaży.

 

Strategia SEO - prestiż i poprawa wizerunku firmy w Internecie

Strategia SEO wizerunkowa ma za cel wywindowanie strony firmowej klienta do TOP5 na kilka ogólnych fraz kluczowych. Nie da się ukryć, że obecność strony w wynikach wyszukiwania obok największych potentatów w branży, skutecznie podnosi jej prestiż oraz buduje jej wizerunek jako solidnej i sprawdzonej firmy. Strategia SEO wizerunkowa w większości obszarów ogólnych fraz kluczowych zarezerwowana jest dla dużych firm. Wiąże się to z kosztami, jakie potrzebne są do osiągnięcia pozycji w TOP5 dla fraz ogólnych, bardzo konkurencyjnych. Eksperci szacują, że na przykład wejście do TOP3 w przypadku takich ogólnych fraz jak „kredyty” czy „ubezpieczenia”, wiąże się z inwestycją rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych oraz długim okresem wytężonej pracy.

Strategia SEO mająca za zadanie osiągnięcie celów bardziej związanych z PR, niż z klasycznym marketingiem, musi być od początku do końca zaplanowana i realizowana pod tym kątem. Taka strategia SEO musi się skoncentrować na kilku ogólnych frazach, najbardziej istotnych z punktu widzenia wizerunku firmy. Pod tym kątem musi być również zoptymalizowana strona www.

Tak jak w przypadku SEO sprzedażowego, istotą pozycjonowania jest zbudowanie bazy wartościowych linków związanych z frazami ogólnymi. W przypadku SEO wizerunkowego, warto pokusić się o pozyskanie linków bardziej wartościowych niż te w przypadku SEO sprzedażowego. Tutaj priorytetem jest jakość. W świetle działań popularnej wyszukiwarki Google, które dotyczą jakości wyników wyszukiwania (m.in. eliminowanie farm treści), już na wstępie całej kamapnii SEO warto czuwać nad każdym linkiem prowadzącym do naszej strony. Największą moc będą miały linki prowadzące z uznanych przez Internautów i wyszukiwarki portali branżowych. Jeśli linki z katalogów, to tylko z tych moderowanych, jeśli fora i blogi, to tylko te moderowane i tematycznie związane z profilem działalności firmy.

W przypadku strategii SEO wizerunkowej bardzo ważne znaczenie ma profesjonalny SEO copywriting. Teksty na stronie muszą być na wysokim poziomie, a jednocześnie spełniać wszystkie wymagania pod kątem pozycjonowania. Teksty muszą być napisane z subtelnym wyczuciem, profesjonalnie i z zachowaniem pewnych reguł e-marketingu. W innym przypadku pisanie tekstów ewidentnie pod SEO (czyli z dużą ilością powtórzeń fraz kluczowych) będzie psuło wizerunek firmy.

W przypadku SEO wizerunkowego należy także inaczej opisać tytuł strony oraz tag description. Większość międzynarodowych korporacji w description umieszcza tekst typu: „światowy lider w zakresie produkcji materiałów...”, „największy w branży zakład przetwórstwa...”. Teksty mają epatować potęgą i osiągnięciami firmy, określać jej zakres działania, technologie stosowane w produkcji, itp.

Łączenie strategii SEO

W większości przypadków łączenie tych obu strategii SEO jest dobrym rozwiązaniem, aczkolwiek pochłania znaczne nakłady finansowe. Warto pamiętać, że inwestowanie w kosztowne SEO wizerunkowe dla firm, które poprzez Internet chcą zdobyć nowym klientów, jest bezzasadne. Z kolei zaś prowadzenie SEO sprzedażowego dla firm, dla których Internet nie odgrywa dużej roli w sprzedaży, jest pozbawione sensu.

Z drugiej strony, istnieją branże, w których łączenie tych strategii jest konieczne. Dla wielu firm pozycjonowanie na frazy ogólne to nie tylko prestiż i pewien rodzaj internetowego PR, ale i konieczność. Pozycjonowanie na ogólne frazy ma sens w przypadku firm, kiedy jej znalezienie związane jest tylko z jedną lub dwoma frazami (na przykład producent schodów). Takie firmy będą musiały przystąpić do kosztownego „wyścigu zbrojeń”, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce, pomimo olbrzymiej konkurencji w zakresie ogólnych fraz kluczowych, wciąż jest jedną z bardziej efektywnych form promocji firmy w Internecie. Stosunek poniesionych kosztów do wyników jest tutaj zaskakująco satysfakcjonujący. Dzięki dobrze opracowanej strategii SEO, firmy mogą osiągać różne cele. Właściwe określenie tych celów pomoże agencji przygotować optymalną strategię SEO, dostosowaną do możliwości finansowych firmy. Czasem lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na wzroście sprzedaży niż wdawanie się w prestiżowy, a przez to bardzo kosztowny wyścig o wysoką pozycję z międzynarodowymi koncernami o praktycznie nieograniczonych budżetach reklamowych.

Należy jednak pamiętać, że niezależnie od celów postawionych agencji interaktywnej w zakresie SEO, zastosowana strategia musi korespondować z ogólną strategią marketingową i PR firmy. Dobra współpraca pomiędzy działem marketingu, PR, a agencją jest tutaj podstawowym czynnikiem decydującym o odniesieniu sukcesu.

 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po naszą publikację
VAT w e-commerce od 1 lipca 2021 r.
VAT w e-commerce od 1 lipca 2021 r.
Tylko teraz
Źródło: Tense.pl
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    1 sty 2000
    22 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Projekty domów do 70 m2 - konkurs architektoniczny (wnioski do 29 września)

    Projekty domów do 70 m2. Ministerstwo Rozwoju i Technologii wraz z Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego zapraszają do wzięcia udziału w konkursie architektonicznym na projekty domów do 70 m2 (powierzchni zabudowy), które będą udostępnione wszystkim zainteresowanym do wykorzystania przy zaspokajaniu własnych potrzeb mieszkaniowych. Wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie można składać 29 września 2021 r. 17 września 2021 r. Sejm uchwalił ustawę nowelizującą Prawo budowlane i ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wprowadzającą ułatwienia administracyjne w budowaniu małych domów jednorodzinnych o powierzchni zabudowy do 70 m2.

    Gdzie nie wolno budować domów?

    Gdzie nie wolno budować domów? Polacy chcą budować domy. Jednym przepisy to umożliwiają, a innym utrudniają.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Konwent Ochrony Danych i Informacji – 6-7 października. RODO – naruszenia, decyzje, kary

    W tym roku czeka nas jubileuszowa 10. edycja Konwentu Ochrony Danych i Informacji. Obejmie aż dwa dni spotkań: 6 i 7 października. Jak co roku uczestnicy wydarzenia spotkają się z ekspertami ze świata nauki, administracji i biznesu, którzy są specjalistami w dziedzinie ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. Tegoroczna edycja Konwentu skupiona będzie wokół tematu naruszeń ochrony danych osobowych, decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych i kar. Poza prelekcjami i znanymi już warsztatami #DataProtectionMixer, uczestnicy wydarzenia będą świadkami debaty komentatorskiej, w której wezmą udział zaproszeni eksperci. Portal infor.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    O ile wzrosną ceny energii?

    Ceny energii. Nie możemy nie widzieć rzeczywistości; trzeba liczyć się ze wzrostami cen energii – przyznała 21 września 2021 r. szefowa departamentu rozwoju rynków i spraw konsumenckich URE Małgorzata Kozak. Oceniła przy tym, iż „podgrzewanie atmosfery” perspektywą wzrostu cen np. o 40 proc. jest obecnie niezasadne.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Kredyt hipoteczny a spadek wartości mieszkania

    Kredyt hipoteczny a spadek wartości mieszkania. Czym grozi sytuacja, kiedy po wzięciu kredytu mieszkaniowego (hipotecznego) wartość rynkowa mieszkania spadnie? Czy można się zabezpieczyć przed nieprzewidzianymi sytuacjami, które mogą utrudnić spłatę rat kredytu? Wyjaśnia Prezes UOKiK w ramach kampanii „Policz i nie przelicz się”.

    Kredyty mieszkaniowe - oprocentowanie stałe, czy zmienne?

    Kredyty mieszkaniowe - oprocentowanie stałe, czy zmienne? Osoby planujące zaciągnięcie kredyt na zakup mieszkania obawiają się wzrostu wysokości rat tego kredytu. W kampanii „Policz i nie przelicz się!” Prezes UOKiK przypomina, że banki powinny oferować również kredyty o stałym oprocentowaniu. Taki kredyt jest nieco droższy, ale kredytobiorca ma gwarancję stałej wysokości raty.

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Zakup nieruchomości na wynajem - czy zawsze się opłaca?

    Zakup nieruchomości na wynajem. UOKiK w ramach kampanii edukacyjnej „Policz i nie przelicz się” zwraca uwagę m.in. na inwestycje w nieruchomości na wynajem. Polacy postrzegają inwestycję w nieruchomości jako taką, na której nie można stracić – tymczasem przy nieruchomościach komercyjnych ryzyko straty jest jednak istotne. Rzeczywiste zyski z najmu, po uwzględnieniu wszystkich kosztów, mogą być niezbyt imponujące. Dodatkowo, w razie pojawienia się zawirowań na rynku, może pojawić się także problem z bezstratną odsprzedażą lokalu.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Ustalenie beneficjentów rzeczywistych niemożliwe?

    Ustalenie beneficjentów rzeczywistych może okazać się niemożliwe do wykonania. Czy jest to sytuacja bez wyjścia?

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Wyniki budownictwa w sierpniu 2021 roku

    Wyniki budownictwa. Główny Urząd Statystyczny zaprezentował informacje o wynikach budownictwa w sierpniu 2021 r. Produkcja budowlano-montażowa okazała się o 3,2% wyższa niż w lipcu i jednocześnie wyższa niż przed rokiem o 10,2%. Miesiąc wcześniej roczna dynamika produkcji wyniosła 3,3%.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Proekologiczne rozwiązania w nowych osiedlach

    Ekologiczne rozwiązania w budownictwie mieszkaniowym. Jakie rozwiązania służące ekologii wdrażają deweloperzy w realizowanych osiedlach mieszkaniowych?

    Wartość nieruchomości mieszkaniowych w 2020 r. wyniosła 4,9 bln zł

    Szacowana wartość majątku nieruchomości mieszkaniowych w Polsce na koniec 2020 r. wyniosła ok. 4,9 bln zł w stosunku do 4,3 bln zł w 2019 r. – poinformował NBP w raporcie. Nieruchomości mieszkaniowe odpowiadały ok. 211 proc., a komercyjne ok. 13 proc. PKB.

    Kredyty mieszkaniowe (wrzesień 2021 r.) - mniej wniosków kredytowych

    Kredyty mieszkaniowe (hipoteczne). Po kilku miesiącach ponadprzeciętnie wysokiego popytu na kredyty mieszkaniowe (hipoteczne) sytuacja wraca do normy – sugerują napływające we wrześniu 2021 r. dane. Fala nowych wniosków normalizuje się, a banki utrzymują relatywnie stałą ofertę hipoteczną. Do banków trafia wciąż spora liczba wniosków kredytowych. W przeliczeniu na dzień roboczy są to w ostatnim czasie około 2 tysiące nowych aplikacji. Dla porównaniu w maju, kiedy mieliśmy apogeum popytu na hipoteki, do banków trafiało co dzień po 2,5 tys. wniosków kredytowych.