REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biznes plan klubu fitness

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan klubu fitness
Biznes plan klubu fitness

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie fitness klubu proponującego szeroką gamę zajęć sportowych a po osiągnięciu zadowalających wyników, zamierzamy rozszerzać podjętą działalność o np. solarium, sauna, masaż. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Zagórzu. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług.

II. Profil i zakres działania firmy


1. Historia firmy
Fitness Klub „Blue Sky” jest firmą założoną w 2009 r. jako spółka z o.o. przez czterech udziałowców. Kapitał zakładowy wyniósł 200 000 zł. Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 50 000 zł.

2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi zamierzamy zaspokajać potrzeby klientów. Powstanie Fitness Klubu „Blue Sky” jest wynikiem prowadzonych obserwacji i rozmów z potencjalnymi klientami. Stwierdziliśmy coraz większe zainteresowanie proponowanymi przez nas usługami zwłaszcza wśród kobiet w wieku 20-45 lat. Coraz więcej osób zaczyna dbać o sylwetkę i kondycję, szukając jednocześnie pomocy specjalisty. Chcemy zaproponować usługi dobrane do potrzeb każdego, odpowiednie zestawy ćwiczeń, porady specjalistów, korzystając przy tym z profesjonalnego sprzętu.

3. Oferta firmy
W naszym Fitness Klubie „Blue Sky” oferować będziemy następujące zestawy ćwiczeń:
TBC Ćwiczenia modelujące ……… (krótki opis ćwiczeń),
Stretching Ćwiczenia poprawiające sylwetkę ………(krótki opis ćwiczeń),
ABT Ćwiczenia ……………………………. (krótki opis ćwiczeń),
Ogólne ćwiczenia na siłowni …………………(krótki opis),
Inne …………………. .
Instruktorzy to osoby wykształcone w danym kierunku, z doświadczeniem, stale podnoszący swoje kwalifikacje.

4. Zakres działania firmy
Podstawowym celem działania spółki jest zaistnienie na rynku i zdobycie największej liczby stałych klientów. Pozwoli nam to osiągać zyski i stale rozszerzać ofertę o nowe usługi. Nasz klub mieści się w lokalu klimatyzowanym, z ciekawą aranżacją i miłą, sportową atmosferą. Zajęcia z aerobiku odbywają się w sali o powierzchni 100 m kw, siłownia znajduje się w sali o powierzchni 120 m kw. Po każdych zajęciach klienci mogą skorzystać z kompleksu sanitarnego.

5. Ceny
Bilet jednorazowy za 1 godz. zajęć …… zł
Karnet miesięczny 1 raz w tygodniu (4 wejścia) …… zł
Karnet miesięczny 2 razy w tygodniu (8 wejść) ……. Zł
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach rano w godz. 8-11 i po południu 17-22. Siłownia czynna jest przez cały dzień 8-22.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

REKLAMA

III. Plan finansowy

1. Na otwarcie klubu potrzebujemy ok. 400 000 tys. zł. Dysponujemy kwotą 200 000 tys. zł. Zamierzamy zaciągnąć kredyt w wysokości 100 000 zł. Wziąć w leasing sprzęt fitness za kwotę 50 000 zł oraz uzyskać pomoc w ramach środków unijnych w wysokości 50 000 zł.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Czynsz za wynajem lokalu ….. zł
Koszty adaptacji i urządzenia poszczególnych sal i pomieszczeń …… zł
Sprzęt …………. zł
Opłaty za wodę, energię, telefon …. zł
Inne opłaty…… zł
Reklama ………. zł
Razem ………….. zł
Potrzebne środki finansowe pozyskane zostaną z następujących źródeł:
Środki własne ……….. zł
Kredyt ……………. zł
Środki unijne ………… zł

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenie pracowników ….. zł
- ubezpieczenie …………. zł
- czynsz………….. zł
- inne opłaty ………… zł
- rata kredytu ……….. zł
- reklama ……… zł
- środki czystości ……….. zł
- inne …………… zł

4. Cennik usług
---------------------------
----------------------------
---------------------------
----------------------------

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego fitness klubu zamierzamy przygotować ulotki oraz zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie. Z czasem zamierzamy przygotować własną stronę internetową.

V. Analiza SWOT (w skrócie, można poszczególne pkt rozwinąć)

1. Mocne strony
Doświadczenie właścicieli zdobyte w pracy w różnych fitness klubach. Wysoka jakość sprzętu. Wysoka jakość świadczonych usług. Wykwalifikowany personel. Nowe techniki pracy.

2. Słabe strony
Niewystarczające własne środki finansowe. Trudności z zatrudnieniem personelu o poszukiwanych kwalifikacjach.

3. Szanse
Rosnące zainteresowanie świadczonymi usługami. Zwiększanie udziału w rynku. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i programy lojalnościowe.

4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca na rynku. Wybrany lokal położony na obrzeżach miasta. Duże koszty związane z rozpoczęciem działalności.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, np ze stron:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org


Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA