REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biznes plan klubu fitness
Biznes plan klubu fitness

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie fitness klubu proponującego szeroką gamę zajęć sportowych a po osiągnięciu zadowalających wyników, zamierzamy rozszerzać podjętą działalność o np. solarium, sauna, masaż. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Zagórzu. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług.

II. Profil i zakres działania firmy


1. Historia firmy
Fitness Klub „Blue Sky” jest firmą założoną w 2009 r. jako spółka z o.o. przez czterech udziałowców. Kapitał zakładowy wyniósł 200 000 zł. Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 50 000 zł.

2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi zamierzamy zaspokajać potrzeby klientów. Powstanie Fitness Klubu „Blue Sky” jest wynikiem prowadzonych obserwacji i rozmów z potencjalnymi klientami. Stwierdziliśmy coraz większe zainteresowanie proponowanymi przez nas usługami zwłaszcza wśród kobiet w wieku 20-45 lat. Coraz więcej osób zaczyna dbać o sylwetkę i kondycję, szukając jednocześnie pomocy specjalisty. Chcemy zaproponować usługi dobrane do potrzeb każdego, odpowiednie zestawy ćwiczeń, porady specjalistów, korzystając przy tym z profesjonalnego sprzętu.

3. Oferta firmy
W naszym Fitness Klubie „Blue Sky” oferować będziemy następujące zestawy ćwiczeń:
TBC Ćwiczenia modelujące ……… (krótki opis ćwiczeń),
Stretching Ćwiczenia poprawiające sylwetkę ………(krótki opis ćwiczeń),
ABT Ćwiczenia ……………………………. (krótki opis ćwiczeń),
Ogólne ćwiczenia na siłowni …………………(krótki opis),
Inne …………………. .
Instruktorzy to osoby wykształcone w danym kierunku, z doświadczeniem, stale podnoszący swoje kwalifikacje.

4. Zakres działania firmy
Podstawowym celem działania spółki jest zaistnienie na rynku i zdobycie największej liczby stałych klientów. Pozwoli nam to osiągać zyski i stale rozszerzać ofertę o nowe usługi. Nasz klub mieści się w lokalu klimatyzowanym, z ciekawą aranżacją i miłą, sportową atmosferą. Zajęcia z aerobiku odbywają się w sali o powierzchni 100 m kw, siłownia znajduje się w sali o powierzchni 120 m kw. Po każdych zajęciach klienci mogą skorzystać z kompleksu sanitarnego.

5. Ceny
Bilet jednorazowy za 1 godz. zajęć …… zł
Karnet miesięczny 1 raz w tygodniu (4 wejścia) …… zł
Karnet miesięczny 2 razy w tygodniu (8 wejść) ……. Zł
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach rano w godz. 8-11 i po południu 17-22. Siłownia czynna jest przez cały dzień 8-22.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

REKLAMA

III. Plan finansowy

1. Na otwarcie klubu potrzebujemy ok. 400 000 tys. zł. Dysponujemy kwotą 200 000 tys. zł. Zamierzamy zaciągnąć kredyt w wysokości 100 000 zł. Wziąć w leasing sprzęt fitness za kwotę 50 000 zł oraz uzyskać pomoc w ramach środków unijnych w wysokości 50 000 zł.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Czynsz za wynajem lokalu ….. zł
Koszty adaptacji i urządzenia poszczególnych sal i pomieszczeń …… zł
Sprzęt …………. zł
Opłaty za wodę, energię, telefon …. zł
Inne opłaty…… zł
Reklama ………. zł
Razem ………….. zł
Potrzebne środki finansowe pozyskane zostaną z następujących źródeł:
Środki własne ……….. zł
Kredyt ……………. zł
Środki unijne ………… zł

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenie pracowników ….. zł
- ubezpieczenie …………. zł
- czynsz………….. zł
- inne opłaty ………… zł
- rata kredytu ……….. zł
- reklama ……… zł
- środki czystości ……….. zł
- inne …………… zł

4. Cennik usług
---------------------------
----------------------------
---------------------------
----------------------------

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego fitness klubu zamierzamy przygotować ulotki oraz zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie. Z czasem zamierzamy przygotować własną stronę internetową.

V. Analiza SWOT (w skrócie, można poszczególne pkt rozwinąć)

1. Mocne strony
Doświadczenie właścicieli zdobyte w pracy w różnych fitness klubach. Wysoka jakość sprzętu. Wysoka jakość świadczonych usług. Wykwalifikowany personel. Nowe techniki pracy.

2. Słabe strony
Niewystarczające własne środki finansowe. Trudności z zatrudnieniem personelu o poszukiwanych kwalifikacjach.

3. Szanse
Rosnące zainteresowanie świadczonymi usługami. Zwiększanie udziału w rynku. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i programy lojalnościowe.

4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca na rynku. Wybrany lokal położony na obrzeżach miasta. Duże koszty związane z rozpoczęciem działalności.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, np ze stron:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org


Anna Konarzewska - Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Potrzebna pilna decyzja, bo można dużo zyskać lub stracić na podatku, termin 20 lutego

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA