REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profesjonalna prezentacja – dlaczego jest tak ważna?

Wioleta Matela-Marszałek
Autorka licznych publikacji o tematyce prawnej
Szkolenie, prezentacja/ Fot. Fotolia
Szkolenie, prezentacja/ Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jedną z podstawowych korzyści posiadania umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji powinna być poprawa naszego wizerunku. Inną – skrócenie czasu poświęcanego na pracę w PowerPoincie. Mirosław Pawełko w swojej książce „Mniej slajdów – więcej sensu” przekonuje, że do opracowania pokazu warto odpowiednio się przygotować.

Stworzenie profesjonalnej prezentacji tylko z pozoru jest łatwym zadaniem. Nie wszystkie slajdy pozwolą nam dotrzeć do odbiorców i w klarowny sposób przedstawić nasze wnioski. Czy  jednak warto się starać?

REKLAMA

Cel przede wszystkim

Solidnie przygotowane slajdy pomogą nam w osiągnięciu celów biznesowych. Okazuje się bowiem, iż odpowiednio opracowana prezentacja może posłużyć do otrzymania podwyżki lub awansu. Przyda się również do zaprezentowania wyników pracy zespołu. Tak twierdzi Mirosław Pawełko w swoim poradniku „Mniej slajdów – więcej sensu”.

Mniej znaczy więcej

Jak wskazuje autor, częstym błędem jest traktowanie prezentacji jedynie jako tła do wykładu. Dobrym rozwiązaniem nie jest również tworzenie slajdów przeładowanych informacjami.

Gdzie zatem znajduje się tzw. złoty środek?

Plan to podstawa

Nie budzi wątpliwości fakt, iż każdy pokaz powinien być dopasowany do konkretnej sytuacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zdaniem autora, należy pamiętać o kilku bardzo ważnych krokach, które składają się na metodę MSWS – mniej slajdów, więcej sensu. Istotny jest tu cel prezentacji, adresaci, przesłanie, fabuła, slajd oraz sam pokaz.

Odpowiednie ustalenie adresata pozwala nam określić stopień sformalizowania przekazu oraz dopasować się do preferencji odbiorców.

Jeżeli jasno określimy cel, to nie powinniśmy mieć problemu z wybraniem ważnych informacji i wyeliminowaniem tych nieważnych.

Dobrze opracowane przesłanie ma nam ułatwić skonstruowanie prawidłowych wniosków.

Określenie fabuły, czyli zaplanowanie tego, o czym chcemy powiedzieć, umożliwia  - zdaniem autora - stworzenie narracji, która skupi uwagę odbiorców.

Wybór odpowiednich elementów slajdu sprawi, że będzie on czytelny oraz spójny z naszym przesłaniem.

Jak przekonuje Pawełko „jeśli dobrze przygotujesz prezentację, samo jej przedstawienie okaże się w miarę proste – do pokonania będzie tylko trema, szczególnie trema przed sukcesem”.

W licznych przykładach Pawełko pokazuje jak metodę MSWS stosować w praktyce.

Powtarzanie jest matką wiedzy

REKLAMA

Czy powyższa metoda działa? O tym możemy przekonać się jedynie stosując ją w praktyce. Zaprezentowane przez autora rozwiązania na pierwszy rzut oka wydają się być dość szczegółowe. Z tego powodu poradnik częściej przyda się tym, którzy prezentacje wykorzystują w swojej codziennej pracy np. osobom na stanowiskach menedżerskich.

Ci, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie slajdów z książki dowiedzą się, iż nie warto bagatelizować roli prezentacji. Posługiwanie się przez autora publikacji wieloma przykładami powinno ułatwić zrozumienie dość skomplikowanych dla laików pojęć takich jak np. SEAL.

Poradnik na pewno uczy pozytywnych nawyków. Po przeczytaniu książki nie sposób oprzeć się wrażeniu, że już po kilku prezentacjach przygotowanych za pomocą opisanych przez autora wskazówek będziemy potrafili niemal odruchowo stosować metodę MSWS.

Mirosław Pawełko – doktor nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, prowadzi szkolenia z metody MSWS, od ponad 12 lat aktywnie wykorzystuje slajdy i prezentacje .

 „Mniej slajdów – więcej sensu”

Mirosław Pawełko

Warszawa, mniejslajdow.pl

Polecamy serwis: Zarządzanie

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA