REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie apteką - system PLMVS

Zarządzanie apteką - system PLMVS
Zarządzanie apteką - system PLMVS

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z systemu PLMVS jest obowiązkowe, tym niemniej niesie ono za sobą szereg korzyści – nie tylko dla pacjenta, lecz również właścicieli aptek i farmaceutów. Jak efektywnie wykorzystywać gromadzone przez niego dane w codziennej pracy? Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL) radzi, w jaki sposób wykorzystać system PLMVS do zarządzania w aptece.

W sierpniu 2020 r. upłynęło 1,5 roku funkcjonowania systemu w Polsce, a od 1 lipca obowiązują kary za niestosowanie się do zapisów tzw. dyrektywy antyfałszywkowej. Przez ten czas użytkownicy mieli okazję nauczyć się zasad korzystania z systemu oraz poznać najczęściej popełniane błędy przy weryfikowaniu autentyczności leków. Warto zatem zastanowić się, jak można wykorzystać system, aby nie był jedynie obowiązkiem, a pomagał w codziennych czynnościach.

REKLAMA

Zarządzanie wiekowaniem produktu 

System PLMVS automatycznie odczytuje datę ważności leku, co pozwala sprawnie zarządzać sprzedażą. W pierwszej kolejności wydawane są te z najkrótszym terminem ważności, co redukuje liczbę zwrotów z powodu przeterminowania produktu. Co więcej, farmaceuta ma pewność, że nie umknie mu sprawdzenie daty i nie wyda pacjentom medykamentu po terminie – oprogramowanie na to nie pozwoli.

Przydatna baza danych 

Bazy danych, tworzone na podstawie skanowania leków, mogą także posłużyć do lepszego zarządzania zasobami. Są potwierdzeniem, że zamówiony towar faktycznie trafił do apteki. Pomagają kontrolować stany magazynowe, uzupełniać braki i monitorować sprzedaż.

Zarządzanie ryzykiem 

REKLAMA

Serializacja jest niezwykle przydatna w zarządzaniu ryzykiem. System daje rozwiązanie, które pozwala sprawdzić lek na poziomie serii paczki. Tym samym nie doprowadza do sytuacji, w której alert wyskakuje dopiero tuż przed wydaniem towaru pacjentowi. Obecnie, w czasie pandemii ma to ogromne znaczenie – kiedy dla bezpieczeństwa staramy się maksymalnie skracać czas przebywania w zamkniętych pomieszczeniach. Szybka realizacja transakcji jest w tym przypadku szczególnie istotna.

 Musimy zdawać sobie sprawę ze skali tego wyzwania, jakim jest weryfikowanie autentyczności leków. Europa jest przecież nie tylko rynkiem docelowym, lecz również ogromnym terminalem tranzytowym dla dalszej dystrybucji leków, które trafią do pacjentów z innych kontynentów. Wprowadzenie obowiązku skanowania opakowań to ogromny krok w kierunku zapewnienia jeszcze większego bezpieczeństwa farmakoterapii – tłumaczy dr Michał Kaczmarski, prezes KOWAL.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do tej pory fałszywe leki udawało się wykrywać nierzadko przypadkowo, np. podczas kontroli urzędów. Okazywało się wówczas, że skład jest niezgodny z oryginalnym i konieczne było udowodnienie, że ktoś umyślnie był w posiadaniu tej paczki. System pozwala skuteczniej wykrywać ewentualne fałszywki i reagować na bieżąco. Chroni również farmaceutów przed nieświadomym wydaniem leku, który był np. podmieniony na którymś etapie dystrybucji.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA