REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marketing treści na rynkach europejskich – Najnowsze badania i statystyki

Subskrybuj nas na Youtube
marketing treści
marketing treści

REKLAMA

REKLAMA

Badania przeprowadzone w 2013 przez Marketing Sherpa świadczą o tym, że firmy tworzące treści służące do utrzymania regularnych kontaktów z klientami osiągają o 45% wyższy zwrot z inwestycji z działań związanych z posykiwaniem nowych klientów od firm, które tego nie robią. Aktualnie w Europie, około 48% internetowych budżetów marketingowych jest aktualnie przeznaczanych na działania związane z inbound marketingiem. Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? Jakie korzyści można dzięki osiągnąć dzięki marketingowi treści? W jaki sposób przedsiębiorstwa oceniają jego skuteczność?

Dlaczego marketing treści może się opłacać?

Większość środków finansowych nadal jest przeznaczana na płatne formy reklamy. Marketing treści, na który aktualnie przypada ok. 34% budżetu przeznaczonego na działania marketingowe w Internecie może jednak doprowadzić do osiągnięcia bardziej długoterminowych korzyści, ponieważ opiera się on na budowaniu aktywów, które potencjalnie mogą dostarczać ruch na stronę internetową przez miesiące a nawet lata. W większości przypadków, ruch na stronie internetowej będzie pochodził z organicznych wyników wyszukiwania, a jak wiadomo, ruch ten jest uzyskiwany wyłącznie dzięki treściom publikowanym na stronie.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Szerokość zastosowania marketingu treści w Europie

Według badań przeprowadzonych na rynku europejskim, 71% organizacji nadal ocenia działania związane z marketingiem internetowym, jako nieregularne (36%), podstawowe (20%) lub ograniczone (9%). Marketing treści na rynkach europejskich znajduje się dopiero w fazie adaptacji. Poniżej znajduje się wykres przedstawiający odsetek funduszy przeznaczany na marketing treści:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jak widać, prawie połowa specjalistów ds. marketingu przeznaczy na marketing treści zaledwie 0-20% budżetów marketingowych. W większości przypadków, w 55% organizacji planuje się zwiększenie zatrudnienia w zakresie marketingu treści w 2014 roku. Wyniki marketingowe uzyskane dzięki prowadzeniu działań z zakresu marketingu treści różnią się w zależności od stosowanych taktyk.

Najważniejsze wskaźniki marketingowe stron internetowych z punktu widzenia marketingu treści to: liczba wyświetleń poszczególnych stron, liczba unikatowych odwiedzin na stronie internetowej, wskaźnik odbić (mówiący o tym czy odwiedzający przejrzał więcej niż jedną stronę znajdującą się pod daną domeną), czas spędzony na stronie oraz liczba osób, która podzieliła się daną treścią za pomocą mediów społecznościowych.

Wysokość wskaźników może znacznie różnić się w zależności od stosowanych taktyk marketingowych. Poniżej znajduje się tabela przedstawiająca skuteczność poszczególnych rodzajów treści według specjalistów ds. marketingu.

Porządek, który poprawia życiową efektywność

Czy średnia, miesięczna liczba użytkowników na stronie jest najważniejsza?

Podstawowym celem marketingu treści jest przyciągnięcie na stronę ruchu wysokiej jakości. Liczba odwiedzin w dużym stopniu zależy od tego, jaka taktyka w zakresie marketingu treści została wykorzystana oraz na jakim rynku działa dane przedsiębiorstwo. Większość dużych organizacji skierowanych na rynek konsumencki i posiadających znaczne zasoby może liczyć na uzyskanie wysokiego poziomu ruchu na stronie dzięki wprowadzeniu strategii marketingu treści.


REKLAMA

Inne przedsiębiorstwa, kierujące ofertę głównie do węższych segmentów rynkowych jak również organizacje działające na rynku business to business (B2B) mogą liczyć na niższą, absolutną miesięczną liczbę odwiedzin na stronie internetowej. W tym przypadku, nie ma to aż tak dużego znaczenia, ponieważ dla każdej organizacji najważniejsza jest nie liczba odwiedzin, lecz osiągnięcie specyficznych celów marketingowych. Mniejsze firmy mogą w mniejszym stopniu polegać na budowaniu wizerunku marki, jednak nadal być w stanie stworzyć wokół organizacji społeczność, która w dłuższym terminie dostarczy nowych klientów i pomorze w osiągnięciu celów sprzedaży.

Poniżej, znajduje się wykres przedstawiający średnią, miesięczną liczbę odwiedzin na stronach stosujących strategię marketingu treści. Wyniki zostały podzielone w zależności od wielkości organizacji prowadzących działania marketingowe. Jak widać, większa liczba zasobów posiadanych przez firmę może doprowadzić do gwałtownego wzrostu ruchu na stronie.

Postaw na długoterminowe działania marketingowe

Jednym z wymagań stawianych przez osoby odpowiedzialne za wyniki osiągane dzięki działaniom związanym z marketingiem treści, jest osiąganie przez działy marketingu regularnych i długoterminowych sukcesów. Pokrywa się to z ogólną filozofią marketingu treści polegającą na stosowaniu podejścia do marketingu o niskim zaangażowaniu ze strony odbiorców. Agencje reklamowe i marki mogą nawiązać zyskowną współpracę tylko wtedy, gdy wspólnie zgodzą się na pewne kluczowe czynniki sukcesu, które powinny zostać osiągnięte w określonym okresie.

Najpopularniejszym wskaźnikiem pozwalającym na zmierzenie skuteczności działań związanych z marketingiem marek jest wzrost poziomu spontanicznej rozpoznawalności marki przez konsumentów. Na drugim miejscu znajduje się wskaźnik dotyczący wzrostu średniego poziomu sprzedaży produktów należących do danej marki. Duża różnorodność i rozłożenie w czasie działań związanych z marketingiem treści powoduje, że bardzo trudno jest obliczyć konkretny zwrot z inwestycji z przeprowadzonych kampanii marketingowych.

Księgarnia internetowa i inne wyzwania epoki cyfryzacji

Na jakie wskaźniki warto zwrócić uwagę?

Oprócz wzrostu rozpoznawalności marki i wzrostu poziomu sprzedaży, marki zwracają szczególną uwagę na wskaźniki takie jak; liczba kliknięć na strony związane z marką, zasięg kampanii marketingowej, liczba kliknięć lub wyświetleń opublikowanych treści oraz liczba ludzi, którzy podzielili się daną treścią poprzez media społecznościowe. Niezależnie od zastosowanego miernika, w ostateczności, najważniejsza jest liczba nowo pozyskanych klientów. Marketing treści zyskuje coraz większą przychylność ze strony specjalistów ds. marketingu i można się spodziewać, że w najbliższym okresie może stać się dominującą strategią marketingową na wielu rynkach.

Czy Polacy ufają sobie w miejscu pracy?

Autor: Grupa Tense

Co o tym sądzisz? Uważasz, że content marketing to skuteczna strategia marketingowa? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA