REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Potencjał firmy tkwi w jej zespole

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Marta Wilczkowska
Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu
Praca menedżera to ciągły, bezpośredni kontakt z ludźmi. To umiejętność odkrywania ich talentów, predyspozycji i możliwości. Warto więc może spotkać się z własnymi zasobami.
Praca menedżera to ciągły, bezpośredni kontakt z ludźmi. To umiejętność odkrywania ich talentów, predyspozycji i możliwości. Warto więc może spotkać się z własnymi zasobami.

REKLAMA

REKLAMA

Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.

Cel ten osiągany jest poprzez efektywne i świadome zarządzanie wewnętrznymi wartościami organizacyjnymi. Odpowiednio ukształtowane postawy i wzorce postępowania pracowników sprzyjają realizacji podstawowych zamierzeń strategicznych przedsiębiorstwa oraz pomagają w budowaniu trwałego miejsca na rynku.
Spróbujmy przypatrzeć się roli menedżera.

REKLAMA

REKLAMA

Menedżer, w swojej klasycznej formule działa inaczej niż lider. Menedżer to spokój, precyzja, optymalizacja działań. Kompetencje menedżera to: praca z celami, organizacja własnego sukcesu, planowanie, decydowanie, komunikowanie się, motywowanie, delegowanie, koordynowanie, kontrola. Im większa struktura, tym bardziej funkcje menedżerskie są ważne.

Kształcenie samoświadomości

Jestem głęboko przekonana o konieczności kształcenia samoświadomości człowieka. Funkcjonując w społeczeństwie widzę wyraźnie, że na ogół posługujemy się stereotypami myślenia. O sobie samych wiemy zaś głównie to, jacy chcielibyśmy być, aby pasować do wzorcowego obrazu siebie w danej roli. Niewielu znam ludzi, którzy dokładnie poznali swoje możliwości, potencjał - swój talent. 

Polecamy: Jak zadbać o najlepszych pracowników?

REKLAMA

Praca menedżera to ciągły, bezpośredni kontakt z ludźmi. To umiejętność odkrywania ich talentów, predyspozycji i możliwości. Warto więc może spotkać się z własnymi zasobami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wychodzę z założenia, że wszystko, co spotyka mnie w życiu buduje mnie jako człowieka. Wszystko jest dla mnie dobre, ponieważ zmusza mnie do refleksji, badania uczuć, emocji, stanów. Przez to poznaję siebie coraz głębiej i dzięki temu mogę świadomie tworzyć siebie jako CZŁOWIEKA - w pełnym tego słowa znaczeniu. Aby dojść do tego przekonania, odbyłam bardzo daleką drogę. Jestem dumna, że odważyłam się podjąć wyzwanie i wyruszyć w tę podróż.

Moim zdaniem tylko świadom siebie człowiek może zachowywać się w pełni twórczo wobec otoczenia. Dlatego szczególną wagę przykładałam do samopoznania, odkrywania swoich potencjałów.

Warto spróbować odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Jak myślę o sobie, a jaki jestem?
Czy i w czym znajduję moją wartość jako człowieka?
Czy potrafię spotkać się z własnymi emocjami?
Jak radzę sobie z nimi?
Co z siebie mogę zaoferować światu, innym ludziom?
Za co inni ludzie mnie lubią, szanują i cenią...?
Czy potrafię zarządzać własnym czasem?
Które z moich talentów mogę wykorzystać w pracy?
Jakie są moje mocne i słabe strony?
Jak wykorzystać mocne strony mojej osoby i nie dać się pokonać słabościom ?

Asertywność i poczucie własnej wartości

Posiadanie zasadnego poczucia własnej wartości i prezentowanie postawy asertywnej owocuje. Dzięki temu niewątpliwie łatwiej jest radzić sobie w sytuacjach konfrontacyjnych, posługiwać się językiem opinii, a nie oceny. W rezultacie umniejsza się stres w pracy, który jest nieodłącznym „partnerem emocji". Warto poznać własny sposób reagowania na określone sytuacje, umieć rozpoznawać, nazywać i opanowywać emocje. 

Polecamy: Motywacja zespołu

Z zachowań społecznych wyrażających postawę, życzenia, opinie i prawa danej osoby w sposób bezpośredni, stanowczy i uczciwy – płyną wielkie korzyści. Zarówno dla człowieka w roli menedżera, lidera, czy jakiejkolwiek innej, jak i dla człowieka osobiście.

Praca, jaką należy każdego dnia włożyć w samego siebie, jest pracą wymagającą konsekwencji, uporu i codziennego poświęcania jej uwagi. Myślę, że ta właśnie praca jest jednym z największych wyzwań współczesnego zarządzania.

W ostatecznym rozrachunku to człowiek jest liderem, menadżerem, sprzedawcą, politykiem czy nauczycielem. To, jaki jest to człowiek, silnie wpływa na styl i skuteczność pełnienia wszystkich ról w życiu. Przyjrzymy się temu, co pomaga osiągać lepsze wyniki w kierowaniu: inteligencja emocjonalna, kompetencje osobiste, samoświadomość, samoregulacja, motywacja, kompetencje społeczne, empatia, asertywność, umiejętności społeczne, poziomy logiczne. Tym wszystkim menedżer musi dysponować i umieć stosować z iście żonglerską wprawą. A przecież menedżer to człowiek…

Kreatywność to klucz do sukcesu

Wszystkie z powyższych kompetencji zazębiają się i warunkują wzajemnie. Często dopiero udział w szkoleniach czy warsztatach pomaga znajdować w sobie, budować i umacniać pożądane kompetencje menedżerskie. Ale i również ludzkie, dotyczące życia poza miejscem pracy…

Bardzo dużą wagę przykładam do warsztatów rozwoju kreatywności. Podczas nich, oprócz wiedzy o uruchamianiu, stymulowaniu procesów twórczych - pojawia się - niekiedy bardzo głęboka - praca nad indywidualnymi zasobami. Trudno przecenić wartość świadomego korzystania z własnego potencjału, zgodnie z naturalnymi predyspozycjami. Korzyści jakie można osiągnąć pracując nad rozwijaniem świadomości siebie wychodzą daleko poza obręb pracy zawodowej i dotykają istoty Człowieczeństwa.

A przecież niezależnie, czy jestem menedżerem, liderem grupy, koordynatorem, dyrektorem, nauczycielem czy pracownikiem fizycznym - przede wszystkim jestem Człowiekiem, a to zobowiązuje….

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA