REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Internet - nowe pole walki

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Rozwój Internetu spowodował wyraźną emigrację do niego wszelkiego życia społecznego. Procesowi temu towarzyszyło powstawanie coraz to nowych narządzi internetowych, będących miejscem wirtualnych spotkań. Fakt ten szybko dostrzegli pracownicy branży z reklamowej. Upowszechnienie Internetu, oraz jego nieograniczone możliwości, sprawiły, że ich nowym polem walki o klienta stał się właśnie Internet.

Prowadzenie działań związanym z marketingiem w Internecie określa się e-marketingiem. Zasadne wydaje się zatem pytanie, czy można tutaj mówić o nowej jakości, czy tylko o zastosowaniu starych narzędzi w nowym otoczeniu. Jeśli nawet specjaliści od komunikowania wskazują, że Internet jest takim samym medium służącym do komunikowania jak telefon, to w przypadku marketingu w Internecie rzeczywiście można mówić o nowej jakości. Oczywiście istotą marketingu nadal pozostaje promocja produktu, marki i firmy.

REKLAMA

Nowe otoczenie i możliwości

Panuje powszechna opinia, że Internet zmienił diametralnie nasze życie. Ta nieco mało odkrywcza refleksja, jednak doskonale obrazuje rzeczywistość. Internet to nowe otoczenie dla firm i ich produktów oraz nowe możliwości ich promocji.

REKLAMA

Internet cały czas uwodzi, czyli przyciąga wciąż nowych i spragnionych informacji i rozrywki użytkowników. W przeciwieństwie do innych mediów, takich jak prasa czy TV, które straciły nieco swój urok. Najsilniej odbiło się to na prasie, która obecnie w budżetach reklamowych jest prawie na samym końcu.

Internet to nowe możliwości prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Internet to możliwości wysyłania zindywidualizowanych komunikatów. Marketingowcy w Internecie mogą tak zaprojektować kampanię, że właściwe komunikaty będą szybko docierały do odpowiednich grup docelowych. Marketing w Internecie to także względnie tania promocja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internet - zagrożenie dla marki i firmy

Oczywiście Internet to także pole walki, które niesie z sobą pewne zagrożenia dla firm czy ich produktów. Wszelkie negatywne opnie o produkcie w Internecie rozchodzą się nieomal z szybkością światła, a znane przypadki bojkotów pewnych marek, uświadomiły marketingowcom, jaka siła drzemie w wirtualnej społeczności.

Internet - reklama traci na znaczeniu

W dobie Internetu, klasyczne narzędzia marketingowe tracą nieco na znaczeniu, niektóre zaś zaczynają żyć nowym życiem. Oczywiście szeroko rozumianą reklamę znajdziemy jeszcze w budżetach marketingowców w Internecie, ale nie będzie ona już priorytetem. Podobnie ma się sprawa z artykułami reklamowymi, które straciły na znaczeniu.

Marketing szeptany w nowej odsłonie

REKLAMA

Z kolei inne narzędzia, które wydawało by się, że były coraz bardziej zapominane, w Internecie stanowią jedną z najważniejszych broni marketingowych. Mowa oczywiście o marketingu szeptanym, przez marketingowców z branży określanym wirusowym. Działania marketingowe przy wykorzystaniu tego instrumentu prowadzone są obecnie na szeroką skalą właściwie w każdym miejscu w Internecie. Do tego stopnia są powszechne, że powoli stają się równie znienawidzone przez internautów, jak wyskakujące zewsząd reklamy.
Internet - nowe narzędzia marketingowe

Oczywiście kluczowym elementem marketingu w Internecie jest strona www. Jest to na tyle nowe narzędzie, że projekt strony, jej wykonanie, oraz promocję lepiej zlecić firmie specjalizującej się w e - marketingu. Działania związane z promocją strony w wyszukiwarce Google, czyli jej pozycjonowaniem, są na tyle nowym zajęciem, że żadna agencja reklamy, bez doświadczenia w Internecie, sobie z tym nie poradzi.

Do nowych narzędzi marketingowych w Internecie można także zaliczyć instrumenty oferowane przez Google, czyli AdWords w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej.

E - marketing branżą z przyszłością

E - Marketing to najszybciej rozwijająca się obecnie branża związana z Internetem. Praktycznie żadne przedsięwzięcie w Internecie nie byłoby możliwie bez jego wcześniejszego rozpropagowania. Firm zajmujących się marketingiem w sieci jest mnóstwo, lecz niewiele takich, które są do tego odpowiednio przygotowane, czyli są w stanie z sukcesem przeprowadzić kompleksową kampanię marketingową w Internecie.

http://tense.pl/

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

REKLAMA