REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dynamiczny rozwój Internetu stawia przed przedsiębiorcą wiele wyzwań. Dlatego tak ważne jest poznanie reguł rządzących światem marketingu internetowego i udoskonalenie swoich umiejętności, które pozwolą wyróżnić firmę na tle konkurencji. Zanim pozyska się nowych klientów, warto zapewnić odpowiednią pozycję firmowej strony www. Czy można samemu osiągnąć zadowalające efekty?

Miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, podobnie jak i odpowiednia lokalizacja reklamy na billboardzie czy w gazecie, korzystnie wpływa na promocję danego podmiotu gospodarczego. Jednym z elementów zwiększających skuteczność kampanii internetowej jest SEO, czyli Search Engine Optimization. - Pod tym pojęciem rozumie się ogół działań, których istotą jest optymalizacja strony internetowej oraz pozycjonowanie jej dla określonych słów kluczowych. Co ważne, właściciele firmowych portali www mogą samodzielnie wpłynąć na miejsce w wynikach wyszukiwania. W tym celu powinni zadbać przede wszystkim o treść i  właściwą budowę strony oraz ilość i jakość prowadzących do niej linków - mówi Sebastian Kopeć,  ekspert ds. pozycjonowania firmy Procreate.

REKLAMA

Spojrzeć oczami klienta

REKLAMA

Dobrze zaprojektowany portal internetowy powinien być ciekawy i czytelny zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Warto zastanowić się, które wyrażenia najlepiej charakteryzują dane przedsiębiorstwo. - Dobierając słowa kluczowe należy postawić się na miejscu potencjalnego klienta. Trzeba pomyśleć, co wpisze on w wyszukiwarkę, aby odnaleźć poszukiwany produkt lub usługę. Przykładowo, sklep sportowy z Poznania w opisie i tytule strony głównej powinien zawrzeć krótką charakterystykę swojej działalności np. „Sklep sportowy - odzież sportowa, sprzęt i akcesoria - Poznań” - wyjaśnia Sebastian Kopeć.

O wiele trudniejsze może okazać się dopasowanie wyrazów pod kątem biura rachunkowego. - W tym przypadku lepiej skoncentrować się na słowach kluczowych związanych z tzw. regionalizacją, czyli nazwą miejscowości bądź województwa, w którym prowadzona jest działalność - dodaje.

Należy także pamiętać, że każda podstrona uznawana jest przez wyszukiwarkę jako osobny element. Jeżeli  portal nie posiada osobnych podstron dla różnych produktów czy usług, najlepiej scharakteryzować działalność firmy w treści strony. O czym jeszcze należy pamiętać? - Warto publikować unikalne teksty, ponieważ wyszukiwarki są uczulone na tzw. duplicate content, czyli powielone treści - dodaje Sebastian Kopeć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokazać się w sieci

REKLAMA

Na ocenę firmowej strony www wpływa także ilość i jakość linków wychodzących.  Niestety, te pojęcia nie są równoznaczne. W przypadku zamieszczenia zbyt dużej liczby odnośników do portali, których treść nie jest związana z działalnością danego podmiotu, jego strona www może zostać gorzej oceniona, a nawet usunięta z wyników wyszukiwania. - Należy zatem poszukiwać partnerów wśród portali, których tematyka w jakiś sposób wiąże się z branżą naszego przedsiębiorstwa. Warto pojawiać się również na portalach społecznościowych. Są one nie tylko dobrym narzędziem społeczno-marketingowym, ale także korzystnie wpływają na pozycjonowanie firmowej strony www - zauważa Sebastian Kopeć.

Powyższe wskazówki okazują się przydatne, jednak wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. SEO nieustannie się zmienia, a konkurencja nie śpi. Chwila nieuwagi może więc spowodować spadek danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Skupiając się na ciągłym zgłębianiu tajników marketingu internetowego, łatwo zapomnieć o innych ważnych kwestiach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. W takiej sytuacji warto, aby promocją przedsiębiorstwa zajmowała się zewnętrzna firma. Jednym z najważniejszych elementów takiej współpracy jest wybór odpowiedniej strategii i technik działania.

- Może się bowiem okazać, że pozycjonowanie strony jest niewystarczające i istnieje konieczność wsparcia go za pomocą linków sponsorowanych. Takie rozwiązanie jest dobre zwłaszcza dla nowych przedsiębiorstw, ponieważ w krótkim czasie pozwala im zdobyć odpowiedni rozgłos w sieci. Promując się w Internecie nie należy ograniczać się więc tylko do jednej formy promocji - podsumowuje Sebastian Kopeć.

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA