REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Lokalizacja i lokal - fitness club
Lokalizacja i lokal - fitness club

REKLAMA

REKLAMA

Dobra lokalizacja dla klubu fitness jest kluczowa. Modne np. są ostatnio inwestycje w centrach handlowych oraz kompleksach biurowych coraz więcej również powstaje fitness klubów w apartament owcach. Ale dobra lokalizacji może również oznaczać bliskość osiedli mieszkaniowych lub centrum danego miasta a ponadto dostępność miejsc parkingowych, środków komunikacji, otoczenie.

Gdzie otworzyć klub fitness?

REKLAMA

REKLAMA


Szukając odpowiedniego lokalu na fitness klub zwróć po prostu szczególną uwagę na lokalizację w pobliżu miejsc gdzie Twoi potencjalni klienci pracują bądź mieszkają.

Szansę powodzenia mają kluby powstające w hotelach, ale wtedy lokal może okazać się drogi, chociaż z drugiej strony ta strona turystyki rozwija się i hotele też chcą mieć coraz ciekawszą ofertę – może jest to jakiś punkt wyjścia i szansa na sukces.

Jeśli masz taką możliwość sprawdź czy klubu nie można otworzyć w pomieszczeniach szkoły, prywatnej uczelni, ośrodka kultury albo w ich bliski sąsiedztwie, będziesz miał wówczas zapewniony łatwy dostęp młodych klientów.

Wymagania wobec lokalu

Jeśli znalazłeś już dobrą lokalizację to musisz sprawdzić czy lokal spełnia wszystkie wymagania. Ważnym elementem znalezionego lokalu będzie jego powierzchnia. Opierając się na opiniach ekspertów lokal pod klub fitness  powinien mieć minimum 200 m kw, ale może mieć też 2000 m kw – wszystko zależy od Twojej koncepcji no i oczywiście możliwości finansowych.

Trzeba jednak zaznaczyć że otwierając klub powyżej 1000 m kw w ofercie powinna znaleźć się kompleksowa oferta, tzn. siłownia, aerobik, joga, indoor cycling, wellness, squash, barek etc.), kluby mniejsze powinny rozwijać węższą ofertę. Błędem jest upychanie na siłę zbyt dużej oferty w małym powierzchniowo klubie, jest tam po prostu zbyt ciasno. Klienci powinni mieć swobodę poruszania się.

REKLAMA

Pamiętaj o uzyskaniu wszelkich wymaganych pozwoleń inspekcji budowlanej, straży pożarnej, sanepidu. Bez tego nie będziesz mógł rozpocząć działalności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lokal, który wybierzesz na fitness klub, musi mieć 3,3 m wysokości, odpowiednią wentylację, prysznice - jeden prysznic powinien przypadać na 15 osób, jedna umywalka na 5 osób, pomieszczenia socjalne z umywalką.

Przy takim przedsięwzięciu, jakim jest przystosowanie lokalu pod fitness klub, dobrym rozwiązaniem może okazać się zatrudnienie inspektora budowlanego (projektant z uprawnieniami), który będzie w stanie zająć się załatwieniem wszystkich niezbędnych dokumentów. Ma on możliwość przygotowania projektu - koszt ok. 3500 tys. zł - na wszystkie odbiory obiektu.

Szczegółowe przepisy dotyczące lokalu przeznaczonego na fitness klub znajdziesz w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (dzienniku ustaw z 2002 r. Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami). W rozporządzeniu tym znajdziesz wszelkie wymagania sanitarne, przeciwpożarowe, bhp.

Co na początek przy otwarciu klubu fitness
1) Sala ok. 100 m2- w mniejszej sali trudno jest organizować zajęcia z układami;
2) Szatnie - 1 osoba to 1m2 (szafka);
3) Prysznice i toalety (1 prysznic na 15 osób), podobnie WC;
4) Pomieszczenia socjalne z umywalką;
5) Wentylacja;
6) Wysokość 3,3;
7) Ciąg komunikacyjny;
8) Reklama - jest niezbędna, zbytnio oszczędzając skazujesz się na plajtę;
9) Sama oferta fitness dzisiaj może być za mało, pomyśl o ewentualnym solarium, saunie, barku;
10) Podłogi - płytki, a w salach do ćwiczeń panele lub specjalne wykładziny gładkie i elastyczne.

Wyposażenie – odpowiedni sprzęt

Niezmiernie istotną kwestią, dla otwarcia dobrze funkcjonującego klubu fitness jest oczywiście jego wyposażenie (dobrze dobrany sprzęt).

Należy podkreślić, że im bardziej urozmaicone usługi będziesz oferował tym masz większe szanse, że klienci zostawią u Ciebie więcej pieniędzy. Niemniej jednak trzeba się dobrze zastanowić co jest najbardziej potrzebne i niezbędne na początek, z czasem można dokupywać sprzęt.

Na pewno wyposażenie klubu zależeć będzie od wielkości posiadanego lokalu, ta kwestia będzie w dużej mierze decydowała co się zmieści no a także posiadane fundusze.

Niestety zakup sprzętu nie jest tanim przedsięwzięciem. Podstawowe wyposażenie samej siłowni to wydatek rzędu ok. 100 tys. zł. Ponadto jeżeli w Twoim klubie ma znaleźć się sala do aerobiku czy sala odnowy biologicznej - to kolejne spore wydatki.
Sala do aerobiku powinna być wyposażona w elastyczną podłogę, która chroni przed kontuzjami - jest to koszt ok. 15 tys. zł.
Sala odnowy biologicznej może Cię kosztować nawet 50 tys. zł.

Przymierzając się do zakupu niezbędnego sprzętu, pomyśl o możliwości leasingu. Warto ponegocjować z firmą, którą wybrałeś jako dostawcę sprzętu, przy dużej ilości sprzętu na pewno będzie to możliwe. Takie działania pozwolą na zmniejszenie kosztów otwarcia fitness klubu.

Ofertę kompleksowego wyposażenia siłowni i fitness klubu w sprzęt nowy i używany możesz uzyskać m.in. na stronie:

WWW.eurosport-fitness.pl

Możesz również ciekawe informacje znaleźć na stronie:
WWW.sklepfitness.com
i sprawdzić jak kształtują się ceny.
Polską firmą produkującą sprzęt kulturystyczny oraz fitness jest m.in. firma Marbo-Sport.
Jej ofertę znajdziesz na stronie:
WWW.marbo-sport.pl
Inne jeszcze oferty znajdziesz na stronach:
WWW.fitness-sport.pl
WWW.unicornsports.pl
www.imgfitness.pl
www.athleticcshop.com.pl
www.fitbay.pl


Odpowiednie oświetlenie

Ważnym elementem stanowiącym wystrój jest odpowiednie oświetlenie lokalu. Dobrze dobrane oświetlenie dodaje dynamiki na prowadzonych zajęciach i zwiększa motywację uczestników inny jego charakter będzie wyciszać i wprowadzać łagodny nastrój.

Polecamy: serwis Leasing

Anna Konarzewska-Żuczek

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

REKLAMA

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

REKLAMA

3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA