REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Firma sprzątająca - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Firma sprzątająca - pomysł
Firma sprzątająca - pomysł

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzenie z oczekiwanym sukcesem firmy sprzątającej może nie być wcale łatwe w dzisiejszych czasach, konkurencja na rynku jest bardzo duża, ale nie należy rezygnować z własnych planów, jeżeli ma się dobry pomysł na własny biznes, sukces jest w zasięgu ręki.

Na początek potrzebujesz dokładnego rozeznania w rynku na który zamierzasz wejść, to bardzo ważne aby poznać konkurencję, jej ofertę, ceny i znaleźć niezagospodarowaną niszę dla własnej działalności. Dalej będziesz potrzebować dobrego biznes planu (link biznes plan).

REKLAMA

Tak na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że założenie i prowadzenie firmy sprzątającej jest bardzo proste. Do sprzątania wydawać by się mogło nie potrzeba żadnych szczególnych kwalifikacji, na początek nie trzeba też angażować jakiś specjalnych środków a biuro może być prowadzone w domu. Ale niestety, żeby utrzymać firmę na rynku i osiągnąć zyski, trzeba uzbroić się w cierpliwość i ciężko pracować.

Porozmawiaj o tym naszym FORUM!

Redakcja poleca: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Korzystnym faktem dla powstawania firm sprzątających jest – co trzeba podkreślić - fakt, że wynajmujący firmę sprzątającą zleceniodawca nie ponosi kosztów takich jak choćby ZUS i pensja sprzątaczki, a ponadto usługę sprzątania może odliczyć od kosztów działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Początek działalności

Rozpoczęcie działalności związanej ze sprzątaniem jest dość łatwe, nie są do tego potrzebne żadne koncesje czy pozwolenia. Wystarczy zarejestrować działalność gospodarczą.

INFORAKADEMIA poleca: Zatrudnianie cudzoziemców w świetle zmian

Najlepszym rozwiązaniem lokalizacyjnym takiej firmy będzie raczej duże miasto. To tam właśnie popyt na tego typu usługi jest większy niż gdzie indziej.
Przed startem firmy oceń dobrze potrzeby i swoje możliwości. Jeśli na początek masz zamiar obsługiwać małe biura to dużo sprzętu i wielu pracowników nie będziesz potrzebować (dobrze byłoby przed rozpoczęciem działalności firmy znaleźć pierwsze zlecenie, które na początek pozwoli Ci przynajmniej na pokrycie bieżących kosztów).

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Jeśli masz zamiar od razu wejść na duże powierzchnie (duże biura, supermarkety, szkoły, szpitale) to niezbędne będą inwestycje w sprzęt, np. piorące odkurzacze oraz pracowników.

Innym pomysłem jest oferta skierowana do klienta indywidualnego — sprzątanie domów.

Ale można tez wszystkie te elementy połączyć w jedną firmę.

Propozycje oferowanych usług firmy sprzątającej

Sprzątanie biur

Tego typu usługa może obejmować:
- utrzymanie w czystości wyposażenia biurowego (mebli, sprzętu komputerowego oraz innego sprzętu biurowego),
- utrzymanie w czystości powierzchni szklanych (drzwi, ścian przeszklonych, luster),
- utrzymanie czystości podłóg (odkurzanie wykładzin, mycie powierzchni posadzek),
- utrzymanie czystości w sanitariatach
- zaopatrywanie sanitariatów w środki higieniczne (papier toaletowy, ręczniki papierowe, mydło).

Sprawdź: JPK_VAT 2018 – Instrukcja wdrożenia

REKLAMA

Sprzątanie mieszkań i domów

Na tego typu usługę może składać się utrzymywanie porządku w mieszkaniach i domach mieszkalnych jak również zlecenia jednorazowego ich wysprzątania.
W ramach stałego utrzymywania porządku, cyklicznie z ustaloną częstotliwością utrzymanie czystości może obejmować:
- wycieranie kurzu z wszelkich mebli i biurek,
- przecieranie witryn, gablotek, biblioteczek,
- przetarcie parapetów, poręczy,
- odkurzanie dywanów i wykładzin,
- mycie podłóg panelowych, kamiennych itp.,
- mycie drzwi,
- utrzymanie czystości w pomieszczeniach sanitarnych,
- wyrzucanie śmieci do wyznaczonych kontenerów.

Prace na indywidualne życzenie klientów:
- trzepanie dywanów,
- odkurzanie antyalergiczne oraz trzepanie kanap, łóżek itp.,
- mycie płytek metodą parową.

Oferta mycie okien, szyb wystawowych, przeszkleń

Tego typu usługi składają się z mycia okien, szyb wystawowych oraz innych przeszkleń zarówno w prywatnych mieszkaniach i domach, jak też w biurach, sklepach i innych pomieszczeniach.

Można przyjmować jednorazowe zlecenia, jak i cyklicznym utrzymanie okien i przeszkleń w czystości.

Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy

Czyszczenie po remontach

W ofercie firmy może znaleźć się także doczyszczanie mieszkań i domów po remontach. Do zakresu prac wejdzie np.:
- odkurzanie ścian, sufitów, podłóg oraz mebli,
- oczyszczanie pozostałości po zaprawach, farbach i lakierach,
- czyszczenie płytek ściennych i podłogowych po fugowaniu,
- mycie podłóg i innych powierzchni,
- inne prace po wcześniejszej konsultacji.

Na ofertę firmy sprzątającej może składać się również pielęgnacja terenów zewnętrznych, np.:
- koszenie trawników,
- grabienie.

Coraz częściej oferowana usługą firm sprzątających jest opieka nad grobami:
Na tego typu usługi składają się zlecenia zarówno jednorazowego uporządkowania grobu i jego otoczenia, jak też stała opieka nad zleconymi grobami.
Do zakresu tego typu prac wchodzi:
- mycie nagrobka oraz usunięcie starych kwiatów i zniczy,
- sprzątanie terenu wokół grobu i usunięcie zbędnej roślinności,
- zapalenie małego znicza,
- dokumentacja zdjęciowa wykonanej usługi.

Dodatkowo w ofercie firmy sprzątającej znaleźć się może pranie:
- dywanów,
- foteli i krzeseł,
- kanap, narożników pokojowych i kuchennych, wersalek,
- tapicerek samochodowych.

REKLAMA

Pamiętaj, że w Twojej firmie czas pracy będzie nienormowany, sprzątanie odbywa się w godzinach wieczornych lub wcześnie rano, często również weekendy (jeśli chodzi o klienta instytucjonalnego; klient indywidualny oczekuje raczej, że wszystko dokona się w czasie kiedy albo nie będzie go w domu, albo tak aby było to jak najmniej uciążliwe). Nie jest to lekki i przyjemny biznes ale ciężka praca pozwoli z czasem osiągać zyski.

Rozpoczynając działalność w tym biznesie pamiętaj, ze klienci korzystający z tego typu usług łatwo przywiązują się do firmy, ale też maja duże wymagania a duża konkurencja na rynku powoduje, że najmniejsza wpadka z Twojej strony może przyczynić się rezygnacji z Twoich usług. Dlatego też jedną z najważniejszych kwestii będzie jakość i solidność wykonywanych usług. Dodatkowo pamiętaj, ze kluczem do uznania wymagającego klienta może być zwracanie uwagi na szczegóły podczas wykonywania prac porządkowych. Pamiętaj, aby szczególną ostrożność zachować przy wszelkiego rodzaju sprzętach i wyposażeniu, nic nie ma prawa ulec zniszczeniu czy nawet uszkodzeniu.

Zwracaj szczególna uwagę na osoby, które zatrudniasz, bo to one przede wszystkim będą bezpośrednia wizytówką Twojej firmy. Sposobem na znajdowanie dobrych pracowników jest zatrudnianie na początku na okres próbny, w czasie którego nowa osoba będzie swoje zadania wykonywała pod okiem doświadczonego pracownika.
Jeżeli zamierzasz obsługiwać klientów instytucjonalnych, zwracaj uwagę na organizowane przetargi. Wygrana może zapewnić Ci dobrego i stałego klienta, a tym samym utrzymanie na dłuższy okres czasu.

Polecamy: Karta podatkowa - poradnik użytkownika

Pracownicy

Podstawą działania w branży jest wyrobienie sobie dobrej marki. Można zrobić to tylko przez niezawodność, rzetelność, sumienność oraz świadczenie usług wysokiej jakości. Zatrudniaj więc dobrych pracowników. Określ na początek własne zasady rekrutacji pracowników oraz jakie chcesz aby obowiązywały w Twojej firmie i pod tym kątem szukaj odpowiadających Ci osób. Potem możesz pomyśleć o systemie wynagradzania, to ważny punkt aby Twoim ludziom naprawdę się chciało i by czuli się odpowiedzialni za swoją pracę, szczególnie że prawdopodobnie nie będziesz w stanie zaoferować pracownikom zbyt wysokich stawek (np. dodatkowy okres próbny przy szkoleniu pracowników na początku zatrudnienia, opieka starszego, doświadczonego pracownika nad młodszym). A ten sposób pracujesz tylko i wyłącznie na swój sukces i markę firmy.

Pamiętaj, że pracownikom często będziesz powierzać biura, w których będą znajdowały się wartościowe przedmioty, dokumenty, a Twoich pracowników nikt nie będzie sprawdzał (pracują poza godzinami pracy biura). Pamiętaj również o polepszaniu kwalifikacji pracowników, to na pewno zapewni Ci wysoki poziom wykonywanych usług.

Maszyny, urządzenia

Ofertę profesjonalnego sprzętu czyszczącego możesz znaleźć między innymi na stronie www.bas-hako.com.pl. Firma oferuje szeroką gamę sprzętu tak nowego jak i używanego.

Inna możliwość to firma Optinet www.optinet.com.pl oferująca profesjonalne urządzenia do sprzątania.

Na pewno jednak na początek potrzebne mogą być: odkurzacz przemysłowy, urządzenie do prania wykładzin, szorowarka, polerka, maszyna czyszcząco-szorująca. Może to być wydatek nawet rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Ceny

Niewątpliwie dużym wyzwaniem będzie dla Ciebie odpowiednie ustawienie cen za oferowane usługi. Pod tym względem konkurencja jest ogromna a każdy klient chce wydać jak najmniej a mieć czysto. Przygotowując się do wejścia na ten rynek, sprawdź w miarę możliwości dokładnie ceny bezpośredniej konkurencji. Ale pomyśl też np. o ofertach specjalnych, przedświątecznych, rabatach czy innych zachętach dla klienta, dzięki temu możesz dużo zyskać.

Może warto nawet zaryzykować pierwsze darmowe pranie, czy sprzątanie aby pokazać wysoką klasę oferowanych usług i w ten sposób zdobyć klienta (chociaż to też nie zawsze może przynieść oczekiwany rezultat). Niewątpliwie nawet w takiej branży jaką jest sprzątanie, prowadząc firmę musisz mieć głowę pełną pomysłów.
Trzeba pamiętać też (jeżeli masz zamiar brać udział w przetargach), że w większości organizowanych przetargów, to właśnie ceny usług mają kluczowe znaczenie. Chociaż ważne jest co ta cena obejmuje (np. podstawowe sprzątanie ale już za np. umycie okien, czy wypranie wykładzin trzeba płacić dodatkowo).

Wykorzystaj informacje branżowe dostępne w Internecie np. www.sprzatanie.info.pl - to dostępny serwis branżowy, znajdziesz tam informacje o technologiach, forum, katalog firm, giełdę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA