REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pozycjonowanie - strategia przetrwania firmy

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

"Pozycjonuj się, albo giń” – tak brzmi dzisiaj główne hasło doradców biznesowych kierowane do wszystkich firm. I nie chodzi tutaj o zwykłe pozycjonowanie produktu, które do nie dawna było standardowo stosowane przez specjalistów od reklamy, a pozycjonowanie witryny internetowej naszej firmy w Internecie. Obecnie pozycjonowanie prowadzone jest głównie przez informatyków i specjalistów z branży marketingu internetowego.

Pozycjonowanie - co to takiego?

REKLAMA

REKLAMA

 

Pozycjonowanie mówiąc ogólnie, polega na szeregu działań, mających doprowadzić do wypromowania danej firmy czy marki w Internecie. Trzeba pamiętać, że dzisiaj do osiągnięcia biznesowego sukcesu sama obecność w sieci już nie wystarczy. W chwili obecnej, gdzie praktycznie już każda firma posiada własną stronę internetową (abstrahując od jej stopnia profesjonalizmu), konieczne stają się działania, aby to nasza firma była tą pierwszą. Sukces skutecznego pozycjonowania będzie polegał na doprowadzeniu do stanu, w którym strona naszej firmy będzie pojawiała się na pierwszych pozycjach po wpisaniu określonej frazy kluczowej (słowa kluczowego) w pole zapytań wyszukiwarki internetowej przez potencjalnego klienta.  Generalizując, pozycjonowanie w głównej mierze polega na „przekonaniu” wyszukiwarki, że dana firma jest godna zaufania, a przez to warta uwzględnienia, jeśli nie na pierwszej, to na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyżej wymieniony efekt uzyskuje się przez stworzenie sieci powiązań z innymi stronami, innymi słowy można powiedzieć, że czym więcej witryn linkuje do danej strony internetowej, tym jej pozycja w wyszukiwarce jest wyższa.

 

REKLAMA

Pozycjonowanie - „zrób to sam”?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozycjonowanie to szereg działań, od tych najprostszych do tych bardzo skomplikowanych. Marketingowcy w firmach często zastanawiają się, czy pozycjonować stronę firmową we własnym zakresie, czy zlecić tę usługę profesjonalnej firmie. Prawda jest taka, że nieprawidłowe, dorywcze i amatorskie pozycjonowanie w większości przypadków prowadzi do odwrotnych skutków niż zamierzone. Często efektem takich działań jest zepchnięcie naszej witryny na daleką pozycję w wynikach wyszukiwań wyszukiwarki, a to już tylko krok od bankructwa, jeśli firma bazuje na klientach pozyskiwanych w Internecie.

 

Oczywiście jeśli ktoś ma dużo chęci i wolnego czasu, a także ograniczony budżet, można spróbować pozycjonować stronę we własnym zakresie. Warto jednak wcześniej zapoznać się z różnorodnymi materiałami dostępnymi w Internecie, pozwoli to na wypracowanie prawidłowej koncepcji i strategii promocji danej witryny. Zgodnie z tym, co zostało wspomniane wcześniej, pozycjonowanie bazuje na ilości powiązań z innymi stronami - poniżej opisane zostały najpopularniejsze sposoby pozyskiwania odsyłaczy z innych witryn:

1.    dodawanie stron do internetowych katalogów branżowych,

2.    tworzenie artykułów tematycznych, zawierających w treści linki, i dodawanie ich na specjalne portale zwane Presell Pages,

3.    proponowanie wymiany linków stronom o pokrewnej tematyce.

 

Pozycjonowanie - czy warto?

Pozycjonowanie strony internetowej to obecnie jeden z ważniejszych instrumentów marketingowych, którego nie sposób pominąć, w żadnej, profesjonalnie prowadzonej kampanii reklamowej. Zakładając nową firmę warto więc zadbać o stworzenie firmowej strony internetowej, a także jej dalszą promocję w wyszukiwarkach. Warto nie tylko dlatego, że jest to relatywnie niedrogi sposób na dotarcie do klientów, ale przede wszystkim dlatego, że Internet pozwala na budowę pozytywnego wizerunku oraz rywalizację nawet z największymi graczami na danym rynku - prestiż, zysk, wzrost świadomości marki - warto?

 

Mariusz Łukasik
Kierownik Działu Copywritingu
Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

REKLAMA

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

REKLAMA

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA