REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Coaching, Coach

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Coaching - tani sposób na szkolenie pracowników

Obecnie w wielu przedsiębiorstwach dostrzega się wartość coachingu jako jednego z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów rozwijania pracowników.

Zawód coach

Podobnie jak to jest ze wszystkimi zawodami, ludzie pragną zająć się coachingiem z wielu różnych powodów. Najczęściej wymieniane to poczucie samorealizacji i możliwość pomagania innym.

Co się składa na popularność coachingu?

Od kilku lat obserwujemy znaczący wzrost popularności coachingu. Bez względu na to, jak opiszemy to zjawisko mamy do czynienia z prawdziwym boomem.

Menedżer sprzedaży w roli Coacha

Wiatru nie widać, widać tylko jego efekty. Ta wielka siła może być destruktywna jak zmiatające wszystko z powierzchni ziemi tornada. Może też być wielce pomocna w realizacji pragnień i dążeń wypełniając żagle łodzi i okrętów. Pompatyczne? Może, ale łatwiej dzięki temu zobaczyć jak ważne jest odpowiednie wykorzystanie możliwości wywierania wpływu przez menedżera na swój zespół.

REKLAMA

W procesie zmian potrzebne jest wsparcie

Celem coacha nie jest podjęcie decyzji za klienta, coach nie jest ekspertem w każdej dziedzinie, nie jest wyrocznią. Jednym z zadań coacha jest wspomaganie klienta w przejściu z jednego etapu życia do drugiego.

„Zmysłowy” odbiór szkolenia

Zmysły – węch, wzrok, smak, słuch, dotyk – pozwalają na pełniejszy odbiór rzeczywistości. Warto tą wiedzę umiejętnie wykorzystać podczas przeprowadzania szkolenia.

Kultura coachingowa w firmie

Właściwie rozumiany i wdrażany coaching jest jednym z najefektywniejszych sposobów zarządzania pracownikami, a przede wszystkim najskuteczniejszym narzędziem rozwoju osobistego i zawodowego.

Coaching drogą do celu

Moc coachingu polega na skutecznym osiąganiu celów. Dział personalny wdrażając kulturę coachingową, powinien odnosić się do celów strategicznych firmy, powiązać kolejne etapy działań coachingowych z wypływającymi z nich celami działów, kadry zarządzającej, menedżerów liniowych.

REKLAMA

Jak mierzyć skuteczność coachingu?

Efekty coachingu możemy zbadać w dwóch wymiarach – indywidualnym oraz organizacyjnym. Oceniając skuteczność współpracy z coachem możemy wybrać jedną z trzech metod pozwalających na weryfikację efektów.

Dla kogo coaching?

Każda branża jest podatna na nowe mody i trendy, czyli nagły i stale rosnący wzrost zainteresowania konkretnymi rozwiązaniami, metodami czy też technologiami. Dotyczy to również zarządzania potencjałem ludzkim w organizacji i elementami związanymi ze szkoleniami i rozwojem pracowników.

Czym jest coaching?

Coach pracuje z klientami w celu trwałej poprawy ich efektywności zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym poprzez ukierunkowane szkolenie. Zadaniem coacha jest praca nad tym, aby klient rozwinął swój potencjał tak, jak go sam zdefiniuje.

Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych

Wiedza o „dlaczego” i o „jak/w jaki sposób” jest często marginalizowana przez skupienie się na szybkich wynikach. Taka postawa jest zrozumiała, ale nie działa zawsze i wszędzie. Gdy bowiem zmieniają się warunki działania, to właśnie „dlaczego” i „jak” pozwalają zaadaptować się i być skutecznym w nowej sytuacji. Coaching oparty na wiedzy to narzędzie służące do zapewnienia tej wiedzy o „dlaczego” i „jak” wszystkim specjalistom i menedżerom, którzy tego potrzebują.

REKLAMA