REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Powstała Polsko-Estońska Izba Gospodarcza

Ruszyła Polsko-Estońska Izba Gospodarcza
Ruszyła Polsko-Estońska Izba Gospodarcza

REKLAMA

REKLAMA

Polsko-Estońska Izba Gospodarcza to wspólna inicjatywa środowiska biznesowego oraz Ambasady RP w Tallinnie, a także Ambasady Estonii w Warszawie. Jest ona odpowiedzią na dynamiczny wzrost wymiany gospodarczej pomiędzy Polską a Estonią.

Cel powstania Polsko - Estońskiej Izby Gospodarczej

W Tallinnie, przy okazji szczytu Państw Trójmorza, oficjalnie rozpoczęła działalność Polsko-Estońska Izba Gospodarcza. Uroczystej inauguracji dokonał prezydent RP Andrzej Duda. Celem Izby jest wzmocnienie wymiany handlowej oraz reprezentowanie interesów jej członków wobec administracji państwowej.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Izba i wzrost dynamiki handlu

Ideę powstania Izby poparł obecny na uroczystości prezydent Andrzej Duda, który wyraził nadzieję, że wzmocni ona dynamikę handlowo–inwestycyjną pomiędzy naszymi krajami, a także zapewnił o pełnym wsparciu administracji dla inicjatyw Izby. Podczas inauguracji obecna była także delegacja Estońskiego rządu na czele z Ministrem Spraw Zagranicznych – Urmasem Reinsalu.

Kto tworzy Polsko - Estońską Izbę Gospodarczą

REKLAMA

Izba została utworzona przez przedsiębiorców dla firm i osób fizycznych prowadzących działalność na terenie Estonii tych krajów. W gronie Członków Założycieli Izby znalazło się 19 spółek, w tym m.in. Polska Grupa Zbrojeniowa, Regional Jet, Control Process czy Grupa Azoty.

Podczas Walnego Zgromadzenia na członków Zarządu Izby powołano Artura Kuczmowskiego, Partnera z polsko-estońskiej kancelarii Thompson&Stein oraz Waldemara Króla z zarządu Orlen Eesti.

– W 2019 roku obroty handlowe między oboma krajami wyniosły prawie 1,4 mld euro. To pokazuje, że jesteśmy dla siebie bardzo ważnymi partnerami gospodarczymi. Coraz więcej polskich przedsiębiorstw postrzega Estonię jako atrakcyjny rynek zbytu dla swoich produktów czy usług. Polskie firmy traktują ten kraj jako ważny przyczółek w regionie oraz drzwi do ekspansji na rynki skandynawskie. Strategiczne inwestycje energetyczne realizują w tym kraju Grupa Azoty oraz Control Process, Estońska spółka Orlenu (Orlen Eesti) jest największym hurtowym dostawcą paliw w regionie, LOT z Nordica współpracują na polu przewozów pasażerskich, a Polska Grupa Zbrojeniowa chce zaopatrywać estońskie służby mundurowe – mówi Artur Kuczmowski, Założyciel i Członek Zarządu Polsko-Estońskiej Izby Gospodarczej.

Rynek estoński

Jak dodaje Kuczmowski: Estonia to bardzo ciekawy rynek również dla firm z branży finansowej, mekka start-upów oraz fintechów. Jest na nim obecna, poprzez swoją litewską spółkę, także grupa PZU, dla której mała konkurencja lokalna może stanowić atrakcyjny rozwoju. Misją Izby jest integracja środowiska biznesu. Zależy nam na tym, aby jeszcze bardziej zacieśnić relacje pomiędzy naszymi członkami, gdyż wierzymy, że wspólnie możemy osiągnąć efekt polskiej synergii i stworzyć ważny ośrodek zagraniczny dla naszego kapitału.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praca Izby

Izba będzie prowadziła swoją działalność nie tylko na terenie Estonii, ale chce stanowić ważny punkt kontaktowy dla firm estońskich zainteresowanych inwestycjami w Polsce. Nasz kraj jest pierwszym rynkiem dla tych przedsiębiorców, ważnym miejscem testowym w ich ekspansji na rynki zachodnie – mówi Kuczmowski – W ramach Izby chcemy stworzyć specjalny punkt kontaktowy dla zarówno polskich, jak i estońskich przedsiębiorców. Będziemy przygotowywać opracowania, służyć wsparciem naszych członków dla wszystkich zainteresowanych rozwojem swojego biznesu w Polsce lub Estonii. Oczywiście, naszym najważniejszym zadaniem pozostanie aktywne reprezentowanie interesów zrzeszonych w Izbie firm, organizacja misji handlowych, spotkań oraz szkoleń.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA