REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Concierge – pomysł na biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Milewski Marcin
Concierge
Concierge
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Concierge, czyli specjalista do zadań najróżniejszych. Jest ich niewielu, ale potrafią zdobyć wyprzedane bilety lub zabytkowe auto. Dowiedz się na czym polegają usługi concierge oraz co należy do zadań concierge.

Concierge

Concierge kojarzył się dotychczas w Polsce z pracownikiem hotelu, który pomaga gościom w skutecznej organizacji pobytu. Mowa nie tylko o rezerwacji stolika w restauracji, ale również zakupie biletów na przedstawienie, na które od dawna nie ma dostępnych miejsc. Jednak osobisty asystent, bo takie określenie coraz częściej się pojawia na profesję concierge, wychodzi obecnie poza hotel i przybiera formę specjalisty do zadań niemożliwych, nie tylko dla biznesu i przyjezdnych.

REKLAMA

REKLAMA

Najważniejsze są kontakty

Concierge może zostać każdy. Dostęp do zawodu nie jest ograniczony, a przepisy nie przewidują konieczności uzyskiwania zezwoleń, licencji lub koncesji. Barierą dla chętnych jest skuteczne wejście na rynek i zdobycie klientów. Ogłoszenie w gazecie nie wystarczy.

Dotarcie do klientów na wolnym rynku wymaga nakładów na reklamę oraz wykazania się doświadczeniem. Konkurencja nie jest duża. Eksperci szacują, że usługami concierge w Polsce trudni się mniej niż 40 podmiotów.

Znalezienie pracy w hotelu w charakterze concierge wymaga nie tylko doskonałej znajomości co najmniej dwóch lub trzech języków obcych, ale również wykazania się zdolnościami organizacyjnymi. Podstawą w funkcjonowaniu usług concierge są kontakty, które ułatwią zrealizowanie nietypowych zachcianek klientów.

REKLAMA

Zobacz także: Jak założyć własną firmę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Concierge w banku i u dewelopera

Usługi concierge pojawiły się w ostatnich latach także w bankach oraz na rynku nieruchomości. W branży finansowej concierge dba przede wszystkim o przygotowanie inwestycji pod kątem portfela konkretnego klienta. Na rynku nieruchomości concierge pomaga w wyborze apartamentu lub domu spełniającego wszystkie oczekiwania klientów.

Asystent dla zamożnych

Usługi concierge wydają się być zarezerwowane dla najbogatszych, a tych w Polsce nie jest mało. Według firmy doradczej KPMG liczba dobrze zarabiających roku przekroczyła 620 tys. osób już w 2010. Przeciętny miesięczny dochód bogatych i zamożnych Polaków w 2009 roku wynosił 15 280 zł. W stosunku do 2008 to wzrost o 600 zł (4% w skali roku). W 2010 roku przeciętny miesięczny dochód osób bogatych i zamożnych mógł wynieść nawet 15,5 tys. zł.

Polecamy: Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Concierge działający w roli wolnych strzelców starają się nie przyjmować jednorazowych zleceń, wolą obsługiwać osoby, które z pomocy osobistego asystenta będą korzystać przez dłuższy czas. Wszystko dlatego, że długi okres współpracy pozwala poznać tempo i sposób życia zleceniodawcy, a w rezultacie przewidywać jego kolejne prośby. W tej branży to wyjątkowo ważne.  

Concierge śpi niespokojnie

Zarobki hotelowego concierge wahają się w przedziale od 5,5 do nawet 9 tys. złotych. W przypadku concierge działających na bazie zleceń od osób prywatnych, wynagrodzenie może osiągać poziom nawet kilkakrotnie wyższy.  - Praca nie należy do łatwych, zachcianki klientów bywają różne, a życie prywatne schodzi na drugi albo trzeci plan – mówi Piotr Dybiel, świadczący usługi consierge od 6 lat.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA