reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > ABC Franczyzy > Rodzaje franczyzy cz.II

Rodzaje franczyzy cz.II

Franczyza pod kątem obszaru funkcjonowania sieci i organizacji systemu franczyzowego to przedmiot części II artykułu.

Kryterium - Organizacja systemu

ma miejsce wówczas, gdy franczyzodawca zawiera bezpośrednio umowę z franczyzobiorcą, bez pośredników. Franczyzodawca sam świadczy usługi na rzecz partnera franczyzowego, które opisane zostały w umowie franczyzowej (czynności kontrolne, doradztwo, reklama i finanse). Jeśli franczyzodawca nie może z racji np. odległości sam świadczyć usługi, wtedy może przekazać część swoich uprawnień pośrednikowi korzystając z franczyzy wielokrotnej lub przedstawicielstwa regionalnego.

franczyzodawca, który planuje wprowadzić swoje wyroby na nowy rynek, nie tworzy sam stosownej sieci osób, które będą z nim współpracować, ale zawiera umowę z jednym podmiotem na zasadzie franchisingu, który będzie prowadził działalność na rynku.

to zawarcie umowy pomiędzy franczyzodawcą a konkretnym, jednym podmiotem – zwanym master franczyzobiorcą. Franczyzobiorca, który ma wyłączność na pakiet franczyzowy, może wówczas otworzyć tylko jedno przedsiębiorstwo działające ściśle określonym obszarze. 

franczyzobiorca na podstawie umowy z franczyzodawcą może na danym terenie utworzyć kilka jednostek, które będą prowadziły działalność gospodarczą na danym terenie. To przeciwieństwo franchisingu indywidualnego. 

przedstawiciel regionalny - firma lub osoba na danym terytorium zobowiązuje się wyszukać nowych franczyzobiorców i świadczyć usługi już istniejącym. Nie może jednak podpisywać umów franczyzowych.

reklama

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Pomysł na biznes

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Milena Bernacka-Stachniałek

Adwokat i doradca restrukturyzacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama