REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dynamiczny rozwój Internetu stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Dlatego tak ważne jest poznanie reguł rządzących światem marketingu internetowego i udoskonalenie swoich umiejętności, które pozwolą wyróżnić firmę na tle konkurencji. Zanim pozyska się nowych klientów, warto zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www. Czy można samemu osiągnąć zadowalające efekty?

Miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, podobnie jak i odpowiednia lokalizacja reklamy na billboardzie czy w gazecie, korzystnie wpływa na promocję danego podmiotu gospodarczego. Jednym z elementów zwiększających skuteczność kampanii internetowej jest SEO, czyli Search Engine Optimization. - Pod tym pojęciem rozumie się ogół działań, których istotą jest optymalizacja strony internetowej oraz pozycjonowanie jej dla określonych słów kluczowych. Co ważne, właściciele firmowych portali www mogą samodzielnie wpłynąć na miejsce w wynikach wyszukiwania. W tym celu powinni zadbać przede wszystkim o treść i  właściwą budowę strony oraz ilość i jakość prowadzących do niej linków - mówi Sebastian Kopeć,  ekspert ds. pozycjonowania firmy Procreate.

REKLAMA

Spojrzeć oczami klienta

REKLAMA

Dobrze zaprojektowany portal internetowy powinien być ciekawy i czytelny zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Warto zastanowić się, które wyrażenia najlepiej charakteryzują dane przedsiębiorstwo. - Dobierając słowa kluczowe należy postawić się na miejscu potencjalnego klienta. Trzeba pomyśleć, co wpisze on w wyszukiwarkę, aby odnaleźć poszukiwany produkt lub usługę. Przykładowo, sklep sportowy z Poznania w opisie i tytule strony głównej powinien zawrzeć krótką charakterystykę swojej działalności np. „Sklep sportowy - odzież sportowa, sprzęt i akcesoria - Poznań” - wyjaśnia Sebastian Kopeć.

O wiele trudniejsze może okazać się dopasowanie wyrazów pod kątem biura rachunkowego. - W tym przypadku lepiej skoncentrować się na słowach kluczowych związanych z tzw. regionalizacją, czyli nazwą miejscowości bądź województwa, w którym prowadzona jest działalność - dodaje.

Należy także pamiętać, że każda podstrona uznawana jest przez wyszukiwarkę jako osobny element. Jeżeli  portal nie posiada osobnych podstron dla różnych produktów czy usług, najlepiej scharakteryzować działalność firmy w treści strony. O czym jeszcze należy pamiętać? - Warto publikować unikalne teksty, ponieważ wyszukiwarki są uczulone na tzw. duplicate content, czyli powielone treści - dodaje Sebastian Kopeć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokazać się w sieci

REKLAMA

Na ocenę firmowej strony www wpływa także ilość i jakość linków wychodzących.  Niestety, te pojęcia nie są równoznaczne. W przypadku zamieszczenia zbyt dużej liczby odnośników do portali, których treść nie jest związana z działalnością danego podmiotu, jego strona www może zostać gorzej oceniona, a nawet usunięta z wyników wyszukiwania. - Należy zatem poszukiwać partnerów wśród portali, których tematyka w jakiś sposób wiąże się z branżą naszego przedsiębiorstwa. Warto pojawiać się również na portalach społecznościowych. Są one nie tylko dobrym narzędziem społeczno-marketingowym, ale także korzystnie wpływają na pozycjonowanie firmowej strony www - zauważa Sebastian Kopeć.

Powyższe wskazówki okazują się przydatne, jednak wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. SEO nieustannie się zmienia, a konkurencja nie śpi. Chwila nieuwagi może więc spowodować spadek danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Skupiając się na ciągłym zgłębianiu tajników marketingu internetowego, łatwo zapomnieć o innych ważnych kwestiach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. W takiej sytuacji warto, aby promocją przedsiębiorstwa zajmowała się zewnętrzna firma. Jednym z najważniejszych elementów takiej współpracy jest wybór odpowiedniej strategii i technik działania.

- Może się bowiem okazać, że pozycjonowanie strony jest niewystarczające i istnieje konieczność wsparcia go za pomocą linków sponsorowanych. Takie rozwiązanie jest dobre zwłaszcza dla nowych przedsiębiorstw, ponieważ w krótkim czasie pozwala im zdobyć odpowiedni rozgłos w sieci. Promując się w Internecie nie należy ograniczać się więc tylko do jednej formy promocji - podsumowuje Sebastian Kopeć.

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA