REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fitness club - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pomysł na fitness club
Pomysł na fitness club

REKLAMA

REKLAMA

Rozwijająca się coraz szybciej w Polsce moda na aktywne, sportowe życie daje realne szanse na to, iż inwestycja w założenie fitness klubu zakończy się sukcesem.

REKLAMA

Pierwsze działania

Na początku przede wszystkim pamiętaj aby rozpoznać rynek czyli zapotrzebowanie na tego typu usługi w danym mieście czy dzielnicy oraz ewentualną działającą konkurencję.

Badanie rynku

Badanie rynku pozwoli Ci realnie ocenić sytuację i na pewno podsunie wiele ciekawych pomysłów do realizacji. Przeprowadzenie badania rynku umożliwi zdobycie możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, zanim jeszcze poniesiesz koszty na jego organizację.

REKLAMA

Przeprowadzone badanie rynku powinno dać odpowiedzi, na istotne dla przyszłego sukcesu podejmowanej działalności gospodarczej, pytania takie jak:
1) Jakie są potrzeby klientów?
2) Kim są docelowi Twoi klienci? Dowiedz się o nich najwięcej jak to tylko możliwe.
3) Kim jest konkurencja?
4) Czy na wybranym rynku są jakieś niezagospodarowane obszary?
5) Jak rynek zareaguje na wejście nowego przedsiębiorstwa?

Pierwsza zasadę jaką trzeba przyjąć robiąc nawet niewielkie badanie rynku to nigdy nie zakładaj niczego z góry i nie wierz w opowieści z drugiej ręki, a już na pewno nie reklamie.  Rzetelnie przeprowadzone badanie rynku może Cię uratować przed klapą, ale może też zaowocować wieloma ciekawymi pomysłami na przyszłość.

Badanie rynku powinno dać w miarę rzetelną informację na temat konkurencji.
1) Czy konkurenci mają zapał, jak angażują się w obsługę klienta?
2) Czy są profesjonalistami?
3) Jakie są ich mocne i jakie słabe strony?
4) Czy są jakieś niezagospodarowane przez konkurencję obszary, które mógłbyś wykorzystać?
5) Jakie konkurenci mają koszty?
6) Jaki mają personel (kwalifikacje)?
7) Jakie stosują zachęty dla klientów (promocje i inne)?
8) Jakie stosują metody sprzedaży?

REKLAMA

Przeprowadzając badanie rynku musisz zorientować się w potencjale rynku, na który planujesz wejść.
1) Do kogo kierujesz ofertę (klient indywidualny czy biznesowy)?
2) Kim będą Twoi główni odbiorcy?
3) Czy liczba potencjalnych klientów będzie rosła czy raczej malała?
4) Jak atrakcyjny jest rynek w Twojej okolicy?
5) Czy występuje i jeśli tak to w jakim zakresie sezonowość popytu?
6) Czy na rynku jest ktoś tańszy?
7) Czy przewidujesz, że na rynku może pojawić się nowa technologia?

Pamiętaj jednak, że nawet jak już z sukcesem wejdziesz na rynek a Twoja działalność będzie się rozwijała, to warto czasem przeprowadzić nowe badanie rynku. Nigdy nie można założyć, że rynek jest niezmienny, a potrzeby, preferencje klientów też nieustannie się zmieniają. Kiedy o tym zapomnisz konkurencja szybko może odebrać Ci klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak przeprowadzić badanie rynku?

Przeprowadzane przez Ciebie badanie rynku może mieć zasięg lokalny, jeżeli Twoi klienci to głównie ludzie „z sąsiedztwa” lub szerszy nawet krajowy, jeżeli taki zasięg działania będzie miała Twoja firma. Im większy zasięg tym więcej pracy i czasu zajmie Ci przeprowadzenie badania rynku.
Dużą wiedzę o aktualnej sytuacji na rynku możesz zdobyć wybierając się na organizowane wystawy i targi, a także śledząc branżową prasę. Wiele informacji zdobędziesz też w Internecie.

Zabierając się do badania rynku oceń swoje możliwości i określ na jakie badanie Cię stać.
Spisy firm znajdziesz na stronach internetowych takich jak:
www.pkt.pl
www.panoramafirm.com.pl
www.yellowpages.pl

Jeśli chcesz prześledzić dane statystyczne znajdziesz je na oficjalnej stronie Głównego Urzędu Statystycznego:
www.stat.gov.pl

Możesz również skorzystać z informacji dostępnych w Izbach handlowych. Często dysponują one własnymi zbiorami informacji dotyczących danej branży.

Szukając jakiegoś czasopisma możesz skorzystać np. ze strony
www.katalog.czasopism.pl

Na stronie tej znajdziesz oficjalne witryny gazet i czasopism wydawanych w Polsce. Na ogół przez Internet bez większego problemu zamówisz wybraną gazetę. Na strona internetowych również, raczej bez problemu zapoznasz się z archiwalnymi wydaniami.
Chcąc zbadać konkurentów wybierz się po prostu do nich w odwiedziny, nie mówiąc kim jesteś. Spytaj o ceny, realizację oferowanych usług.

Własny pomysł na fitness klub

Pamiętaj, że klienta przyciągniesz naprawdę czymś wyjątkowym, odpowiadającym jego potrzebom. Klienta zatrzymasz w swoim klubie jeśli w ofercie będziesz miał zróżnicowane i ciekawe zajęcia nie tylko dobrze znane (np. różne formy aerobiku). Warto pomyśleć o ofercie, w której znajdą się takie propozycje jak ćwiczenia zapobiegające osteoporozie, joga, stretching, a nawet ćwiczenia dla dzieci.

Planując swój klub fitness  pamiętaj, że Twoimi klientami będą zróżnicowani klienci. Na zajęcia grupowe zapisują się kobiety, mężczyźni, ludzie młodzi i bardzo dojrzali. Każda z tych grup ma swoje oczekiwania, potrzeby, możliwości, upodobania. Można ich podzielić na dwie zasadnicze grupy – ludzie młodzi i generalnie zdrowi i sprawni. Dla nich instruktor nie powinien mieć problemu z ułożeniem programu treningowego. Drugą grupą będą ludzie dojrzali. Nie ma granicy wieku korzystania z fitness klubu, naturalną granicą będą tylko możliwości fizyczne każdego człowieka i jego chęci do aktywnego udziału w zajęciach. Niemniej jednak ta druga grupa będzie na pewno o wiele bardziej wymagająca.

Jeżeli Twoim pomysłem będzie oferta dla ludzi starszych pamiętaj, że takie zajęcia może prowadzić tylko specjalnie w tym kierunku wykwalifikowany instruktor.
Zainwestuj też w dobrych i kompetentnych pracowników. Instruktorzy powinni też być sympatyczni, mieć umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów oraz mieć dobry głos. Instruktorzy muszą być osobami, które łatwo dają się polubić ale też jednocześnie będą potrafili zapanować nad grupą osób, z którymi prowadzą zajęcia.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA