REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biznes plan klubu fitness

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan klubu fitness
Biznes plan klubu fitness

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

REKLAMA

Przykładowy Biznes plan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie fitness klubu proponującego szeroką gamę zajęć sportowych a po osiągnięciu zadowalających wyników, zamierzamy rozszerzać podjętą działalność o np. solarium, sauna, masaż. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Zagórzu. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług.

II. Profil i zakres działania firmy


1. Historia firmy
Fitness Klub „Blue Sky” jest firmą założoną w 2009 r. jako spółka z o.o. przez czterech udziałowców. Kapitał zakładowy wyniósł 200 000 zł. Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 50 000 zł.

2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi zamierzamy zaspokajać potrzeby klientów. Powstanie Fitness Klubu „Blue Sky” jest wynikiem prowadzonych obserwacji i rozmów z potencjalnymi klientami. Stwierdziliśmy coraz większe zainteresowanie proponowanymi przez nas usługami zwłaszcza wśród kobiet w wieku 20-45 lat. Coraz więcej osób zaczyna dbać o sylwetkę i kondycję, szukając jednocześnie pomocy specjalisty. Chcemy zaproponować usługi dobrane do potrzeb każdego, odpowiednie zestawy ćwiczeń, porady specjalistów, korzystając przy tym z profesjonalnego sprzętu.

3. Oferta firmy
W naszym Fitness Klubie „Blue Sky” oferować będziemy następujące zestawy ćwiczeń:
TBC Ćwiczenia modelujące ……… (krótki opis ćwiczeń),
Stretching Ćwiczenia poprawiające sylwetkę ………(krótki opis ćwiczeń),
ABT Ćwiczenia ……………………………. (krótki opis ćwiczeń),
Ogólne ćwiczenia na siłowni …………………(krótki opis),
Inne …………………. .
Instruktorzy to osoby wykształcone w danym kierunku, z doświadczeniem, stale podnoszący swoje kwalifikacje.

4. Zakres działania firmy
Podstawowym celem działania spółki jest zaistnienie na rynku i zdobycie największej liczby stałych klientów. Pozwoli nam to osiągać zyski i stale rozszerzać ofertę o nowe usługi. Nasz klub mieści się w lokalu klimatyzowanym, z ciekawą aranżacją i miłą, sportową atmosferą. Zajęcia z aerobiku odbywają się w sali o powierzchni 100 m kw, siłownia znajduje się w sali o powierzchni 120 m kw. Po każdych zajęciach klienci mogą skorzystać z kompleksu sanitarnego.

5. Ceny
Bilet jednorazowy za 1 godz. zajęć …… zł
Karnet miesięczny 1 raz w tygodniu (4 wejścia) …… zł
Karnet miesięczny 2 razy w tygodniu (8 wejść) ……. Zł
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach rano w godz. 8-11 i po południu 17-22. Siłownia czynna jest przez cały dzień 8-22.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

III. Plan finansowy

1. Na otwarcie klubu potrzebujemy ok. 400 000 tys. zł. Dysponujemy kwotą 200 000 tys. zł. Zamierzamy zaciągnąć kredyt w wysokości 100 000 zł. Wziąć w leasing sprzęt fitness za kwotę 50 000 zł oraz uzyskać pomoc w ramach środków unijnych w wysokości 50 000 zł.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Czynsz za wynajem lokalu ….. zł
Koszty adaptacji i urządzenia poszczególnych sal i pomieszczeń …… zł
Sprzęt …………. zł
Opłaty za wodę, energię, telefon …. zł
Inne opłaty…… zł
Reklama ………. zł
Razem ………….. zł
Potrzebne środki finansowe pozyskane zostaną z następujących źródeł:
Środki własne ……….. zł
Kredyt ……………. zł
Środki unijne ………… zł

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenie pracowników ….. zł
- ubezpieczenie …………. zł
- czynsz………….. zł
- inne opłaty ………… zł
- rata kredytu ……….. zł
- reklama ……… zł
- środki czystości ……….. zł
- inne …………… zł

4. Cennik usług
---------------------------
----------------------------
---------------------------
----------------------------

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego fitness klubu zamierzamy przygotować ulotki oraz zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie. Z czasem zamierzamy przygotować własną stronę internetową.

V. Analiza SWOT (w skrócie, można poszczególne pkt rozwinąć)

1. Mocne strony
Doświadczenie właścicieli zdobyte w pracy w różnych fitness klubach. Wysoka jakość sprzętu. Wysoka jakość świadczonych usług. Wykwalifikowany personel. Nowe techniki pracy.

2. Słabe strony
Niewystarczające własne środki finansowe. Trudności z zatrudnieniem personelu o poszukiwanych kwalifikacjach.

3. Szanse
Rosnące zainteresowanie świadczonymi usługami. Zwiększanie udziału w rynku. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i programy lojalnościowe.

4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca na rynku. Wybrany lokal położony na obrzeżach miasta. Duże koszty związane z rozpoczęciem działalności.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, np ze stron:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org


Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA