REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fitness club - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pomysł na fitness club
Pomysł na fitness club

REKLAMA

REKLAMA

Rozwijająca się coraz szybciej w Polsce moda na aktywne, sportowe życie daje realne szanse na to, iż inwestycja w założenie fitness klubu zakończy się sukcesem.

REKLAMA

Pierwsze działania

Na początku przede wszystkim pamiętaj aby rozpoznać rynek czyli zapotrzebowanie na tego typu usługi w danym mieście czy dzielnicy oraz ewentualną działającą konkurencję.

Badanie rynku

Badanie rynku pozwoli Ci realnie ocenić sytuację i na pewno podsunie wiele ciekawych pomysłów do realizacji. Przeprowadzenie badania rynku umożliwi zdobycie możliwie najwięcej informacji o planowanym przedsięwzięciu, zanim jeszcze poniesiesz koszty na jego organizację.

REKLAMA

Przeprowadzone badanie rynku powinno dać odpowiedzi, na istotne dla przyszłego sukcesu podejmowanej działalności gospodarczej, pytania takie jak:
1) Jakie są potrzeby klientów?
2) Kim są docelowi Twoi klienci? Dowiedz się o nich najwięcej jak to tylko możliwe.
3) Kim jest konkurencja?
4) Czy na wybranym rynku są jakieś niezagospodarowane obszary?
5) Jak rynek zareaguje na wejście nowego przedsiębiorstwa?

Pierwsza zasadę jaką trzeba przyjąć robiąc nawet niewielkie badanie rynku to nigdy nie zakładaj niczego z góry i nie wierz w opowieści z drugiej ręki, a już na pewno nie reklamie.  Rzetelnie przeprowadzone badanie rynku może Cię uratować przed klapą, ale może też zaowocować wieloma ciekawymi pomysłami na przyszłość.

Badanie rynku powinno dać w miarę rzetelną informację na temat konkurencji.
1) Czy konkurenci mają zapał, jak angażują się w obsługę klienta?
2) Czy są profesjonalistami?
3) Jakie są ich mocne i jakie słabe strony?
4) Czy są jakieś niezagospodarowane przez konkurencję obszary, które mógłbyś wykorzystać?
5) Jakie konkurenci mają koszty?
6) Jaki mają personel (kwalifikacje)?
7) Jakie stosują zachęty dla klientów (promocje i inne)?
8) Jakie stosują metody sprzedaży?

REKLAMA

Przeprowadzając badanie rynku musisz zorientować się w potencjale rynku, na który planujesz wejść.
1) Do kogo kierujesz ofertę (klient indywidualny czy biznesowy)?
2) Kim będą Twoi główni odbiorcy?
3) Czy liczba potencjalnych klientów będzie rosła czy raczej malała?
4) Jak atrakcyjny jest rynek w Twojej okolicy?
5) Czy występuje i jeśli tak to w jakim zakresie sezonowość popytu?
6) Czy na rynku jest ktoś tańszy?
7) Czy przewidujesz, że na rynku może pojawić się nowa technologia?

Pamiętaj jednak, że nawet jak już z sukcesem wejdziesz na rynek a Twoja działalność będzie się rozwijała, to warto czasem przeprowadzić nowe badanie rynku. Nigdy nie można założyć, że rynek jest niezmienny, a potrzeby, preferencje klientów też nieustannie się zmieniają. Kiedy o tym zapomnisz konkurencja szybko może odebrać Ci klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak przeprowadzić badanie rynku?

Przeprowadzane przez Ciebie badanie rynku może mieć zasięg lokalny, jeżeli Twoi klienci to głównie ludzie „z sąsiedztwa” lub szerszy nawet krajowy, jeżeli taki zasięg działania będzie miała Twoja firma. Im większy zasięg tym więcej pracy i czasu zajmie Ci przeprowadzenie badania rynku.
Dużą wiedzę o aktualnej sytuacji na rynku możesz zdobyć wybierając się na organizowane wystawy i targi, a także śledząc branżową prasę. Wiele informacji zdobędziesz też w Internecie.

Zabierając się do badania rynku oceń swoje możliwości i określ na jakie badanie Cię stać.
Spisy firm znajdziesz na stronach internetowych takich jak:
www.pkt.pl
www.panoramafirm.com.pl
www.yellowpages.pl

Jeśli chcesz prześledzić dane statystyczne znajdziesz je na oficjalnej stronie Głównego Urzędu Statystycznego:
www.stat.gov.pl

Możesz również skorzystać z informacji dostępnych w Izbach handlowych. Często dysponują one własnymi zbiorami informacji dotyczących danej branży.

Szukając jakiegoś czasopisma możesz skorzystać np. ze strony
www.katalog.czasopism.pl

Na stronie tej znajdziesz oficjalne witryny gazet i czasopism wydawanych w Polsce. Na ogół przez Internet bez większego problemu zamówisz wybraną gazetę. Na strona internetowych również, raczej bez problemu zapoznasz się z archiwalnymi wydaniami.
Chcąc zbadać konkurentów wybierz się po prostu do nich w odwiedziny, nie mówiąc kim jesteś. Spytaj o ceny, realizację oferowanych usług.

Własny pomysł na fitness klub

Pamiętaj, że klienta przyciągniesz naprawdę czymś wyjątkowym, odpowiadającym jego potrzebom. Klienta zatrzymasz w swoim klubie jeśli w ofercie będziesz miał zróżnicowane i ciekawe zajęcia nie tylko dobrze znane (np. różne formy aerobiku). Warto pomyśleć o ofercie, w której znajdą się takie propozycje jak ćwiczenia zapobiegające osteoporozie, joga, stretching, a nawet ćwiczenia dla dzieci.

Planując swój klub fitness  pamiętaj, że Twoimi klientami będą zróżnicowani klienci. Na zajęcia grupowe zapisują się kobiety, mężczyźni, ludzie młodzi i bardzo dojrzali. Każda z tych grup ma swoje oczekiwania, potrzeby, możliwości, upodobania. Można ich podzielić na dwie zasadnicze grupy – ludzie młodzi i generalnie zdrowi i sprawni. Dla nich instruktor nie powinien mieć problemu z ułożeniem programu treningowego. Drugą grupą będą ludzie dojrzali. Nie ma granicy wieku korzystania z fitness klubu, naturalną granicą będą tylko możliwości fizyczne każdego człowieka i jego chęci do aktywnego udziału w zajęciach. Niemniej jednak ta druga grupa będzie na pewno o wiele bardziej wymagająca.

Jeżeli Twoim pomysłem będzie oferta dla ludzi starszych pamiętaj, że takie zajęcia może prowadzić tylko specjalnie w tym kierunku wykwalifikowany instruktor.
Zainwestuj też w dobrych i kompetentnych pracowników. Instruktorzy powinni też być sympatyczni, mieć umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów oraz mieć dobry głos. Instruktorzy muszą być osobami, które łatwo dają się polubić ale też jednocześnie będą potrafili zapanować nad grupą osób, z którymi prowadzą zajęcia.

Anna Konarzewska-Żuczek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA