REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Biznes plan klubu fitness

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Biznes plan klubu fitness
Biznes plan klubu fitness

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

REKLAMA

Przykładowy Biznes plan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie fitness klubu proponującego szeroką gamę zajęć sportowych a po osiągnięciu zadowalających wyników, zamierzamy rozszerzać podjętą działalność o np. solarium, sauna, masaż. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Zagórzu. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług.

II. Profil i zakres działania firmy


1. Historia firmy
Fitness Klub „Blue Sky” jest firmą założoną w 2009 r. jako spółka z o.o. przez czterech udziałowców. Kapitał zakładowy wyniósł 200 000 zł. Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 50 000 zł.

2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi zamierzamy zaspokajać potrzeby klientów. Powstanie Fitness Klubu „Blue Sky” jest wynikiem prowadzonych obserwacji i rozmów z potencjalnymi klientami. Stwierdziliśmy coraz większe zainteresowanie proponowanymi przez nas usługami zwłaszcza wśród kobiet w wieku 20-45 lat. Coraz więcej osób zaczyna dbać o sylwetkę i kondycję, szukając jednocześnie pomocy specjalisty. Chcemy zaproponować usługi dobrane do potrzeb każdego, odpowiednie zestawy ćwiczeń, porady specjalistów, korzystając przy tym z profesjonalnego sprzętu.

3. Oferta firmy
W naszym Fitness Klubie „Blue Sky” oferować będziemy następujące zestawy ćwiczeń:
TBC Ćwiczenia modelujące ……… (krótki opis ćwiczeń),
Stretching Ćwiczenia poprawiające sylwetkę ………(krótki opis ćwiczeń),
ABT Ćwiczenia ……………………………. (krótki opis ćwiczeń),
Ogólne ćwiczenia na siłowni …………………(krótki opis),
Inne …………………. .
Instruktorzy to osoby wykształcone w danym kierunku, z doświadczeniem, stale podnoszący swoje kwalifikacje.

4. Zakres działania firmy
Podstawowym celem działania spółki jest zaistnienie na rynku i zdobycie największej liczby stałych klientów. Pozwoli nam to osiągać zyski i stale rozszerzać ofertę o nowe usługi. Nasz klub mieści się w lokalu klimatyzowanym, z ciekawą aranżacją i miłą, sportową atmosferą. Zajęcia z aerobiku odbywają się w sali o powierzchni 100 m kw, siłownia znajduje się w sali o powierzchni 120 m kw. Po każdych zajęciach klienci mogą skorzystać z kompleksu sanitarnego.

5. Ceny
Bilet jednorazowy za 1 godz. zajęć …… zł
Karnet miesięczny 1 raz w tygodniu (4 wejścia) …… zł
Karnet miesięczny 2 razy w tygodniu (8 wejść) ……. Zł
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach rano w godz. 8-11 i po południu 17-22. Siłownia czynna jest przez cały dzień 8-22.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

III. Plan finansowy

1. Na otwarcie klubu potrzebujemy ok. 400 000 tys. zł. Dysponujemy kwotą 200 000 tys. zł. Zamierzamy zaciągnąć kredyt w wysokości 100 000 zł. Wziąć w leasing sprzęt fitness za kwotę 50 000 zł oraz uzyskać pomoc w ramach środków unijnych w wysokości 50 000 zł.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Czynsz za wynajem lokalu ….. zł
Koszty adaptacji i urządzenia poszczególnych sal i pomieszczeń …… zł
Sprzęt …………. zł
Opłaty za wodę, energię, telefon …. zł
Inne opłaty…… zł
Reklama ………. zł
Razem ………….. zł
Potrzebne środki finansowe pozyskane zostaną z następujących źródeł:
Środki własne ……….. zł
Kredyt ……………. zł
Środki unijne ………… zł

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenie pracowników ….. zł
- ubezpieczenie …………. zł
- czynsz………….. zł
- inne opłaty ………… zł
- rata kredytu ……….. zł
- reklama ……… zł
- środki czystości ……….. zł
- inne …………… zł

4. Cennik usług
---------------------------
----------------------------
---------------------------
----------------------------

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego fitness klubu zamierzamy przygotować ulotki oraz zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie. Z czasem zamierzamy przygotować własną stronę internetową.

V. Analiza SWOT (w skrócie, można poszczególne pkt rozwinąć)

1. Mocne strony
Doświadczenie właścicieli zdobyte w pracy w różnych fitness klubach. Wysoka jakość sprzętu. Wysoka jakość świadczonych usług. Wykwalifikowany personel. Nowe techniki pracy.

2. Słabe strony
Niewystarczające własne środki finansowe. Trudności z zatrudnieniem personelu o poszukiwanych kwalifikacjach.

3. Szanse
Rosnące zainteresowanie świadczonymi usługami. Zwiększanie udziału w rynku. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i programy lojalnościowe.

4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca na rynku. Wybrany lokal położony na obrzeżach miasta. Duże koszty związane z rozpoczęciem działalności.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, np ze stron:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org


Anna Konarzewska - Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA