REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak osiągnąć sukces start-upu?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak osiągnąć sukces start-upu?
Jak osiągnąć sukces start-upu?

REKLAMA

REKLAMA

Start - up to dobry pomysł na rozpoczęcie własnej działalności. Najważniejszy jednak jest pomysł na biznes, który stanowi pierwszy krok do sukcesu. Aby osiągnąć zamierzone cele należy pamiętać o kilku ważnych elementach.

Edukacja klientów

Im bardziej radykalna innowacja, tym więcej czasu musisz zainwestować w nauczenie klientów, czym jest Twój projekt, ale również wytworzenie u nich nawyku korzystania z produktu. Rozwijając swoje pomysły, przedsiębiorcy często skupiają się na tym, w jaki sposób  powinni odkryć niezrealizowane potrzeby konsumentów. Często jednak okazuje się, że mimo iż produkt jest przydatny, klienci nie mogą się do niego przekonać i pozostają przy poprzednich rozwiązaniach, nawet jeśli były mniej optymalne.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe obowiązki dla prowadzących księgę przychodów i rozchodów

Poszukiwanie pracowników

Truizmem byłoby stwierdzenie, że firma jest tak dobra, jak jej pracownicy. Wyzwanie związane z poszukiwaniem pracowników jest tym istotniejsze w przypadku start-upów, że działają one w warunkach dużej niepewności oraz mają ograniczone środki na swoje działania. Powoduje to, że pracownik start-upu nie ma jednego stanowiska, ale jest równocześnie koderem, projektantem, marketingowcem i sprzedawcą. Kluczem do rekrutacji dobrych pracowników start-upów jest znalezienie osób, które uczą się szybko  i mają szeroką wiedzę. Muszą to być też osoby, dla których główną motywacją do działania jest chęć tworzenia i wiara w projekt. Start-up to nie jest miejsce dla ludzi którzy cenią sobie stabilną pensję i pracę od 8 do 16 – mówi Paweł Chuchła, właściciel platformy BIURI, polskiego start-upu zajmującego się organizacją dokumentów w firmie przy wykorzystaniu technologii OCR.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strategia finansowania

Każdy start-upowiec wie, że najważniejszym celem jest znalezienie inwestora gotowego wesprzeć projekt. Jednakże decyzja o inwestycji powinna być strategicznym i sprecyzowanym planem. Firmy, które potencjalnym inwestorom przedstawią tylko pomysł na pewno zdobędą mniejsze dofinansowanie niż te, które mogą pokazać, jak rynek reaguje na ich pomysł, jakie jest zainteresowanie konsumentów, itp. Przy decyzji o podjęciu współpracy z inwestorem, najważniejsze jest wyczucie odpowiedniego momentu. Trzeba znaleźć złoty środek między możliwościami finansowymi przedsiębiorstwa i idealną wersją produktu.  Przy tym moment wejścia inwestora zależy od kondycji całej gospodarki. W warunkach spowolnienia gospodarczego lepiej skupić się na rozwoju produktu, w warunkach dynamicznego wzrostu gospodarki można szukać inwestorów na wcześniejszych etapach – dodaje Paweł Chuchła.

Analizy

Myśląc o start-upowcach często wyobrażamy sobie kreatywny typ innowatora. Jednak najbardziej efektywne start-upy w dużej mierze wykorzystują twarde dane – liczby, analizy rynku, konsumentów.  Badania rynku są sporym wydatkiem, dlatego warto wykorzystać dane wtórne, a także dane pochodzące z samej organizacji. Po wprowadzeniu prototypu na rynek warto przyjrzeć się klientom, ich potrzebom, nawykom zakupowym. Warto poznać segmenty potencjalnych klientów i w kolejnych wersjach produktu dostosowywać się do ich oczekiwań.

Jak ograniczyć koszty w firmie?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Harmonique PR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA