REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Od lipca niższe opłaty za roaming

Subskrybuj nas na Youtube
Od lipca niższe opłaty za roaming. / fot. Fotolia
Od lipca niższe opłaty za roaming. / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wakacje to czas urlopów i zagranicznych wyjazdów. Od lipca w krajach Unii Europejskiej oraz w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego zostały obniżone opłaty roamingowe. Tańsze będą połączenia, smsy i mmsy oraz transmisja danych.

REKLAMA

Maksymalna opłata za każdą minutę połączenia wykonywanego nie będzie mogła przekroczyć 0,97zł (z VAT), połączenia odbieranego 0,25zł, SMS 0,31zł, a 1 megabajt transmisji danych oraz 1 MMS nie będą mogły być droższe niż 1,02 zł. W przypadku rozmów jest to obniżka o ponad 1/5, natomiast przesył danych będzie ponad dwukrotnie tańszy niż obecnie.

REKLAMA

Stawki w roamingu UE spadają systematycznie od 2007 r. Polska od początku popierała obniżkę cen dla użytkowników korzystających z telefonu komórkowego w innym kraju UE. "W Europie bez granic, często jedynie roaming przypomina nam, ze wjeżdżamy do innego kraju" mówi minister Rafał Trzaskowski i dodaje, że "nie można mówić o wspólnym i jednolitym europejskim rynku cyfrowym bez istotnych zmian na rynku telekomunikacyjnym, w tym opłat roamingowych". Obecnie w Brukseli trwają prace nad nową regulacją w tym zakresie – MAC aktywnie w nich uczestniczy.  Nowe zapisy mogą być jeszcze korzystniejsze dla użytkowników telefonów komórkowych dzięki ofercie roam-like-at-home (czyli modelu, w którym połączenia w roamingu są w tej samej cenie co połączenia krajowe).  Jak mówi szef MAC, ważne jest osiągniecie kompromisu jeszcze w tym roku, tak aby całkowite zniesienie nadpłat z tytułu roamingu w UE mogło wejść w życie od 15 grudnia 2015 r.

Zapisz się na nasz newsletter

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

REKLAMA

Nowym rozwiązaniem jest możliwość zmiany operatora świadczącego usługi roamingowe. Użytkownicy będą mogli, nie rozwiązując swojej dotychczasowej umowy, podpisać nową umowę z operatorem, który będzie im świadczył jedynie usługi roamingowe. W zamyśle Komisji Europejskiej, takie rozwiązanie miało pobudzić konkurencję na rynku i doprowadzić do obniżenia opłat roamingowych. W praktyce jednak nie cieszy się dużą popularnością wśród operatorów i nie w każdym kraju oferta taka będzie dostępna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto również pamietać, że dziś mamy możliwość zabezpieczenia się przed np. niespodziewanie wysokimi rachunkami za przesyłanie dużej ilości danych w roamingu. Klienci mogą określić limit wydatków, jakie chcą ponieść. Gdy kwota rachunku zbliży się do tego limitu, otrzymają SMS z taką informacją, natomiast gdy go przekroczy, usługa przesyłu danych zostanie zablokowana (i będzie mogła być ponownie uruchomiona tylko na wyraźne życzenie użytkownika). Domyślnie taki limit wynosi ok. 50 EUR, jednak klienci mogą go modyfikować.

Możliwa upadłość konsumencka osób fizycznych

Źródło: Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

REKLAMA

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA