REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe technologie podniosą komfort życia. Rusza kolejna edycja konkursu e-Pionier

Subskrybuj nas na Youtube
Rusza Rusza kolejna edycja konkursu e-Pionier
Rusza Rusza kolejna edycja konkursu e-Pionier
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

e-Pionier to konkurs, który łączy naukowców i przedsiębiorców z jednostkami samorządowymi oraz instytucjami publicznymi, aby wspólnie odpowiadali na zidentyfikowane wcześniej problemy, istotne dla lokalnych społeczności czy wybranych grup społecznych.

Przed interdyscyplinarnymi zespołami uzdolnionych programistów nowa szansa na rozwiązanie ważnych problemów społecznych, zgłaszanych przez instytucje publiczne. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłasza „III konkurs e-Pionier GovTech”, realizowany w ramach Funduszy Europejskich – Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Budżet tegorocznej edycji e-Pioniera to 15 mln zł.

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Na czym polega e-Pionier?

Poprzez konkurs, NCBR łączy naukowców i przedsiębiorców z jednostkami samorządowymi oraz instytucjami publicznymi, aby wspólnie odpowiadali na zidentyfikowane wcześniej problemy, istotne dla lokalnych społeczności czy wybranych grup społecznych. Do naboru w konkursie mogą zgłaszać się tzw. akceleratory technologiczne czyli firmy mające doświadczenie związane z inwestycjami w startupy z dziedziny ICT (technologie informacyjno-komunikacyjne), w szczególności pod kątem coachingu, mentoringu oraz komercjalizacji nowych technologii. Wytypowane w toku oceny akceleratory wybierają następnie interdyscyplinarne zespoły programistów (członkami zespołów mogą być zarówno osoby fizyczne, jak i spółki prawa handlowego) i wspierają je w realizacji pomysłów rozwiązujących istotne problemy społeczne i gospodarcze. Dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych mają one szansę stanowić przełom w podnoszeniu jakości życia całego społeczeństwa.

Najlepsze rozwiązanie

W celu szerokiego zebrania ważnych zagadnień, NCBR połączył siły z KPRM realizującą program GovTech Polska, którego celem jest stworzenie mostu pomiędzy sektorem publicznym, a polskimi innowatorami. Jednostki publiczne (ministerstwa, samorządy, placówki medyczne, edukacyjne itp.) zgłaszają wyzwania, które mogą być rozwiązane z pomocą nowych technologii. Zadaniem akceleratora jest doprecyzowanie potrzeby i znalezienie najlepszego zespołu mogącego zbudować takie rozwiązanie.

REKLAMA

- Wprowadzanie innowacji w sektorze publicznym to nadrzędny cel Programu GovTech Polska. Wspólna edycja konkursu e-Pionier to szansa, dzięki której kolejne jednostki publiczne zyskają na wdrażaniu najnowszych technologii, opracowywanych przez polskie zespoły naukowców, przedsiębiorców i innowatorów. To pilotaż, który być może zostanie stałym elementem ekosystemu GovTech. – wyjaśnia Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki wykorzystaniu zebranej wiedzy i doświadczenia, zespoły badawcze mogą tworzyć rozwiązania przyszłości. Oprócz podniesienia komfortu życia społeczeństwa, konkurs ma jeszcze inny wymiar – wspierania przedsiębiorczości wśród naukowców, poprzez pomoc w rozwijaniu spółek technologicznych.

Nowe zasady

Nabór wniosków w konkursie rozpocznie się 25 września i potrwa do 2 października 2020 roku do godziny 16:00. Wnioskodawcy mogą starać się nawet o 8 milionów złotych dofinansowania. Grant powinien być wydatkowany na wytworzenie produktu o minimalnej gotowości technologicznej (MVP), przy czym wkład własny wnioskodawcy nie może być mniejszy niż 20% wysokości wydatków kwalifikowanych.

Grantobiorca wybierając problem, którego rozwiązania chciałby się podjąć i rozpoczynając poszukiwanie członków zespołu interdyscyplinarnego, będzie musiał zamieścić stosowane ogłoszenie w Bazie Konkurencyjności. Aby zwiększyć zasięg ogłoszenia może również dodać informację na platformie programu GovTech. Po wstępnej weryfikacji pomysłu na rozwiązanie problemu, akcelerator wraz z przedstawicielem zespołu będzie zobowiązany zgłosić się do NCBR na Komitet Inwestycyjny, złożony z przedstawicieli NCBR, ekspertów zewnętrznych oraz przedstawicieli instytucji, która zgłosiła problem. Na posiedzeniach Komitetu będą podejmowane decyzje inwestycyjne w kwestii dopuszczenia projektów do realizacji i przyznania dofinansowania. Dodatkowo, zespół będzie zobowiązany do wdrożenia, a następnie utrzymania i serwisu produktu o minimalnej gotowości technologicznej (MVP) przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jego odebrania przez Instytucję publiczną zgłaszającą problem, na swój koszt i ryzyko.

Wymierne efekty programu

Do tej pory, w dwóch edycjach konkursu e-Pionier, NCBR przeznaczył na wsparcie ponad 600 programistów w interdyscyplinarnych zespołach blisko 81 mln zł, pracujących nad rozwiązaniem około 70 problemów, z których odebrano już 33 produkty (MVP).

Wśród MVP są takie rozwiązania jak stworzenie oprogramowania, które będzie odpowiadało za organizację pracy procesu komunikacji z parkingiem rowerowym oraz sterowania wewnątrz parkingu wielopoziomowego (odpowiedź na zgłoszony przez miasto Gdynia problem braku automatycznych systemów do wielopoziomowego parkowania rowerów), platforma zakupowa z potencjałem do zastosowania w każdej branży (odpowiedź na potrzebę wsparcia procesów zakupowych w instytucjach B+R oraz potrzeb wycen przygotowujących specyfikacje przetargowe do zamówień publicznych na uczelniach) czy symulator skanera bagażu umożliwiający efektywne szkolenie personelu lotniczego na terenie portu lotniczego (problem zgłoszony przez Urząd Gminy Goleniów).

Konkurs realizowany jest w ramach Działania 3.3 „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, 2014-2020.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA