REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dynamiczny rozwój Internetu stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Dlatego tak ważne jest poznanie reguł rządzących światem marketingu internetowego i udoskonalenie swoich umiejętności, które pozwolą wyróżnić firmę na tle konkurencji. Zanim pozyska się nowych klientów, warto zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www. Czy można samemu osiągnąć zadowalające efekty?

Miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, podobnie jak i odpowiednia lokalizacja reklamy na billboardzie czy w gazecie, korzystnie wpływa na promocję danego podmiotu gospodarczego. Jednym z elementów zwiększających skuteczność kampanii internetowej jest SEO, czyli Search Engine Optimization. - Pod tym pojęciem rozumie się ogół działań, których istotą jest optymalizacja strony internetowej oraz pozycjonowanie jej dla określonych słów kluczowych. Co ważne, właściciele firmowych portali www mogą samodzielnie wpłynąć na miejsce w wynikach wyszukiwania. W tym celu powinni zadbać przede wszystkim o treść i  właściwą budowę strony oraz ilość i jakość prowadzących do niej linków - mówi Sebastian Kopeć,  ekspert ds. pozycjonowania firmy Procreate.

REKLAMA

Spojrzeć oczami klienta

REKLAMA

Dobrze zaprojektowany portal internetowy powinien być ciekawy i czytelny zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Warto zastanowić się, które wyrażenia najlepiej charakteryzują dane przedsiębiorstwo. - Dobierając słowa kluczowe należy postawić się na miejscu potencjalnego klienta. Trzeba pomyśleć, co wpisze on w wyszukiwarkę, aby odnaleźć poszukiwany produkt lub usługę. Przykładowo, sklep sportowy z Poznania w opisie i tytule strony głównej powinien zawrzeć krótką charakterystykę swojej działalności np. „Sklep sportowy - odzież sportowa, sprzęt i akcesoria - Poznań” - wyjaśnia Sebastian Kopeć.

O wiele trudniejsze może okazać się dopasowanie wyrazów pod kątem biura rachunkowego. - W tym przypadku lepiej skoncentrować się na słowach kluczowych związanych z tzw. regionalizacją, czyli nazwą miejscowości bądź województwa, w którym prowadzona jest działalność - dodaje.

Należy także pamiętać, że każda podstrona uznawana jest przez wyszukiwarkę jako osobny element. Jeżeli  portal nie posiada osobnych podstron dla różnych produktów czy usług, najlepiej scharakteryzować działalność firmy w treści strony. O czym jeszcze należy pamiętać? - Warto publikować unikalne teksty, ponieważ wyszukiwarki są uczulone na tzw. duplicate content, czyli powielone treści - dodaje Sebastian Kopeć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokazać się w sieci

REKLAMA

Na ocenę firmowej strony www wpływa także ilość i jakość linków wychodzących.  Niestety, te pojęcia nie są równoznaczne. W przypadku zamieszczenia zbyt dużej liczby odnośników do portali, których treść nie jest związana z działalnością danego podmiotu, jego strona www może zostać gorzej oceniona, a nawet usunięta z wyników wyszukiwania. - Należy zatem poszukiwać partnerów wśród portali, których tematyka w jakiś sposób wiąże się z branżą naszego przedsiębiorstwa. Warto pojawiać się również na portalach społecznościowych. Są one nie tylko dobrym narzędziem społeczno-marketingowym, ale także korzystnie wpływają na pozycjonowanie firmowej strony www - zauważa Sebastian Kopeć.

Powyższe wskazówki okazują się przydatne, jednak wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. SEO nieustannie się zmienia, a konkurencja nie śpi. Chwila nieuwagi może więc spowodować spadek danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Skupiając się na ciągłym zgłębianiu tajników marketingu internetowego, łatwo zapomnieć o innych ważnych kwestiach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. W takiej sytuacji warto, aby promocją przedsiębiorstwa zajmowała się zewnętrzna firma. Jednym z najważniejszych elementów takiej współpracy jest wybór odpowiedniej strategii i technik działania.

- Może się bowiem okazać, że pozycjonowanie strony jest niewystarczające i istnieje konieczność wsparcia go za pomocą linków sponsorowanych. Takie rozwiązanie jest dobre zwłaszcza dla nowych przedsiębiorstw, ponieważ w krótkim czasie pozwala im zdobyć odpowiedni rozgłos w sieci. Promując się w Internecie nie należy ograniczać się więc tylko do jednej formy promocji - podsumowuje Sebastian Kopeć.

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Polsce pije się coraz mniej piwa i coraz więcej browarów ma kłopoty finansowe

Browary w Polsce mając oraz więcej problemów, a zwłaszcza kłopotów finansowych. W ciągu ostatnich pięciu lat spożycie piwa spadło o jedną czwartą a długi branży są 23 razy wyższe (!) niż w 2018 roku. Rynek kurczy się choć piwo to wciąż najchętniej kupowany alkohol w Polsce.

 

Od dziś ważna zmiana w prawie transportowym: taksówkarz i kurier muszą mieć polskie prawo jazdy. Będzie paraliż tych usług

Taksówkarz i kurier od dziś tylko z polskim prawem jazdy. Dziś, w poniedziałek 17 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o transporcie drogowym, w myśl której wszyscy kierowcy oferujący odpłatny przejazd w ramach wszystkich dostępnych aplikacji będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Jak wpłynie to na branżę i naszą codzienną rzeczywistość?

Branża handlowa w letargu. Co czwarta firma obawia się mniejszych zamówień, a co druga wysokich cen

Branża handlowa w Polsce jest jedyną, która nie wyszła nawet na krótko z kryzysu w ciągu minionych dwóch lat. Menadżerowie nie widzą wciąż sprzyjających okoliczności do prowadzenia biznesu w handlu – ani teraz, ani w najbliższej przyszłości.

Budownictwo narzeka na brak kredytów i sięga po faktoring, to za sprawą coraz wyższych nieregulowanych na czas wzajemnych zobowiązań

Wskaźniki koniunktury poprawiają się i coraz więcej firm prognozuje poprawę płynności. Ale szukające finansowego wsparcia przedsiębiorstwa z budownictwa nie zawsze mogą liczyć na przychylność banków w staraniach o kredyt. Stały się za to klientem numer jeden dla firm faktoringowych. Dotyczy to zwłaszcza mikrofirm.

REKLAMA

Pieniądze z KPO. Kto zyska, a kto może stracić?

W ramach KPO do Polski trafiło już 7 mld euro. Czy optymizm inwestycyjny sprawi, że w Polsce na każdym kroku będzie plac budowy, a inflacja znów poszybuje w górę? Które firmy mogą rekordowo zyskać? A kto straci?

Finansowanie ze środków UE. Z jakich programów mogą korzystać przedsiębiorcy z MŚP?

Z jakich programów finansowania może skorzystać przedsiębiorca w 2024 roku? Unia Europejska kontynuuje swoje zaangażowanie we wsparcie przedsiębiorców z MŚP. Stawia na różnorodne programy i ułatwienia, które mają na celu stymulowanie innowacyjności, wzrostu gospodarczego oraz konkurencyjności firm w UE.

Od 12 czerwca zapłacisz okiem za zakupy. W których sklepach?

12 czerwca w pięciu salonach Empik w całej Polsce rozpoczyna się pilotażowy program płatności biometrycznych. To innowacyjne rozwiązanie opiera się na fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy. Dostawcą tej technologii jest polski fintech PayEye, we współpracy z Planet Pay. Program jest pierwszym tego rodzaju w Europie i działa w ramach programu Mastercard Biometric Checkout.

Będzie zakaz nowych licencji na transport międzynarodowy, zablokuje zakładanie jednoosobowych firm

Planowany przez Ministerstwo Infrastruktury pomysł zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników. To praktycznie zakaz zakładanie nowych jednoosobowych firm. Ponadto blokada zakupu nowych ciężarówek.

REKLAMA

Mikrofirmy budowlane mogą się pożegnać z kredytami?

Przeterminowane zaległości firm budowlanych to już ponad półtora miliarda złotych. Większość zadłużonych przedsiębiorców to mikrofirmy. Prognozowana poprawa płynności wcale nie oznacza, że firmy mogą liczyć na kredyty bankowe.

Rewolucja w handlu internetowym. Szczegółowe dane trafią do skarbówki

Szczegółowe informacje o transakcjach internetowych, w tym wynajmu mieszkań, będą przekazywane do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo, konta na platformach takich jak Allegro, OLX czy Vinted mogą zostać zablokowane, a wypłaty wstrzymane - informuje "Gazeta Wyborcza".

REKLAMA