REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zarządzanie apteką - system PLMVS

Zarządzanie apteką - system PLMVS
Zarządzanie apteką - system PLMVS

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z systemu PLMVS jest obowiązkowe, tym niemniej niesie ono za sobą szereg korzyści – nie tylko dla pacjenta, lecz również właścicieli aptek i farmaceutów. Jak efektywnie wykorzystywać gromadzone przez niego dane w codziennej pracy? Krajowa Organizacja Weryfikacji Autentyczności Leków (KOWAL) radzi, w jaki sposób wykorzystać system PLMVS do zarządzania w aptece.

W sierpniu 2020 r. upłynęło 1,5 roku funkcjonowania systemu w Polsce, a od 1 lipca obowiązują kary za niestosowanie się do zapisów tzw. dyrektywy antyfałszywkowej. Przez ten czas użytkownicy mieli okazję nauczyć się zasad korzystania z systemu oraz poznać najczęściej popełniane błędy przy weryfikowaniu autentyczności leków. Warto zatem zastanowić się, jak można wykorzystać system, aby nie był jedynie obowiązkiem, a pomagał w codziennych czynnościach.

REKLAMA

Zarządzanie wiekowaniem produktu 

System PLMVS automatycznie odczytuje datę ważności leku, co pozwala sprawnie zarządzać sprzedażą. W pierwszej kolejności wydawane są te z najkrótszym terminem ważności, co redukuje liczbę zwrotów z powodu przeterminowania produktu. Co więcej, farmaceuta ma pewność, że nie umknie mu sprawdzenie daty i nie wyda pacjentom medykamentu po terminie – oprogramowanie na to nie pozwoli.

Przydatna baza danych 

Bazy danych, tworzone na podstawie skanowania leków, mogą także posłużyć do lepszego zarządzania zasobami. Są potwierdzeniem, że zamówiony towar faktycznie trafił do apteki. Pomagają kontrolować stany magazynowe, uzupełniać braki i monitorować sprzedaż.

Zarządzanie ryzykiem 

REKLAMA

Serializacja jest niezwykle przydatna w zarządzaniu ryzykiem. System daje rozwiązanie, które pozwala sprawdzić lek na poziomie serii paczki. Tym samym nie doprowadza do sytuacji, w której alert wyskakuje dopiero tuż przed wydaniem towaru pacjentowi. Obecnie, w czasie pandemii ma to ogromne znaczenie – kiedy dla bezpieczeństwa staramy się maksymalnie skracać czas przebywania w zamkniętych pomieszczeniach. Szybka realizacja transakcji jest w tym przypadku szczególnie istotna.

 Musimy zdawać sobie sprawę ze skali tego wyzwania, jakim jest weryfikowanie autentyczności leków. Europa jest przecież nie tylko rynkiem docelowym, lecz również ogromnym terminalem tranzytowym dla dalszej dystrybucji leków, które trafią do pacjentów z innych kontynentów. Wprowadzenie obowiązku skanowania opakowań to ogromny krok w kierunku zapewnienia jeszcze większego bezpieczeństwa farmakoterapii – tłumaczy dr Michał Kaczmarski, prezes KOWAL.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do tej pory fałszywe leki udawało się wykrywać nierzadko przypadkowo, np. podczas kontroli urzędów. Okazywało się wówczas, że skład jest niezgodny z oryginalnym i konieczne było udowodnienie, że ktoś umyślnie był w posiadaniu tej paczki. System pozwala skuteczniej wykrywać ewentualne fałszywki i reagować na bieżąco. Chroni również farmaceutów przed nieświadomym wydaniem leku, który był np. podmieniony na którymś etapie dystrybucji.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA