Już od ponad roku istnieje możliwość rejestracji spółki z o.o. przez Internet. Możliwość ta jest stworzona na mocy Kodeksu spółek handlowych.
Jak zarejestrować spółkę przez Internet?
Najważniejszym krokiem przy zakładaniu spółki przez Internet jest wypełnienie formularza umowy. Znajduje się on w systemie teleinformatycznym dostępnym na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości. Wypełniony formularz umowy musi być opatrzony podpisem elektronicznym.
reklama
reklama
Wypełnienie formularza umowy spółki musi poprzedzić założenie konta w systemie teleinformacyjnym. Przy zakładaniu konta niezbędne jest podanie takich danych jak imię, nazwisko, numer PESEL - o ile osoba taki posiada lub identyfikator dokumenty tożsamości, nazwy tego dokumentu, organu, który go wydał ze wskazaniem siedziby i państwa.
Zobacz: Śmierć wspólnika spółki z o.o.
Co więcej, aby konto było udostępnione osobie musi zostać uwierzytelnione. Do uwierzytelnienia dochodzi za pomocą podpisu elektronicznego lub bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego na podstawie kwalifikowanego certyfikatu.
Przy sporządzaniu umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością stosuje się formularz teleinformatyczny. Ważnym zastrzeżeniem dotyczącym formularza jest brak możliwości jakiejkolwiek modyfikacji jego treści. Jeżeli chcemy zawrzeć umowę spółki z o.o. z innymi zapisami niż zawarte w formularzu musimy założyć spółkę w sposób tradycyjny.
Po wypełnieniu formularza uprawnieni użytkownicy podpisują za pomocą podpisu elektronicznego. Umowa spółki z o.o. zawierana w ten sposób jest zawarta po wprowadzeniu do systemu wszystkich niezbędnych danych oraz podpisania ich podpisem elektronicznym.