REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fitness club - lokalizacja i lokal

Lokalizacja i lokal - fitness club
Lokalizacja i lokal - fitness club

REKLAMA

REKLAMA

Dobra lokalizacja dla klubu fitness jest kluczowa. Modne np. są ostatnio inwestycje w centrach handlowych oraz kompleksach biurowych coraz więcej również powstaje fitness klubów w apartament owcach. Ale dobra lokalizacji może również oznaczać bliskość osiedli mieszkaniowych lub centrum danego miasta a ponadto dostępność miejsc parkingowych, środków komunikacji, otoczenie.

Gdzie otworzyć klub fitness?

REKLAMA

REKLAMA


Szukając odpowiedniego lokalu na fitness klub zwróć po prostu szczególną uwagę na lokalizację w pobliżu miejsc gdzie Twoi potencjalni klienci pracują bądź mieszkają.

Szansę powodzenia mają kluby powstające w hotelach, ale wtedy lokal może okazać się drogi, chociaż z drugiej strony ta strona turystyki rozwija się i hotele też chcą mieć coraz ciekawszą ofertę – może jest to jakiś punkt wyjścia i szansa na sukces.

Jeśli masz taką możliwość sprawdź czy klubu nie można otworzyć w pomieszczeniach szkoły, prywatnej uczelni, ośrodka kultury albo w ich bliski sąsiedztwie, będziesz miał wówczas zapewniony łatwy dostęp młodych klientów.

Wymagania wobec lokalu

Jeśli znalazłeś już dobrą lokalizację to musisz sprawdzić czy lokal spełnia wszystkie wymagania. Ważnym elementem znalezionego lokalu będzie jego powierzchnia. Opierając się na opiniach ekspertów lokal pod klub fitness  powinien mieć minimum 200 m kw, ale może mieć też 2000 m kw – wszystko zależy od Twojej koncepcji no i oczywiście możliwości finansowych.

Trzeba jednak zaznaczyć że otwierając klub powyżej 1000 m kw w ofercie powinna znaleźć się kompleksowa oferta, tzn. siłownia, aerobik, joga, indoor cycling, wellness, squash, barek etc.), kluby mniejsze powinny rozwijać węższą ofertę. Błędem jest upychanie na siłę zbyt dużej oferty w małym powierzchniowo klubie, jest tam po prostu zbyt ciasno. Klienci powinni mieć swobodę poruszania się.

Pamiętaj o uzyskaniu wszelkich wymaganych pozwoleń inspekcji budowlanej, straży pożarnej, sanepidu. Bez tego nie będziesz mógł rozpocząć działalności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lokal, który wybierzesz na fitness klub, musi mieć 3,3 m wysokości, odpowiednią wentylację, prysznice - jeden prysznic powinien przypadać na 15 osób, jedna umywalka na 5 osób, pomieszczenia socjalne z umywalką.

REKLAMA

Przy takim przedsięwzięciu, jakim jest przystosowanie lokalu pod fitness klub, dobrym rozwiązaniem może okazać się zatrudnienie inspektora budowlanego (projektant z uprawnieniami), który będzie w stanie zająć się załatwieniem wszystkich niezbędnych dokumentów. Ma on możliwość przygotowania projektu - koszt ok. 3500 tys. zł - na wszystkie odbiory obiektu.

Szczegółowe przepisy dotyczące lokalu przeznaczonego na fitness klub znajdziesz w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (dzienniku ustaw z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami). W rozporządzeniu tym znajdziesz wszelkie wymagania sanitarne, przeciwpożarowe, bhp.

Co na początek przy otwarciu klubu fitness
1) Sala ok. 100 m2- w mniejszej sali trudno jest organizować zajęcia z układami;
2) Szatnie - 1 osoba to 1m2 (szafka);
3) Prysznice i toalety (1 prysznic na 15 osób), podobnie WC;
4) Pomieszczenia socjalne z umywalką;
5) Wentylacja;
6) Wysokość 3,3;
7) Ciąg komunikacyjny;
8) Reklama - jest niezbędna, zbytnio oszczędzając skazujesz się na plajtę;
9) Sama oferta fitness dzisiaj może być za mało, pomyśl o ewentualnym solarium, saunie, barku;
10) Podłogi - płytki, a w salach do ćwiczeń panele lub specjalne wykładziny gładkie i elastyczne.

Wyposażenie – odpowiedni sprzęt

Niezmiernie istotną kwestią, dla otwarcia dobrze funkcjonującego klubu fitness jest oczywiście jego wyposażenie (dobrze dobrany sprzęt).

Należy podkreślić, że im bardziej urozmaicone usługi będziesz oferował tym masz większe szanse, że klienci zostawią u Ciebie więcej pieniędzy. Niemniej jednak trzeba się dobrze zastanowić co jest najbardziej potrzebne i niezbędne na początek, z czasem można dokupywać sprzęt.

Na pewno wyposażenie klubu zależeć będzie od wielkości posiadanego lokalu, ta kwestia będzie w dużej mierze decydowała co się zmieści no a także posiadane fundusze.

Niestety zakup sprzętu nie jest tanim przedsięwzięciem. Podstawowe wyposażenie samej siłowni to wydatek rzędu ok. 100 tys. zł. Ponadto jeżeli w Twoim klubie ma znaleźć się sala do aerobiku czy sala odnowy biologicznej - to kolejne spore wydatki.
Sala do aerobiku powinna być wyposażona w elastyczną podłogę, która chroni przed kontuzjami - jest to koszt ok. 15 tys. zł.
Sala odnowy biologicznej może Cię kosztować nawet 50 tys. zł.

Przymierzając się do zakupu niezbędnego sprzętu, pomyśl o możliwości leasingu. Warto ponegocjować z firmą, którą wybrałeś jako dostawcę sprzętu, przy dużej ilości sprzętu na pewno będzie to możliwe. Takie działania pozwolą na zmniejszenie kosztów otwarcia fitness klubu.

Ofertę kompleksowego wyposażenia siłowni i fitness klubu w sprzęt nowy i używany możesz uzyskać m.in. na stronie:

WWW.eurosport-fitness.pl

Możesz również ciekawe informacje znaleźć na stronie:
WWW.sklepfitness.com
i sprawdzić jak kształtują się ceny.
Polską firmą produkującą sprzęt kulturystyczny oraz fitness jest m.in. firma Marbo-Sport.
Jej ofertę znajdziesz na stronie:
WWW.marbo-sport.pl
Inne jeszcze oferty znajdziesz na stronach:
WWW.fitness-sport.pl
WWW.unicornsports.pl
www.imgfitness.pl
www.athleticcshop.com.pl
www.fitbay.pl


Odpowiednie oświetlenie

Ważnym elementem stanowiącym wystrój jest odpowiednie oświetlenie lokalu. Dobrze dobrane oświetlenie dodaje dynamiki na prowadzonych zajęciach i zwiększa motywację uczestników inny jego charakter będzie wyciszać i wprowadzać łagodny nastrój.

Polecamy: serwis Leasing

Anna Konarzewska-Żuczek

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA