REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Biznes plan klubu fitness
Biznes plan klubu fitness

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia bankowi dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do banku w celu uzyskania kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę banku.
Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Polecamy: Co grozi za brak kasy fiskalnej?

Zwięzłość
Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika
Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Realizm
Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby
Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Przykładowy Biznes plan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

I. Wprowadzenie

W naszych planach jest otwarcie fitness klubu proponującego szeroką gamę zajęć sportowych a po osiągnięciu zadowalających wyników, zamierzamy rozszerzać podjętą działalność o np. solarium, sauna, masaż. Naszym celem jest zajęcie ok. ¼ rynku w naszej miejscowości Zagórzu. Zdobywana coraz większa część rynku pozwoli nam zwiększać zakres usług.

II. Profil i zakres działania firmy


1. Historia firmy
Fitness Klub „Blue Sky” jest firmą założoną w 2009 r. jako spółka z o.o. przez czterech udziałowców. Kapitał zakładowy wyniósł 200 000 zł. Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 50 000 zł.

2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi zamierzamy zaspokajać potrzeby klientów. Powstanie Fitness Klubu „Blue Sky” jest wynikiem prowadzonych obserwacji i rozmów z potencjalnymi klientami. Stwierdziliśmy coraz większe zainteresowanie proponowanymi przez nas usługami zwłaszcza wśród kobiet w wieku 20-45 lat. Coraz więcej osób zaczyna dbać o sylwetkę i kondycję, szukając jednocześnie pomocy specjalisty. Chcemy zaproponować usługi dobrane do potrzeb każdego, odpowiednie zestawy ćwiczeń, porady specjalistów, korzystając przy tym z profesjonalnego sprzętu.

3. Oferta firmy
W naszym Fitness Klubie „Blue Sky” oferować będziemy następujące zestawy ćwiczeń:
TBC Ćwiczenia modelujące ……… (krótki opis ćwiczeń),
Stretching Ćwiczenia poprawiające sylwetkę ………(krótki opis ćwiczeń),
ABT Ćwiczenia ……………………………. (krótki opis ćwiczeń),
Ogólne ćwiczenia na siłowni …………………(krótki opis),
Inne …………………. .
Instruktorzy to osoby wykształcone w danym kierunku, z doświadczeniem, stale podnoszący swoje kwalifikacje.

4. Zakres działania firmy
Podstawowym celem działania spółki jest zaistnienie na rynku i zdobycie największej liczby stałych klientów. Pozwoli nam to osiągać zyski i stale rozszerzać ofertę o nowe usługi. Nasz klub mieści się w lokalu klimatyzowanym, z ciekawą aranżacją i miłą, sportową atmosferą. Zajęcia z aerobiku odbywają się w sali o powierzchni 100 m kw, siłownia znajduje się w sali o powierzchni 120 m kw. Po każdych zajęciach klienci mogą skorzystać z kompleksu sanitarnego.

5. Ceny
Bilet jednorazowy za 1 godz. zajęć …… zł
Karnet miesięczny 1 raz w tygodniu (4 wejścia) …… zł
Karnet miesięczny 2 razy w tygodniu (8 wejść) ……. Zł
Zajęcia odbywają się w dwóch cyklach rano w godz. 8-11 i po południu 17-22. Siłownia czynna jest przez cały dzień 8-22.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

REKLAMA

III. Plan finansowy

1. Na otwarcie klubu potrzebujemy ok. 400 000 tys. zł. Dysponujemy kwotą 200 000 tys. zł. Zamierzamy zaciągnąć kredyt w wysokości 100 000 zł. Wziąć w leasing sprzęt fitness za kwotę 50 000 zł oraz uzyskać pomoc w ramach środków unijnych w wysokości 50 000 zł.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Czynsz za wynajem lokalu ….. zł
Koszty adaptacji i urządzenia poszczególnych sal i pomieszczeń …… zł
Sprzęt …………. zł
Opłaty za wodę, energię, telefon …. zł
Inne opłaty…… zł
Reklama ………. zł
Razem ………….. zł
Potrzebne środki finansowe pozyskane zostaną z następujących źródeł:
Środki własne ……….. zł
Kredyt ……………. zł
Środki unijne ………… zł

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wynagrodzenie pracowników ….. zł
- ubezpieczenie …………. zł
- czynsz………….. zł
- inne opłaty ………… zł
- rata kredytu ……….. zł
- reklama ……… zł
- środki czystości ……….. zł
- inne …………… zł

4. Cennik usług
---------------------------
----------------------------
---------------------------
----------------------------

IV. Plan marketingowy

Aby poinformować potencjalnych klientów o otwarciu nowego fitness klubu zamierzamy przygotować ulotki oraz zamieścić ogłoszenia w lokalnej prasie. Z czasem zamierzamy przygotować własną stronę internetową.

V. Analiza SWOT (w skrócie, można poszczególne pkt rozwinąć)

1. Mocne strony
Doświadczenie właścicieli zdobyte w pracy w różnych fitness klubach. Wysoka jakość sprzętu. Wysoka jakość świadczonych usług. Wykwalifikowany personel. Nowe techniki pracy.

2. Słabe strony
Niewystarczające własne środki finansowe. Trudności z zatrudnieniem personelu o poszukiwanych kwalifikacjach.

3. Szanse
Rosnące zainteresowanie świadczonymi usługami. Zwiększanie udziału w rynku. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i programy lojalnościowe.

4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca na rynku. Wybrany lokal położony na obrzeżach miasta. Duże koszty związane z rozpoczęciem działalności.

W napisaniu dobrego biznes planu pomoże Ci gotowy wzór, np ze stron:
www.biznes-plan.ekonomiczne.ys.pl
www.biznes-plan.org


Anna Konarzewska - Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA